Ga naar inhoud

castratie mislukt


chan93

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

ik heb een vraag over mijn konijntje, het is een ram,

hij is ogeveer 6 maanden geleden gecastreerd. sindsdien reed hij niet vaak meer ,alleen om de rangorde te bepalen met de 2 voedstertjes.

het probleem is nu dat hij sinds een week of twee veel op 1 van de voedsters rijdt. (andere konijn zit nu binnen omdat zei vorige week gecastreerd is.)

hij rijdt echt heel veel op haar en telkens ook met zijn piemeltje maar dat moet toch niet kunnen na castratie want het lijkt echt dat hij veel last heeft van zijn hormoontjes. kan het zijn dat de castratie mislukt is?

het voedstertje waar hij op rijd is niet gestereliseerd. en zij is afentoe ook in de weer om een nestje te maken maar dat kan ook door de lente komen.

ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

groetjes van de beeste bende!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel logisch dat zijn piemeltje eruit komt want ze halen alleen de ballen weg.

Het konijn van mijn zus rijd ook regelmatig op mijn vrouwtje als hij hier is.

Maar als je twijfels hebt zou ik het zeker even laten checken!

En de voedster kan inderdaad een nest gaan maken als ze bereden is. Mijn vrouwtje doet dat ook met regelmaat :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor jullie reacties!

ik weet dat het lente is en dat ze daar last van hebben maar vorig jaar was het niet zo heftig.

maar ze moeten morgen toch naar de dierenarts i.v.m inenting dus laat ik hem gelijk even goed naar ze kijken.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn mij wel verhalen bekend van mislukte castraties, maar dat gebeurd maar heel zelden.

Mijn ram en voedster zijn beiden gecastreerd. Beiden rijden nog af en toe op elkaar. Nu wat meer als de afgelopen maanden. Ik maak me er niet druk om.

Mij is overigens verteld dat een voedster in 2 gevallen een nestje maakt:

1. Wanneer zij schijnzwanger is.

2. 24 uur voor de bevalling..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja mislukte castraties...... het gebeurd wel eens dat de da castreerd, maar een bal niet kan vinden.

Die kan zich in de liezen bevinden, als je da dit verzwijgt....kun je spreken over een mislukte castratie, en zit jij met jongen opgescheept. Da valt gelijk door de mand....

Maar het is normaal dat de geholpen ram nog steeds zijn ding kan doen hoor, de dames laten vaak merken...waneer meneer gewenst is.

Ook gebruikt meneer het rijgedrag om de baas te blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .