Ga naar inhoud

Hooi eten


Lonja

Aanbevolen berichten

  • Reacties 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik gebruik hooi van Bowitt de wortelhooi, Miep at ook amper hooi en dit eten ze beide heel goed, als ze witlof eten en ik vul het hooi aan dan vallen ze aan op het hooi!

attachment.php?attachmentid=57895&d=1330626300

Verder sluit ik me aan bij iemand hierboven om evt. fiba first bij te geven....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik moest vanochtend 2 keer met mijn ogen knipperen, hij had ál zijn hooi opgegeten vannacht!

Gisteren heb ik zijn hok helemaal spik en span gemaakt met handdoeken omdat hij terug zou komen van de dierenarts na castratie en twijfelde dus best wel om er hooi in te leggen qua dat hij er misschien sprietjes van tegen zijn wond zou krijgen maar heb het toch maar gedaan omdat hij af en toe toch wel een enkel sprietje eet en omdat het vertrouwd is dat er hooi ligt en omdat dat hok er anders wel heel kaal uitzag. Dus een flinke pluk hooi neergelegd, en dat was vanochtend gewoon tot het laatste sprietje toe op!

Hij heeft verder ook alles gegeten gisteren wat hij normaal eet, eerder een beetje meer dan minder. Dus misschien is hij mega-hongerig door de narcose of zo?

Voortaan maar iedere dag onder narcose dan ;)

Oh ja ik had ook aan de dierenarts gevraagd of hij zijn kiezen wilde checken als hij toch onder narcose was, omdat hij dus geen hooi eet.

De dierenarts heeft dit gedaan (hij moest wel snel zijn omdat dat gaskapje van zijn kop af moet en ze dan alweer bijkomen)maar alles helemaal in orde!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja nu maar hopen dat hij de smaak te pakken heeft! Ik vermoed echt dat het met de narcose te maken heeft want dit heb ik nog nooit meegemaakt. Het is dus alvast niet dat hij het niet lust. Vandaag nog een paar keer hooi voor z'n neus geschoven maar als vanouds een enkel sprietje. Even afwachten wat hij vannacht doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat hij hooi heeft gegeten en nu idd maar hopen dat hij het blijft doen! Helaas blijft mijn nijn het weigeren zelfs de DA heeft hem niet aan hooi gekregen toen wij op vakantie waren. Ik blijf trouw hooi in zijn hok doen maar heb er een hard hoofd in. Hij heeft vaak last van haakjes volgens de DA doordat het gebit niet helemaal goed is. Vandaag wilgentakken geplukt maar de kleine boef heeft alleen blaadjes eraf gegeten (had ik al minimaal erop gelaten).

Ik hoop dat jouw nijn de smaak te pakken heeft Lonja!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij die dunne takjes eet hij bij mij ook alleen de blaadjes eraf maar bij de dikke stokken wordt er gelukkig goed op los geknaagd dus ik denk dat dat (naast de dagelijkse flinke portie gras) toch wel problemen voorkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verwachtte het al een beetje, als het nu zomaar uit het niets geweest was had ik goede hoop gehad maar omdat die dag geen gewone dag was voor hem vermoedde ik al dat het daaraan lag.

Ach, ik weet dus in ieder geval dat ik geen ander hooi hoef te gaan proberen omdat hij het dus best lust.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hazel zegt: ik was gewoon even in de war en wat van slag, het was een foutje maar ik heb mezelf teruggevonden en eet derhalve dus geen hooi. Excuses, het zal niet weer voorkomen dat ik een hele pluk hooi eet.

Hahahaha wat een eigenwijze monsters zijn het toch he. Ik wil je niet ontmoedigen maar heb hier een stuk of tien verschillende soorten hooi staan nou.......niks nada niente. Hoe is het verder met de patient al opgeknapt van de operatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, het ging goed... maar jah..!

sommige konijnen hebben dat he, dat ze geen hooi willen eten.

Net als mijn konijn! leg elke dag vers kruidenhooi neer, ligt er de volgende dag nog steeds...

soms eet hij wel een paar sprietjes.

Eet Hazel echt helemaal geen hooi, of gewoon een klein beetje?! dat kan je natuurlijk ook niet zo goed zien..!

echt jammer dat het maar voor 1 keer was

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb laatst in Duitsland twee zakken hooi gekocht, wat hier erg goed in de smaak is gevallen. Mijn konijnen hebben er echt van lopen smullen. Ik heb ze nog nooit eerder zo goed hooi zien eten. Het zag er dan ook erg goed uit. Veel beter dan het hooi wat hier in de winkels verkocht word. Helaas kan ik het in Nederland nergens krijgen. Er is wel een Duitse webshop die het heeft, maar die verzend geen pakketjes naar het buitenland. Balen dus. Dat word helaas toch weer zoeken naar ander hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik koop deze bij "van der Helm". Ze hebben ook een site. Hier zijn ze 6,..... Ik vind ze nog te duur, want mijn "monster" doet er net een uurtje mee en dan is hij helemaal gesloopt en voor 3 kwart op.

Iets waar ze hier echt dol op zijn (er lijkt niets lekkerders in de konijnen wereld te bestaan) is dit en dan ook echt van dit merk:

b_3960.jpg Ze zijn wel 7,95 euro per stuk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb laatst hooi met munt gekocht. Mijn konijn is sowieso een echte hooi-kauwer, dus daar gaat alles in qua hooi. Je merkt wel welke ze lekkerder vind, want dan gaat het hooi wel heeeel hard. De munt valt erg in de smaak. Hij is net op en ik weet niet welk merk. Als je dit wilt weten, dan zal ik de volgende keer even kijken in de winkel. Laat maar weten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad goed om te weten dat het aan het soort hooi ligt. Wel balen dat ik het hier nergens kan krijgen. Heb ik eindelijk hooi gevonden wat in de smaak valt. Maar goed niks aan te doen. Als ik weer een keer in Duitsland kom, moet ik maar extra veel zakken in slaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .