Ga naar inhoud

Agrobs konijnenvoer


Gijssie

Aanbevolen berichten

Is er iemand die dit voer al eens geprobeert heeft.

Mijn duits is niet zo goed. Zou iemand (die wel wat duits kent) eens naar deze samenstelling kunnen kijken.

http://www.agrobs.de/de/produkt/Pre%20Alpin%20Lepo%20Sensitive#

Ik heb bij de konijnenwinkel een klein zakje hiervan gekocht. Er stond bij dat het zelfs als hooivervanger dient. Nu eten mijn konijnen wel gewoon hooi, maar ik dacht hoe meer vezels er in het voer zitten hoe beter. Alleen heb ik van samenstellingen geen verstand, dus ik weet eigenlijk niet wat er nog meer in moet zitten en hoeveel.

Dus mijn vraag is; is dit goed voer, of is sciense selective toch beter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er op het eerste oog goed uit, maar ik begreep van mensen die het hebben gekocht, dat de korels te groot zijn en de konijnen ze niet wilden. Er was zelfs iemand die de biks aan het asiel had gedoneerd en die hoorde toen dat de konijnen daar het ook niet wilden eten.

De prijs was ook 2x zo hoog als HFST.

Vandaar dat ik er toen niet voor gegaan ben.

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er op het eerste oog goed uit, maar ik begreep van mensen die het hebben gekocht, dat de korels te groot zijn en de konijnen ze niet wilden. Er was zelfs iemand die de biks aan het asiel had gedoneerd en die hoorde toen dat de konijnen daar het ook niet wilden eten.De prijs was ook 2x zo hoog als HFST.

Vandaar dat ik er toen niet voor gegaan ben.

Dat was ik dus!

Ik had 12½kg Agrobs Sensitive gekocht (was een beetje te optimistisch) en heb het allemaal aan het asiel kunnen geven. Ze (Nala leefde toen nog) moesten er niks van hebben en raakten zelfs helemaal in de stress van die brokken in hun etensbakjes. De brokken zijn inderdaad maatje paard en dat werkt niet met konijnen van nog geen 2kg. Misschien dat dat voor Gijs en Bindi anders is, omdat zij natuurlijk veel groter zijn dan mijn Lani (wat ik al eens tegen je zei, is Lani's kopje maar net iets groter dan Gijs zijn staart).

Toen ik later nog eens naar het asiel ging om hooi af te geven, vroeg ik naar de Agrobs en bleek, dat zij het weg hadden gedaan, omdat geen van de konijnen bij hun er iets van moest hebben.

Ik beantwoord later vandaag je bericht hoor. Ik had al in de e-mailnotificatie van jouw bericht gelezen, dat je dit voer gekocht had en nu zag ik dit topic opeens, dus ik dacht, ik reageer gauw even hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha nou ja niks voor Lani dus. Ik heb het vandaag binnen gehad en natuurlijk eten die veelvraatjes van mij het weer wel. Maar toen ik de brokken zag begreep ik waarom de meeste konijnen ze niet nemen. Ze zijn echt gigantisch.

Ik wil niet helemaal over gaan op dit voer maar misschien gewoon een handje door hun andere voer heen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is de zak!

bio-nager-meerschweinchen-foto-bild-55209287.jpg

Dit zijn niet de Agrobs Sensitive brokken, maar ze lijken er heel erg op

309_1.jpg

Dit zijn wel de Agrobs brokken, maar ik vind het plaatje wat onduidelijk

pals.jpg

Hey Priscilla, super dat Gijs en Bindi de brokken wel lekker vinden. Voor hun is de maat van de brok ook niet heel veel te groot.

Op zich zou je natuurlijk best helemaal over kunnen stappen. Als je het vergelijkt met SS, dan blijkt het eiwitgehalte veel lager te zijn, het vetgehalte veel lager en het vezelgehalte veel hoger. Dat waren ook de redenen, dat ik het toen wilde proberen. Nala at toen steeds minder hooi en ik wilde haar toch genoeg vezels binnen laten krijgen. Helaas mislukte dat dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, ik ben blij, dat die langoor van mij niet de enige is, die zulke streken uithaalt. Hoe vaak Lani al niet zulke dingen heeft geflikt. Vandaag vindt ze het lekker en morgen is er niks meer aan.

Als je eventueel nog een ander voer met hoog vezelgehalte zou willen proberen, dan zou je Oxbow Bunny Basic-T (even kwijt of het nou zo heet of net iets anders). Dat kun je bij The Hay Experts bestellen, maar is wel hele kleine biks en ik weet niet, of ik dat persoonlijk zo aandurven met zulke grote konijnen met zulke grote mondjes. Je hebt ook nog Supreme Digestive Health Formula, wat bij dierenartsen verkrijgbaar is (De Delta in Maasland kan het bestellen). Dat zijn ook grote brokken. Volgens mij heb ik die vorige keer voor Gijs en Bindi meegenomen. Gijs heeft er toen 2 of 3 op en van Bindi weet ik niet meer, of ik dichtbij genoeg kon komen om het haar te geven. Ik kan er nog wel eens een paar meenemen, maar ik moet er wel bijzeggen, dat dat spul ongeveer €7,50 per kilo kost. Ik had toen 4 zakken besteld (moest wel, want Supreme levert per 4 zakken en De Delta had het toen nog niet in het assortiment) en dat leek goed te gaan. Ik wilde Lani toen half op SS en half op die DHF hebben, maar dat pikte Lani niet. Ze liet steeds vaker de DHF liggen om het pas uren later op te eten. Op een gegeven leek ze ziek te zijn, want ze viel af, dus ging ik met haar naar Ron Stolk en die adviseerde me haar gewoon op 1 soort voer te zetten. Omdat zij toch de voorkeur aan de SS heb ik haar daar weer op gezet en toen kwam ze weer aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor mijn opvang eens van iemand een hele boel van deze zakjes gehad. En gebruikte ze toen voornamelijk voor de slechte eters en de zieke konijntjes. Ik vond het wel fijn spul. Alle konijntjes lusten het toen graag. Omdat ik het niet zomaar overal kon kopen heb ik het niet meer gekocht maar zou het wel proberen als het in de buurt te koop was.

Jammer dat jouw konijntjes het nu niet meer lusten.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .