Ga naar inhoud

Welke groente kan je een week bewaren?


Caatje1988

Aanbevolen berichten

Dag iedereen, even een vraagje over het groente dieet van me nijntjes.

Nou krijgen ze hier dagelijks sla, komkommer en wortelloof en om de dag een wortel erbij

Maar ik wil nu een beetje gaan afwisselen en ik kan maar 1 keer in de week boodschap doen? Dus welke groente kan je een week goedhouden in de koelkast? Zelf hou ik het bij diepvriesgroenten namelijk :P maar dat is niet zo geschikt voor de nijntjes denk ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik koop eigenlijk de groentes en dergelijke altijd voor minstens een week. We doen ook maar 1x in de week boodschappen. Hier gaat wel alles in de koelkast.

Ik koop voor de diertjes altijd tomaat, komkommer, lof, wortel, appel, andijvie en bleekselderij. Tomaat en andijvie gaat altijd wat minder lang mee vind ik, maar moet de week wel kunnen halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ja, ik heb ook afgesloten bakjes om groenvoer in te bewaren. Ideaal.

Soms (als ik een actieve bui heb) snij ik de groente vast, doe het in zo'n bakje en dan blijft het altijd wel een paar dagen goed. Wellicht ook wel een week, maar dan is het bakje al leeg...

Ik ga aankomende week op vakantie en dan verzorgt mijn buurvrouw de konijnen. Ik snij dan ook alle groente vast en doe het in verschillende bakjes. Voor elke dag 2 bakjes, zodat mijn buurvrouw het alleen nog in de eetbakjes van de konijnen hoeft te doen.

Vorig jaar had ik één bakje te veel gemaakt, dus die kon ik zelf bij terugkomst nog gebruiken. En het zag er gewoon goed uit (na 5 dagen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .