Ga naar inhoud

Nynke is weer bezig :(


TakkieUtopiaKerst

Aanbevolen berichten

mevrouw was in december schijnzwanger en erg hormonig , nu ging het net voor ik de DA voor een sterilisatie wou bellen over. op het randje heeft ze alles dus gehouden , het ging erg goed en nu begint het weer. Nynke heeft Dobby geplukt en hij heeft allemaal rode plekjes onder de vacht die hij nog heeft :P , en ze heeft nog wat eigen haar gemengd en een werkelijk prachtig (not) nest gemaakt. ik twijfel of ik ze zou scheiden tot het beter gaat , hele hok alles is ondergesproeid. de tunnel de deksel van de zandbak , de zandbak en alles zit onder de sporen. ik weet het even niet , ik heb geen hok over . en scheiden vindt ik zo sneu , Nynke rijdt daarintegen amper maar zit constant te brommen , ze is zelf ook helemaal van slag door haar lichaam. ze is een lekker dik propje van alweer 1,8 kilo , maar zou ik haar laten helpen vindt ik het een enge gedachte dat mijn alles dood kan gaan... ik ben helemaal van de wijs en weet van gekheid even niet wat te doen.... scheiden of laten helpen of afwachten... lastig zeg :bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nynke is 1 brok ellende , niks mee te doen.... nest weggehaald , ga over een uur weg... en dan bel ik morgen wel of ze een nieuw nest gemaakt heeft. en anders neem ik haar even mee en zet haar boven Utopia en Kerst tijdelijk...

btw aan de zwarte haren kon je zien dat er duidelijk flink veel getrek aan de haren is geweest...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het zo erg is, is de kans groot dat ze baarmoederproblemen heeft en dan doe je er beter aan om haar te laten steriliseren.

Ik weet wat het is hoor, al mijn voedsters worden altijd gesteriliseerd en ik zit ook steeds te wachten op een telefoontje of smsje van de dierenarts dat ze weer wakker zijn, maar achteraf ben ik echt altijd tevreden. De schijnzwangerschappen zijn hier echt niet te doen (nog niet al mijn voedsters zijn geopereerd, met de winter had ik het even uitgsteld), met de lente zijn er twee voedsters die elkaar plots niet meer kunnen luchten.

Ik heb een ontzettend mooie groep van 20 konijnen maar nu met die twee vervelende meisjes zie je echt dat de hele groep een beetje rommelt, zo snel mogelijk steriliseren dus.

Bedenk dat als je haar niet laat steriliseren, ze gefrustreerd zal blijven en baarmoederproblemen zijn heel gevaarlijk.

Je moet er wel 100% achter staan maar persoonlijk raad ik het altijd aan, zorg wel dat je een dierenarts hebt die heel ervaren is ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als je dobby nu ineens aan Saar wil koppelen, wat doe je dan (op de lange termijn, dus ook wanneer de schijnzwangerschap over is) met nynke?

Ik zou als ze echt problemen van die schijnzwangerschap ondervind toch echt wel aan castratie denken, want als je haar bij dobby weghaalt blijft het probleem van de schijnzwangerschap en hormoongestuurd gedrag wel, al zit ze alleen of met een ander rammetje, en dat is voor haarzelf ook onprettig. Maar dat zijn keuzes die je zelf af moet wegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou al een trio , maar Nyn ligt met haar hormonen dwars. Mijn andere voedster is wel geholpen echt fijn , Takkie had ook baarmoeder problemen en uiteindelijk overleden. En Nynke is nog geen jaar , en zo hitsig steeds.... Vindt het moeilijk om ze zo ongelukkig te zien , maar ook om haar achter te laten bij de da... Mijn van huis uit da is prima , heeft mijn rammen en 1 voedster zonder gekheid geholpen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .