Ga naar inhoud

hoevaak mogen ze wilgentakken


pluis04

Aanbevolen berichten

mijn vader eheeft zijn wilgenboom gesnoeit en nu hebben we hier een hele berg wilgentakken liggen.

dus gisteren had ik er al een in gelegt die gisteren avond al helemaal kaal was en bijna op.

nu wil ik er vanmiddag weer 1 in leggen maar dacht opeens mischien mag het niet elke dag vooral omdat Mickey gevoelige darmen heeft.

hij heeft er nu nog geen last van gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

M.i. mag niks (anders dan hooi, uiteraard) zo maar onbeperkt gegeven worden. Naast het hogere calciumgehalte heb ik ook wel eens gelezen dat teveel salicylzuur niet goed is voor konijnen. Helaas is natuurlijk niet te achterhalen over wat voor hoeveelheden we het dan hebben, bij konijnen. Ik heb de onderzoeken waar naar verwezen werd wel doorgelezen, maar het zegt me niet heel veel. Ik voer gewoon met mate.

Link naar reactie
Delen op andere sites

M.i. mag niks (anders dan hooi, uiteraard) zo maar onbeperkt gegeven worden. Naast het hogere calciumgehalte heb ik ook wel eens gelezen dat teveel salicylzuur niet goed is voor konijnen. Helaas is natuurlijk niet te achterhalen over wat voor hoeveelheden we het dan hebben, bij konijnen. Ik heb de onderzoeken waar naar verwezen werd wel doorgelezen, maar het zegt me niet heel veel. Ik voer gewoon met mate.

Waar zouden ze van salicylzuur last van moeten krijgen? Die van mij doen het er juist goed op, zeker als ze een periode minder hooi willen eten...

En calcium.. ach, dat zit overal in. Hier krijgen ze al maar heel af en toe een heel klein beetje groente omdat mijn ram er niet goed tegen kan, dus dan vind ik die wilgentakken wel kunnen, zeker in een periode dat ze ook bijna geen hooi eten. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

M.i. mag niks (anders dan hooi, uiteraard) zo maar onbeperkt gegeven worden. Naast het hogere calciumgehalte heb ik ook wel eens gelezen dat teveel salicylzuur niet goed is voor konijnen. Helaas is natuurlijk niet te achterhalen over wat voor hoeveelheden we het dan hebben, bij konijnen. Ik heb de onderzoeken waar naar verwezen werd wel doorgelezen, maar het zegt me niet heel veel. Ik voer gewoon met mate.

Ik drink ook niet opeens minder melk omdat het kankerverwekkend blijkt te zijn volgens een of andere studie. Je kunt altijd overdrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .