Ga naar inhoud

Kleine beestjes in het hooi...


Elvje

Aanbevolen berichten

Ik heb nu ook iets grotere gezien, die zijn ook iets donkerder van kleur. Lijken inderdaad op stofluizen.

Ik heb de helft nu weer in de ton gedaan, door klachten hier thuis. Ze zijn er nog steeds, maar ik heb ze niet meer in de griezelige grote hoeveelheden gezien. Het zit nu veel luchtiger in de ton, veel losser, en zonder deksel natuurlijk.

De andere helft past er niet eens meer in :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb altijd een plak in een vuilniszak zitten hier en de rest ligt in een zak in de schuur. Die zak zit losjes dicht zodat er nog lucht bij kan. Ik denk dat het in je ton toch op een of andere manier is gaan broeien en daar doen die beestjes het heerlijk op. Die plak in die vuilniszak staat hier in de kamer met de bovenkant open. Ik heb ook hooi van de boer maar nog nooit die beestjes erin gezien.

Misschien kan je toch een manier vinden dat het hooi wat meer kan luchten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de ton nu gewoon open, daarvoor om het uur omgeschud in een open bananendoos. Heel losjes is het nu.

Donkere vochtige plaatsen, het hooi is weer helemaal zoals het hoort en ik heb zelfs de ton onder het raam gezet. Qua licht kan dat tellen.

Als iemand nog een studie wil doen van ei tot stofluis... kom maar af *rolt met haar ogen* Ik heb ze allemaal. ;)

Ik vermoord ze nu ook als ik ze tegen kom. Ik heb gelezen dat vrouwtjes 100 eitjes kunnen leggen in hun korte leventje. Je hoeft daar maar een paar van te hebben en je hebt zoiets. Er zullen vast nog wat eitjes uit moeten komen.... Hopelijk vinden ze daarna dat ze hier niet meer kunnen leven.

*fingers crossed*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteravond nog zoveel beestjes, nu moet je naar ze speuren :party:

Elk uur check ik de ton, keer het hooi en verwijder ik die beestjes.

Beneden kan ik het niet zo goed in de gaten houden, maar hopelijk gaat dat net zo goed ;)

De zolder, waarvan ik een gedeelte bewoon, geurt helemaal naar hooi. Een echte hooizolder. Beneden geurt het ook nog altijd goed naar hooi :P

Maar een positieve bijwerking is dat de monsters hooihonger hebben. Ik heb sinds vanmiddag de ruif al drie keer gevuld. Dat is bovengemiddeld haha. Hopelijk blijft dat zo, het hooi ruikt ook weer heerlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .