Ga naar inhoud

Help dringend advies nodig, nijn eet nog amper


carpediem2010

Aanbevolen berichten

Nijn is vorige week dinsdag gecastreerd zoals jullie weten, en het gaat nog niet.

Het leek van het weekend iets beter, ik had toen zon knaagstick gekocht, die had ie helemaal op.

En nu sinds maandag gaat het weer niet, hij eet zowat niet. Zie hem wel wat strotjes eten, maar meer niet.

Ben bij de dierenarts geweest gister, hij was niet verstopt of iets.

Hij gaf zakjes critical care, om als dwangvoeding te geven. Gister geprobeerd maar het gaat niet. Laat alles uit bekje lopen en spartelt tegen.

Hij heeft zon 20 keutels in 2 dagen in zijn hok liggen, dit is toch veel te weinig?

ook slaapt ie heel veel overdag.

Wortel neemt ie maar een paar happen, en had hem een blaadje lof gegeven, eet ie een beetje van.

Ik weet niet meer wat ik moet eigenlijk.

Bedankt voor jullie hulp alvast

Groetjes Eline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is je da konijnkundig en is er naar de wond gegeken

Hij keuteld in iedergeval nog wel

En eet ook nog wat

Ik zou zijn tanden na laten kijken Is het lekker kruidenhooi?

Koop eens zon een klein zakje SS misschien eet hij die wel

Die kan je bij de da gratis meenemen die proefzakjes

Of wie weet kan je iemand met een konijn die SS eet en daar een par van mag hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ja hij is ook goed met konijnen. Zijn tanden waren nog goed, en de wond ook.

Ik dacht ook om vandaag kruidenhooi te kopen idd.

Wat is ss?

Vind het zo gek, zelfs eenn stuk wortel laat ie liggen.

Die knaagstengel vond ie wel lekker, heb de neiging die weer te halen, maar kan het zijn dat ie daarvan van slag is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jou vraag hoort eigenlijk niet bij voeding, maar bij gezondheid.

Als hij zelfs lekkere dingen zoals wortels niet lust, dan is er iets aan de hand en raad ik je met klem aan de dierenarts te raadplegen. Het kan zomaar ineens nog veel slechter gaan, en dan raak je hem kwijt.

Een konijn moet eten, en goed ook. Een dier eet als hij zich goed en fit voelt, altijd.

Checken op gezondheidsproblemen dus, en even checken of je dierenarts echt konijnenkundig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit geval gaat het erom dat hij in ieder geval nog wat eet en dus dat zijn darmen blijven werken.

Het is wel van belang dat hij blijft eten, drinken, poepen en plassen. Verschillende groentes en kruiden geven werkt vaak idd het beste. Als je de groente extra vochtig maakt, krijgt hij gelijk wat water binnen.

Zodra je het niet vertrouwd moet je de da bellen.

Sterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kun je de Critical Care mengen met wat wortelhapje? Wel die zonder aardappelen. Ik zou toch weer terug gaan naar je DA en ook vragen om een darmstimulerend middel want het is niet goed als je konijn maar 10 keutels heeft op een dag. Dat moeten er zeker wel een paar honderd zijn van 1 dag. ;) Hoe zien die keutels er trouwen uit? En misschien kun je eens kijken wat hij/zij doet als je een keer pijnstiller geeft.

aangepast door JoBoris76
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een konijn dat regelmatig last heeft van haken op zn kiezen, en dan eet hij ook nauwelijks. Ik vind die dwangvoesing bij de DA noag duur als ik thuis SS heb staan. Beetje papje van maken en dat geven. Of ook gewoon bij de supermarkt baby groentenhapjes halen. Dat vind die van mij erg lekker en dat blijft er wel in zitten als ik dat met een spuitje geef.

Als je je konijn dwang voert, doe dan een handdoek om je konijn heen. Dan kan die niks met zn poten, en dan kan je met een hoekje eventuele voeding dat uit zn mond is gelopen weg vegen.

En ik zou idd weer terug gaan naar de DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hier nijnen zo stil vallen na de castratie, begin ik toch met darmstimulerende medicijnen zo spoedig mogelijk te geven. Want met alleen dwangvoeding zorg je er natuurlijk voor dat er wat in de darmen komt, maar de darmen moeten ook actief zijn/worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben gistermiddag nog eind van de middag geweest, dus om nu alweer te gaan weet ik niet.

Het zijn een beetje lichte droge keutels. Hij drinkt wel heel veel.

Ik had net kruidenhooi gekocht, en daar nam ie gelijk een paar happen van. Nu zit ie weer te slapen. Hij eet dus wel iets, maar paar hapjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

SS

is

Supreme Science selective

Ik ben gistermiddag nog eind van de middag geweest, dus om nu alweer te gaan weet ik niet.

Het zijn een beetje lichte droge keutels. Hij drinkt wel heel veel.

Ik had net kruidenhooi gekocht, en daar nam ie gelijk een paar happen van. Nu zit ie weer te slapen. Hij eet dus wel iets, maar paar hapjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee meiden bedankt voor ale reacties, het lijkt nu vanaf woensdag eindelijk goed te gaan.

Ik had toen kruidenhooi gekocht, en een proefzakje hope farms natures best rabbitbalance.. ( sorry dacht dat het ss was)

Hij eet bijna al het hooi op wat ik geef, en ook de 30 a 40 gram brokjes. En wel rond de 100 keutels denk ik per dag.

Ook springt hij weer vrolijk rond.

Ben zo blij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het zo goed daat nu

ja lekker kruidenhooi wordt hier ook goed gegeten

Maar weidehooi van puik vinden ze hier ook lekker

Ik vindt het stoffig maar doe het even in een vergiet en haal het stof eruit

Je kan Hopefarmssupertrio gaan proberen

Die rabbitbalnce daar liet mijn ram de blindedarm keutels door liggen

En er was een iemand die haar konijn kreeg huiduitslag

Maar jouw konijn kan het er prima op doen natuurlijk :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je even zoekt, is SS alstijd stukken voordeliger dan in NL te vinden op de ebay van the UK. Zelfs inclusief verzendkosten ben je de helft goedkoper uit als je het uit de UK haalt.

Voorbeeldje:

http://www.ebay.co.uk/itm/Supreme-Science-Selective-Rabbit-10kg-/110779197235?pt=UK_Pet_Supplies_Small_Animals&hash=item19caf46733#ht_500wt_922

Maak zoek ook vooral naar 2 voor 1 aanbiedingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raar... Dubbel bericht ;-).

http://www.ebay.co.uk/itm/Supreme-Science-Selective-Guinea-Pig-Food-Diet-10-KG-/160626987314?pt=UK_Pet_Supplies_Small_Animals&hash=item25661d5132#ht_1080wt_1163 Deze mensen heb ik eens gemaild of ze mij zo'n zelfde deal voor konijnen SS wilde geven, en dat kon. Mijn nijnen eten nu brokjes voor 50 euro per jaar, SS he.

aangepast door WillieWonka
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .