Ga naar inhoud

Gas?


Aifeya

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn konijn had vrijdag en zaterdag last van diarree... nu heb ik zijn bakje voer er uit gehaald zodat ze hooi ging eten en zondag was alles weer normaal.. maar nu ligt ze al sinds vanochtend languit door haar kooi. Ik dacht oh ze is lekker relaxed maar er komen steeds hele harde pruttelende, borrelende geluiden uit haar maag... Daarbij is ze zo hard aan het knarsetanden dat ik er echt rilling van krijg. Ik heb haar anderhalf uur geleden uit de kooi gehaald (ze was zo slap als een vaatdoek) en op een kruikje gelegd... daarna heb ik haar zachtjes over haar buik gemasseerd met mijn vingertoppen... ze werd rustig en na een uur met tussenpauzes hoor ik nog maar weinig geluidjes... Ik heb haar los gelaten, maar ze gaat nog steeds languit over de grond liggen, steeds anders, en ze knarsetandt nog steeds.... Het is echt heel zielig om te zien... Ik heb geen medicijnen of iets dergelijks en het is nou niet echt een tijd om naar de dierenarts te gaan! Iemand een idee wat ik kan doen? Of... kan ze tot morgen wachten dat ik haar dan alsnog naar de dierenarts breng?? Misschien reageer ik overdreven maar het is echt heel zielig en zo oud is ze nog niet...

Groetjes, Eef

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch een dierenarts bellen, zeker als je niks in huis hebt.

Belangrijk is dat ze pijnstilling krijgt en waarschijnlijk Cisaral, voor de darmwerking.

Eet ze nog wel goed? Heb je verder iets veranderd aan het voer, bijvoorbeeld een bepaalde groente geprobeerd?

En hoe zien haar keutels er nu uit, als ze nog keutelt?

Dat slappe ken ik, heb ik ook een keer gehad en dat ging heel snel fout. Is volgens mij inderdaad gas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie voor jullie reactie.

Muffin is nu weer gewoon al 2 uur door de kamer aan het rennen, alsof er niks aan de hand is. Ik hoor geen geluiden meer, ze begon vannacht alweer te drinken en vanochtend ging ze hooi eten... echt raar. Ze heeft wel een beetje plakkerige keutels... maar als ze hooi blijft eten gaat het denk ik wel weer de goeie kant op... Ze knarstetandt niet meer gelukkig :yes: want dat is echt een akelig geluid!! dank jullie wel!!! xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het forum staat geloof ik wel ergens een stukje over wat je evt allemaal in je ehbo box kan doen voor als er wat met je konijnen gebeurt. Zo heb ik ook al meerdere malen midden in de nacht of in het weekend een gas aanval kunnen verhelpen. Maar niet te lang blijven tobben hoor. Als het niet snel verbeterd kun je altijd ( ook 's nachts en in het weekend) een dienstdoende dierenarts bereiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .