Ga naar inhoud

Konijn eet bijna niks...


KoenSilvertant

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn exram Bobo eet bijna niets.

Hij zit samen met mijn voedster Lotje, zij rent als gekke op al het eten af!

Maar nu het probleem:

Als ik ze 's ochtends eten geef (rond half 8, 25 g van HFST)

dan gaat Lotje als een gek rond rennen, hij niet.

Als ze bij het eten komen, eet zij eerst heel veel, hij ook.

Na een paar minuten eet hij bijna niks meer en loopt weg, terwijl Lotje dan nog alles heeft wat er over is.

Hij is nogal snel afgeleid, gebeurt er iets, rent hij weg.

Ook wat schuw en bang!

Nog wat problemen;

Biks eet hij bijna niet, ook niet afzonderlijk van Lotje, dan eet hij al helemaal niets.

Langdurig een bakje eten neerzetten kan ook niet, Lotje eet dan alles op.

Hooi is er altijd voldoende aanwezig, veel smaken met hooi geprobeerd, paardebloem is hier favoriet.

Die is nu op, dus alleen nog minder hooi, word wel gegeten maar niet veel, opmaken en dan alleen nog maar paardebloem hooi kopen, dat eet hij wel.

Hetzelfde met de groente, ik geef ze 2 volle voerbakjes met allerlei groente (winterpeen, witlof, andijvie, spinazi).

Zij komt als een gek aanrennen, niet meer van het eten af te slaan, hij komt niet.

Als hij het gevonden heeft eet hij 5 minuten en klaar.

Hoe kan ik hem beter laten eten!?

Want hij is al veel afgevallen is ons opgevallen, als hij nu iets krijgt, denken we niet dat hij het lang zal redden.

Iemand raad!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn reus heeft afgelopen januari ook het probleem gehad dat ze ineens weinig tot niet at. Ben naar mn dierenarts gegaan en ze hebben het gebit gecheckt. Gelukkig was het gebit in orde! Darmen voelde goed, bleek een verstopping in der maag te hebben.

Ze had voor een aantal dagen medicijnen en knapte ontzettend snel weer op.

Ik zou als ik jou was toch even met de da contact opnemen. Liever een keer te vroeg gebeld hebben dan net te laat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, mijn dierenarts staat niet op de KK lijst, maar is ook niet zo bekend.

We gaan er met de honden altijd heen, doet het altijd erg goed daar!

ik weet niet of we kunnen bellen, anders morgen even langsgaan tijdens het spreekuur.

Moet ik dan mijn voedster ook meenemen?

Is de dierenarts wel bekend met konijnen? Anders is het misschien raadzaam om te kijken voor een kk dierenarts.

Bij mijn koppels neem ik beide konijnen mee. Puur omdat ze dan minder gestresst zijn. Ze hebben elkaar dan.

Zou even kijken zijn hoe je konijnen zijn denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het woord dierenarts voor de konijnen zou ik hier niet meer kunnen zeggen.

Mijn ouders worden HELEMAAL GEK!

Het is ze niet in te brengen dat de konijnen maar 50 g biks in totaal krijgen.

Want dat is te weinig, ze moeten heel de dag een grote bak vól met biks hebben.

T liefst zo weinig mogelijk groente want dat is te duur.

Als ik de dierenarts zelf betaal, dan mag het natuurlijk wel.

Maar ik zou voor elke ditje en datje naar de dierenarts moeten.

Het komt eigenlijk neer op; ''De dierenarts is te duur, dan maar een dood konijn, kost maar 10 euro voor een nieuwe!''

Dan denk ik echt f******* op zeg!

De honden van ons krijgen ook 's ochtends en 's avonds eten, en verder ook niets!

Grrr, dit probleem kan dus niet opgelost worden met de DA.

Ookal heeft hij haakjes, moet ik de eventuele narcose zelf betalen...

Dat moet me leren om nooit naar de DA te gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

is hij ook aan het kwijlen want dat is ook een teken van haakjes

kan je zien als zijn kin nat is.

Maar niet vanuit gaan dat er geen haakjes zijn als hij dat niet doet.

Hier veel ervaring met haakjes, maar nog nooit gekwijl gezien.

Het klinkt wel als haakjes moet ik eerlijk zeggen.

Als je het goed wilt doen zal hij toch echt onder narcose moeten, zonder dat kunnen ze nl nooit de achterste kiezen goed bekijken.

Laten we eerlijk zijn... het konijn zal echt naar een (goede) dierenarts moeten, als je zelf al zegt dat ie afvalt.

Dit is geen kwestie van "hoe laat ik mijn konijn beter eten", ik denk niet dat dit zich daarmee vanzelf oplost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, de DA kan niet, omdat mijn ouders dit gwn echt niet willen.

Want ik zeur te veel, ik word nog een konijn, het beivloed me leven.

Ik zeg alleen dat ze naar de DA moeten als ze een raar ding elke x in hun oog hebben.

Als ze afvallen omdat ze niet eten...

ik zal er over nadenken om zelf te betalen, dan miss nog wel een kleine check up

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap t ook niet!

We hebben een goede dierenarts! Alleen niet zo bekent, en ook niet op lijst van KK.

Ze is puur natuur, ook geen site...

Ik zal tog kijken voor brood, omdat t een diknaker is![/QUOTE]

Brood is een dikmaker, een konijn dat zich niet lekker voelt zal door een dierenarts onderzocht moeten worden en eventueel ander/speciaal voer moeten hebben. Zeker in dit geval geen brood gaan geven. Je weet niet wat je konijn heeft.

Mij klinkt het als haakjes en mijn advies is z.s.m. contact met de da omdat je anders je konijn in een korte periode overleden aan zal kunnen treffen. Een konijn dat snel afvalt, en zeker in deze korte periode dat je het dier nu hebt, is niet in orde. Bij geen behandeling zal het dier snel kunnen overlijden.

Nou kunnen je ouders wel zeggen: ''het is maar een konijn'' Ook een konijn is een dier en een dier heeft recht op de juiste hulp.

Je zou eventueel je ouders op BB mee kunnen laten lezen en vooral ook de medische dingen bij het kopje gezondheid. Daar kun je vast wel nog informatie vinden over haakjes bij dieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mijn ouders word hij te dun omdat hij de hele dag geen overvolle bak brokken heeft!

Die mensen is niks bij te brengen!

Ik zei de honden hebben tog ook nie de hele dag eten, maarja dat was natuurlijk anders....

Ik ben zooo boos en nu gaat me moeder als iki naar sgool ben hem exyra eten geven, maarja lotje zal dan alles opeten en de honden buiten, geen zin dus, maarja dat is dat *** wijf nie bij te brengen.

Altijd problemen met hun!v!

Als er buiten dingen gebeuren eet hij niet, gaan ze met zn alle naar buiten schreeuwen, VIND JE HET. GEK DAT HIJ NIET EET!!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei dit is niet makkelijk. Misschien dat je voortaan van je zakgeld iedere week iets opzij kunt zetten om eventuele dierenarts kosten te kunnen betalen. Als je jouw dierenarts goed kent kun je misschien met hem bellen en de situatie uit leggen en dat hij dan een betalingsregeling met je treft dat je iedere maand iets betaald. Ik weet het niet stel maar gewoon iets voor. Of een oma /opa/tante die je geld wilt lenen.

Jammer dat ouders die je wel een konijn laten nemen daarna niet de verantwoordelijkheid ervoor nemen. Als ze zelf ziek zijn dan gaan ze toch ook naar de dokter. Daarom houd ik vaak de ziekere dieren zelf omdat ik dan weet dat ze wel goede zorg krijgen en dit soort theorieën van voor 10 euro heb je een nieuw konijn. Trouwens volgens mij kosten ze meer dan 10 euro maar dat weet ik niet zeker hoor. Ik hoop dat er een oplossing voor je probleem komt. Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .