Ga naar inhoud

Gijs doet vreemd...


Boseetje

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb me buik vol van fratsen van m'n konijnen, Gijs die vorige week nog zo erg de kriebels had en achter Miep aanjoeg, heeft vreemd gedrag.... eet matig, is niet gestopt met eten maar een echte vreetzak zoals anders lijkt hij ook niet. Verder issie nog wel erg pittig als ik hem vast wil houden, heb hem to be sure pijnstilling gegeven en een middel voor zijn buik.

Paar weken terug zei de da dat hij beginnende staar heeft... Kan dit een reden/oorzaak zijn? Hij is schrikkerig en zo anders dan anders, niet meteen doodziek gedrag... maar anders! Zn kiezen zijn in januari nog geslepen, en daarvoor een dik jaar eerder dus dat zou het mijn inziens niet kunnen zijn....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb op zich wel het idee dat ik kan wachten tot morgen, kijken met 2 eetmomenten wat er gebeurd! Maar jij hebt ook zorgen zeg... pfff Ze zijn super lief maar soms heb je van die perioden! Kan het nu eigenlijk niet erbij hebben: vriend is net geopereerd en ook erg ziek geweest... maar goed we gaan het weer beleven. sterkte met jou hummels!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik herken Gijs zijn gedrag..... Max heeft ook van die buien. Meestal is er dan inderdaad iets aan de hand. meestal zijn het zijn haakjes of zijn rug (pijn dus) Dit zou ik toch maar na laten kijken. ik heb bij Max nog nooit mis gezeten als hij dit gedrag vertoonde. Al keek de DA me wel vreemd aan toen ik binnen kwam: wat scheelt er aan. Ja Max is niet Happy... Maar toen ik het verder uitlegde snapte hij me wel. hij bleek toch weer haakjes te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vertrouw op je gevoel. Als jouw gevoel zegt dat er iets niet klopt, is de kans groot dat dat ook zo is.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Je kent je dieren goed genoeg! Je weet ook genoeg van konijnen.

Ik heb het de laatste tijd ook iets te vaak gehad, maar heb nog steeds de twijfel of ik het wel goed zie en of ik niet panikeer en te snel naar de DA ren. Tot nu toe sloeg ik (helaas) steeds de spijker op de kop.

Ik hoop dat het voor Gijs mee gaat vallen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb laatst een keer van de da gehoord dat ik me te snel zorgen maak, dit was met Miep ipv Gijs maar ik merk ook aan mezelf dat ik veel kan hebben in het leven, veel kan relativeren maar als het om hen gaat...direct een soort van benauwend gevoel wat overheerst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu let ik natuurlijk overal op en zie dat Gijs heel klein beetje zijn hoofd schuin houdt. Heb hem net wel medicijnen gegeven: carprofen en metocloral. Voor de zekerheid, kijken of ie nu wel gaat eten...

Vond ook plakpoep in het toilet, Miep dr kont is schoon... hmmmmm ik ga maar eens vroeg slapen en morgen vroeg de wekker om de da te bellen voor een afspraak right away!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gijs heeft EC en haakjes! Haakjes worden weggehaald vanmiddag en vandaag start panacur, vorige keer haakjes was eind januari dit jaar!!!! Dat is zeer slecht nieuws! Dus aankijken, als het hierna weer zo snel gaat met de haakjes moet ik een ander besluit nemen, Gijs is een dier die niet opgepakt wil worden! Kan niet goed tegen narcose etc. En is 7jr! Pfffff ik huil de hele tijd, pfff

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus toch terecht dat je je zorgen maakte! Maar voor je een vreselijk besluit moet nemen, kijk ook eens naar zijn voeding. Probeer eens of de haakjes langer weg blijven als je het bij een andere DA laat doen. Een andere narcose.

Max had de eerste paar keren ook erge last van de narcose. Hij bleef heel lang onstabiel, bleef tollen, piepte steeds. Heb hem ook vaker een nacht bij de DA moeten laten omdat hij nog zo tolde en zielig was. Nu gebruiken ze een andere narcose en gaat het een stuk beter. Als hij smorgens geholpen wordt kan ik hem om 2 uur al weer ophalen.

En wat voor brokken geef je? Bij Max zijn de haken met SS ook heel erg snel weer terug. dit is ook een hele zachte brok. Ik ben nu aan het kijken met HFST, hoe het daar mee gaat. Ook geef ik zo min mogelijk brok zodat ze meer hooi eten.

Als het nu toch weer snel terug komt wil ik zijn kiezen laten slijpen door een andere DA. dit is vorig jaar maart ook gebeurd, omdat onze kat ook naar de DA moest en die DA was een stuk dichter bij. Met mijn konijnen vertrouwde ik ze al niet echt, maar goed nu ik de diagnose al gesteld had (ik ken max ondertussen :P) en afgesproken was dat hij door een bepaalde DA geholpen werd waar ik duidelijke afspraken mee had gemaakt (alleen gas en geen ander middel, haal jem op, ja hij is nog wel wat suf van de valium hoor.......) toch de gok maar gewaagd. Het is toen goed gegaan tot november. (toen ik weer SS heb geprobeerd) nu zaten er in maart weer haakjes... We kwamen er toen achter dat ze de BBT niet echt kauwen en de brok dus heel doorslikken waardoor er een dikke bal in de maag ontstaan waardoor ze geen honger meer hebben en dus geen hooi eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte! Was voor de EC al bang, aangezien je zei dat hij een scheef kopje had.

Ik weet niet hoe goed Gijs zijn darmpjes zijn..., maar hier vonden ze panacur heel erg vies. Bij Maaike is deze week ook EC vastgesteld en met haar verleden is het ook een ramp om haar op te pakken. Eenmaal op schoot krijg je er ook niets in. Ik heb een potje Olvarit Peer gehaald (aangezien ze dol zijn op peer) en doe nu de panacur door de peerprut heen. Een ware delicatesse hier :) Geen dwang, geen stress... Wilde het even meegeven. Misschien is er voor Gijs ook wel zo'n fijne oplossing.

Wat voor Biks krijgt Gijs? Misschien dat je daar nog iets mee kan? Want steeds haakjes is inderdaad ook niets...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .