Ga naar inhoud

vacht blinkt niet meer zo , en oren koud


Magaliefje

Aanbevolen berichten

Daarnet ging ik even naar mijn konijn

en ik merkte op dat haar vacht niet zo hard meer ' blinkt ' als in het begin ,,, is dit normaal ?

en ook haar oren voelden wat koud aan .?

ze heeft ook een beetje last van diarree

haar keuteltjes zijn vochtig en hangen aan elkaar ...

is er iets ergs met mijn konijn ? moet ik er mee naar de dierenarts ?

alv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt als in de verharing, oortjes zijn normaliter koud, in nekje hoort het wel normale temperatuur te zijn. En blindedarmkeutels die ze laat liggen. Wellicht te veel voer waardoor ze die blindedarmkeutels laat liggen.

Eet ze gewoon?

Link naar reactie
Delen op andere sites

e krijgt denk ik teveel konijnenvoer

Biks zijn alleen die groen bruine staafjes

Dat is beter dan kunnen ze niet alleen de lekkere dingen uit het voer eten

Op die manier krigen ze alles wat ze nodiig hebben in een brokje

En hooi veel hooi is goed voor de tanden en darmpjes

Dadelijk zal ze gewogen worden bij de da

Dan weet je hoeveel konijnenvoer ze mag

Dat lijkt weinig maar is echt nodig

En met groent moet je oppassen neit alle konijnen kunnen daar goed tegen

Langzaam opbouwen

Succes bij de da

Link naar reactie
Delen op andere sites

niets ergs met het konijn ,

zijn darmflora ligt wat in de knoop ,ik heb te snel bloemkoolbladeren, witloof, en gras gegeven ,,, en hij kan het niet zo goed verteren en daarom is hij wat ziekjes, maar hij heeft nu vitamientjes/medicamenten gekregen in zijn water en dan moet hij terug de ouwde zijn ! en hij krijgt geen bix , maar zo met alle dingetjes in , maar hij eet wel altijd alles op.

ik ben hem wel vergeten laten wegen :s

maar hij is nu nog maar 2 maand en een week oud ofzo ,,,

Link naar reactie
Delen op andere sites

gelukkig :)

het is beter voor hem om biks te geven. De meeste konijnen gaan van gemengd voer selectief eten, die van jouw gelukkig niet. Maar, ze worden er ook dik van. Er zitten veel ''snoepjes'' in...

Goede merken van biks zijn hope farms (heb ik, 15 euro voor 15 kilo) SS (duurder), trovet, care +

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel verstandig.

Ik ben ook ooit zo begonnen en de vacht van m'n rammetje begon er echt slecht uit te zien. De meeste gemengde voersoorten in de winkels, zijn niet erg goed. Vergelijk het maar met een macdonalds of een snoepmenu. :)

Verder is een heel bakje vol eten best erg veel ;) Hooi is het allerbelangrijkste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok bedankt, ik zal er eens voor kijken bij de volgende keer dat ik een zak eten koop voor men konijn ;)

DANKJE !

mooi :) wel eerst mengen met het oude voer. Anders kan hij diarree krijgen...

Als je HF wil, wij moeten die altijd bestellen. ze hebben daar alleen maar kleine zakjes, maar die zijn in verhouding véél duurder. Ik geloof 7 euro voor 3 kilo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar mama heeft nu overlaatst nog zo een zak eten gekocht met verschillende dingen in , dus ik zal hem nu eerst deze laten leeg eten en dan zal ik over gaan op bix ;)

en dat potje eten, hij eet dat altijd leeg, het staat er soms nog maar een uur en heel zijn bakje is leeg

en hooi ligt er ook genoeg in zijn kooi , maar daar komt hij niet echt aan vind ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hij z'n hooi laat liggen, kan heel goed komen door teveel aan voer. Hier eten ze dan ook echt geen hooi.

Om te vergelijken, hier hebben ze binnen het kwartier hun eten op. Hooi is namelijk het hoofdvoer, hardvoer is maar een aanvulling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .