Ga naar inhoud

Duimen voor Marijtje!


Domino

Aanbevolen berichten

Geeft niet hoor, je vragen ;) maar ik heb haar maar een paar weken gehad. Ik had haar pas net eigenlijk uit de opvang gehaald en ik merkte wel meteen al dat ze overal haar behoefte deed en behoorlijk veel dronk. Eerst had ik zoiets van, het kan zijn dat ze haar geur overal wil markeren. Toen later dacht ik van nou.... die is ook niet zindelijk.... dus braaf alle keutels in de bak gedaan en een enkele keer zat ze er wel in.

Maar dat vele drinken zat me ook dwars. Ik heb haar onderkant eens bekeken en toen was dat vrij vies omdat ze er steeds in zat. Dus ik dat toen schoongemaakt en het ging weer even goed. En afgelopen weekend keek ik weer en toen zag ik ook dat de huid rood was. Dus toen heb ik besloten om naar de dierenarts te gaan omdat dit niet goed ging komen. Wilde voorkomen dat ze zwaar urinebrand zou krijgen. Maar dat het zo snel zou gaan had ik ook niet verwacht.

Dat ze een probleem had, was me dus op den duur wel duidelijk, maar ik had haar pas net, dus ik kon niet goed oordelen wat voor haar normaal was. Achteraf denk ik van, had ik niet eerder heen moeten gaan. Ze was ook vrij mager toen ik haar kreeg en dat zeiden ze er ook bij dat ik haar gewicht in de gaten moest houden. Maar ze at als een bootwerker dus daar lag het probleem niet. De keutels waren dan ook van prima kwaliteit. Alleen dat drinken en vele plassen was niet normaal, en het stonk ook. Erger dan bij een gezond konijn. En dat ze na een nacht al die bewuste geur heeft... is een teken dat het echt niet goed zat daarbinnen.

Maar het kon vanalles zijn. Bv, kon het zijn dat ze EC heeft gehad wat haar nieren heeft beschadigd, ze kon een baarmoeder ontsteking hebben, nierproblemen, blaasproblemen... er kan vanalles zijn geweest.

Je kan een urine onderzoek laten doen, dan kan je de waardes enzo krijgen van de urine en wat de nieren dus doen. Maar stel dat Dribbel EC zou hebben gehad en haar nieren hebben nu een probleem (STEL he.... is dus een voorbeeldje) dan kan het zijn dat dat niet in de urine terug te vinden is. Maar dan wel in het bloed, want daar zitten dan antistoffen in. Overleg anders eens met je dierenarts wat de mogelijkheden zijn. Er komt wel een heleboel naar voren met een bloedonderzoek, dus het is volgens mij niet zinloos om te doen als je wil weten wat ze mankeert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je uitleg! Je moet het jezelf echt niet kwalijk nemen dat je iets niet gezien zou hebben. Als je je konijn nog niet zo lang hebt kun je nog moeilijk inschatten of het gedrag veranderd is. Ik moet zeggen dat ik bij Dribbel helemaal geen veranderingen zie in haar gedrag. Ze drinkt veel maar uit het urineonderzoek komt niets. Ze is wel wat afgevallen maar niet schokkend veel.

Ik ben je erg dankbaar voor de uitleg, ik heb hierdoor besloten om voorlopig niet verder te laten onderzoeken. Ik ga haar wel erg goed in de gaten houden en ook haar wekelijks wegen. Mocht het gewichtsverlies en vele drinken aanhouden ga ik alsnog over Tot extra onderzoek.

Sterkte met het verlies. Ga je weer op zoek naar een ander maatje voor Smash? Zal wel erg moeilijk zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .