Ga naar inhoud

Hooi eten


Lonja

Aanbevolen berichten

  • Reacties 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nou lieve mensen, kijk hier eens! :D

dscf6230v.jpg

Nou zijn wel allemaal wel benieuwd wat de grote truc was natuurlijk...

In dat bord, op die plek, krijgt hij altijd zijn gras. Het hooi heb ik altijd in of naast de kooi geprobeerd te geven.

Ik dacht hem te foppen door Kamillehooi (wat sinds vanochtend onaangeroerd in zijn kooi ligt) in de bak op de plek van het gras te geven, en het werkte! Volgens mij heeft hij de smaak te pakken, hij voelt zich in ieder geval niet gefopt, want in het afgelopen uur heeft hij er 2 verschillende keren een tijdlang van zitten eten. Eerst dacht hij natuurlijk dat het zijn gras was, maar dat verschil moet ie nou toch wel doorhebben.

HĆØhĆØ! Dat was het dus, hij wil het in een bord in de kamer, zoals hij ook zijn gras en planten en kruiden in een bord in de kamer krijgt!

Kamer is hierbij het toverwoord, hij eet in de bijkeuken waar zijn hok staat ook zijn gras niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel stom trouwens, dat ik hier al 2 maanden mee bezig ben en net nu ik dit topic open de oplossing vind!

Ik had trouwens een foutje gemaakt in mijn openingspost, Hazel is geen 3 maanden meer maar al ruim 4 maanden oud! Ik bleef gewoon de hele tijd 3 maanden denken en nu dacht ik er ineens over na dat hij al gewoon 4 maanden en 2 weken moet zijn...gaat snel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk is het heel logisch... Konijnen zijn ontzettend sociale diertjes en eten is een belangrijk sociale bezigheid.

Toen ze nog een verblijf hadden, stond natuurlijk niet midden in ons leefgebied, aten ze ook nauwelijks hooi. Zette ik het voor de tv en aan de kant waar wij ook leefden, aten ze echt zoveel meer hooi ;) Dan zijn ze erbij en horen ze erbij.

Nu hangt het hooiruifje naast m'n stoel, toilet eronder, werkt prima. Eten doen ze ook naast me. Sterker nog, als ik iets moet doen terwijl ze aan hun groenteschotel zitten en er dus niet ben, eten ze minder/slecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ik hoop echt dat het voor jullie ook werkt! En wat goed van dat Timothy hooi! Mijn eerste insteek was wel echt om hem te foppen, dus ook rond etenstijd gegeven zodat hij echt gelijk aanviel op het hooi omdat hij dacht dat het gras was.

Eigenlijk is het heel logisch... Konijnen zijn ontzettend sociale diertjes en eten is een belangrijk sociale bezigheid.

Toen ze nog een verblijf hadden, stond natuurlijk niet midden in ons leefgebied, aten ze ook nauwelijks hooi. Zette ik het voor de tv en aan de kant waar wij ook leefden, aten ze echt zoveel meer hooi ;) Dan zijn ze erbij en horen ze erbij.

Nu hangt het hooiruifje naast m'n stoel, toilet eronder, werkt prima. Eten doen ze ook naast me. Sterker nog, als ik iets moet doen terwijl ze aan hun groenteschotel zitten en er dus niet ben, eten ze minder/slecht.

Logisch ja, zeker, maar kom er maar eens op! We hebben ook (toevallig tot vandaag) een wc-bak in de kamer gehad, omdat hij steeds op de bank pieste en keutelde, maar daar deed hij niks mee. Daar gaat hij wel netjes voor naar zijn hok, net als brokjes (natuurlijk).

Alleen is het nu nog niet opgelost dat hij geen hooi eet als we weg zijn en daarom om de paar uur eten nodig heeft is nog hetzelfde gebleven nu. Maar goed, ik weet in ieder geval wat het is.

Ik maar denken dat ik hem iets duidelijk moest maken, terwijl hij dus mij iets duidelijk wilde maken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ik hoop echt dat het voor jullie ook werkt! En wat goed van dat Timothy hooi! Mijn eerste insteek was wel echt om hem te foppen, dus ook rond etenstijd gegeven zodat hij echt gelijk aanviel op het hooi omdat hij dacht dat het gras was.

Logisch ja, zeker, maar kom er maar eens op! We hebben ook (toevallig tot vandaag) een wc-bak in de kamer gehad, omdat hij steeds op de bank pieste en keutelde, maar daar deed hij niks mee. Daar gaat hij wel netjes voor naar zijn hok, net als brokjes (natuurlijk).

Alleen is het nu nog niet opgelost dat hij geen hooi eet als we weg zijn en daarom om de paar uur eten nodig heeft is nog hetzelfde gebleven nu. Maar goed, ik weet in ieder geval wat het is.

Ik maar denken dat ik hem iets duidelijk moest maken, terwijl hij dus mij iets duidelijk wilde maken!

Hahahaha heerlijk he die eigenwijze monsters. Als je een konijntje in huis neemt zouden ze er eigenlijk een gebruiksaanwijzing bij moeten doen:mdr: Ben blij voor je dat hij zijn hooi eet. Tot dusver hier nog niet gelukt maar hij ligt in zijn zandbak zich op te laden voor een bonte nacht dus ik heb nog hoop..........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ja hij weet het wel weer zo te krijgen zoals hij het hebben wil! Het is inderdaad een eigenwijze wat dat betreft, net zoals dat ie nu niet meer op de bank mag vanwege dat plassen, we zijn hem al ruim een week de godganse avond van de bank af aan het tillen. Het is de hele dag door streken met hem, maar ja, volgens mij is hij dan ook wel al aan het puberen.

@Kaatje: Mag hij dan 's nachts gewoon in de huiskamer blijven? Of bedoel je voor nu? Rond deze tijd is Hazel ook altijd wel heel actief maar etenstijd is toch vooral tussen 5 en 9 hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hij loopt hier dag en nacht los komt 's nachts ook gezellig de trap op om door mijn slaapkamer te racen en slidingen te maken op de overloop :grrrrrr:

Rond elf uur in de avond is hij heel actief.

Eten doet hij in zijn hok en af en toe wordt de boel daarbinnen flink verbouwd maar verder zit hij daar nooit in. Etenstijd is hier ook tussen 5 en 6 gelijk met de andere beestjes. Ik heb nu het hooi in zijn bakje gedaan waar hij anders zijn groenteschotel in krijgt dus ik ben benieuwd...voorlopig is hij vanmorgen met zijn fleecedekentje aan de haal geweest, want dat had ik schoongemaakt en kennelijk niet teruggelegd zoals meneer het graag heeft en daar is hij nu van aan het uitrusten:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rare jongens, die konijnen... Onze man sleept ook altijd zijn eten van de keuken naar de living, tenzij wij in de keuken bezig zijn. Ik doe ook wat moeite en eet 's morgens op de grond in de keuken naast hem, hij doet 's avonds moeite en sleep wortels,brocoli en hooi naar de living. Ik ben niet zo'n fan van pakken hooi die los versleept worden naar de living, maar kom, zolang hij eet.

Helpt het als je er bij komt zitten? Hier wordt er soms ook wel eens een tijdje niet aan het hooi gekomen, maar enkele uren later eet hij er dan weer wel volop van. Soms laat hij zelfs zijn groenten staan om hooi te eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, dat zie ik hier niet gebeuren hoor! Groenvoer gaat hier zelfs boven brokjes.

Vandaag heeft hij eigenlijk niet echt meer van het hooi gegeten. Ik zit heel vaak naast hem op de grond dus dat is het niet.

Misschien is ie er toch achter dat hij gefopt is, of heeft hij wat hij lekker vond er gisteren uit gegeten en wat er nu nog staat (de helft) niet lekker genoeg is of zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren wat er over was van het hooi weg gedaan en een nieuwe pluk erin gedaan toen hij karton ging zitten eten. Hij heeft er een klein beetje van gegeten maar karton was eigenlijk lekkerder naar zijn mening. Hij had gewoon honger, ik was nu ook minder brokjes gaan geven (maar 10 gram minder) om dat hooi er maar in te houden, maar hij gaat dus liever karton eten dan hooi, dus toch maar weer brokjes gegeven dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dan zwicht je toch weer voor brokjes je zal wel moeten......ik ken dat. Elke dag gooi ik het hooi weg en doe ik nieuw hooi in zijn hok. Meneer kijkt er gewoon niet naar om. Maar ja die haakjes is toch wel een probleem hoor zelfs zo erg dat ik niet eens een week op vakantie durf te gaan omdat hij de afgelopen drie weken al twee keer geholpen is in aan de haakjes. Gelukkig heb ik een super dierenarts en heeft zij aangeboden om komende week (als service) op nijnemans te passen. Vind het niet echt ideaal omdat hij thuis de hele dag los kan lopen maar durf gewoon het risico niet te nemen met mijn moeder als oppas dat zij iets over het hoofd ziet bovendien kan ik haar ook niet vragen om 24 uur hier in huis te gaan zitten.

Stiekum hoop ik dat de DA hem in die week aan het hooi krijgt. Zij zal vast strenger zijn :$

Maar blijf het een probleem vinden hoor. Je ziet maar die van jou gaat liever aan het karton. Het is toch wat he met die eigenwijze monsters:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet wat het is ik heb Kanina ook nooit aan het hooi gekregen.

kanina moest ook elke 6 weken geholpen worden, en soms dacht ik wel eens als je nu eens zou weten als je hooi zou gaan eten dat het dan mischien niet nodig zou zijn elke keer een operatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

beetje late reactie zie ik maar toch:

mijn konijn eet eigenlijk ook geen hooi en heeft dat ook nooit echt gedaan.... een poos geleden heb ik hooi thee gegeven, toen heeft hij een paar dagen hooi gegeten en toen stopte het ineens weer!! paar weken geleden weer hooi thee geprobeerd, nu eet hij eigenlijk nog steeds geen hooi. ik ga binnenkort ander soort hooi proberen.

je vroeg ook hoeveel gras je konijn moet eten ipv hooi, mijn konijn heeft een tijd diaree gehad, waarschijnlijk omdat hij teveel nat gras had gegeten. dus nat gras is niet goed voor je konijn.... ik weet niet of je alleen droog gras plukt?!

en nu het een paar weken later is: eet hij nu wel hooi?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, nog steeds maar af en toe een paar sprietjes, als wij er bij zijn. En dan moet het ook nog eens kamillehooi zijn.

Ik pluk droog gras, en als het geregend heeft strooi ik het eerst uit over kranten en dep het nog droog met keukenpapier.

Kurkdroog is het soms niet helemaal, maar kletsnat ook niet, probeer het altijd zo droog mogelijk te krijgen zonder het te lang te laten liggen want het moet wel weer vers zijn ivm looizuren. Ja, het is een verwend beestje ;)

Over een poosje gaat hij in een weitje, dus dan zal ik het gras natuurlijk niet droog kunnen maken, ik ben wel benieuwd of hij dat dan zelf regelt of toch gewoon nat gras gaat eten, en of dat goed gaat, maar dat zie ik dan wel weer.

Ik ben er momenteel even niet meer zo mee bezig om hem per se aan het hooi te krijgen, laat het even rusten nu, ben het een beetje beu. Ik ga er later wel weer verder mee expirimenteren. Volgende week wordt hij gecastreerd dus ik vraag dan of ze meteen even kunnen kijken of zijn kiezen wel goed afslijten als hij toch onder narcose is. Zal wel, want hij eet gewoon goed. Hoewel hij eerst steeds meer ging eten naarmate hij groter werd, maar nu groeit hij niet meer zo hard en zijn ee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ho, ik was nog niet klaar!

Hij groeit niet meer zo hard nu (5 maanden is hij nu) en de hoeveelheid die hij eet blijft nu gelijk, is stabieler geworden, maar ik denk dat dat niets met mogelijke haakjes te maken heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

leuk dat je konijn binnenkort naar buiten kan!

ik heb gister kruidenhooi gekocht maar meneer heeft er nog niks van gegeten....

ik had het hooi gistermiddag in zn voerbakje gedaan, het ligt er nog steeds in..!

Dus toen ik hem vanmorgen bix wou geven, kon dat niet in zn bakje..

Ik heb toen een beetje bix op mn hand neergelegd, maar daar heeft hij maar een paar brokjes van gehad?!

Gister had hij ook al weinig bix gegeten en geen hooi

(als je het niet helemaal snapt of meer wil weten, kijk bij: mn konijn is niet helemaal gezond)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .