Ga naar inhoud

Hoeveel eten moet mijn nijn hebben?


muizenfan

Aanbevolen berichten

Zet ze eens op de weegschaal en geef ons de gewichten door. En vermeld dan even hun leeftijden en welk konijn overgewicht heeft (ik gok nu op de onderste omdat die een wam heeft, maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn). Dan kunnen we je een advies geven. Welk merk voer geef je? Van het ene merk moeten ze namelijk wat meer eten dan van het andere merk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef ze hier twee keer per dag biks

Allebei hun eigen bak en bljif erbij zitten

Anders eet mij voedster alles op

Ze wegen 2.1 en 2.5 kilo

Krijgen Hopefarms supertrio mijn voedster krijgt twee keer per dag 23 gram

Mijn ram twee keer per dag 20 gram

Ze blijven nu al anderhalf jaar op hetzelfde gewicht

En ze eten steeds beter hooi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee welk voer je gebruikt, maar wat ze maximaal mogen staat op de verpakking. Ik geef zelf SS voer, maar niet de maximale hoeveelheid per konijn, omdat ze naast dit voer ook veel groenvoer krijgen, een stukje brood en heel af en toe een klein schijfje appel.

Van wortels kunnen ze ook dik worden ! En hooi naast hun voer is goed. Gewoon even goed bijhouden wat je ze per dag geeft aan voer en extraatjes. Eventueel even contact opnemen met de DA om dieet op te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het maakt toch niet uit dat je geen weegschaal hebt??? Als het gewoon een middelgroot ras is 40 ml, en als het een groter ras is

(Vlaamse Reus of net wat kleiner) is 80 ml goed!

Vind dit een beetje een rare redenatie. Elk voer is anders van samenstelling, dus je kunt niet al het voer over één kam scheren en zeggen dat ze zoveel voer per konijn mogen hebben. En trouwens voer gaat per gram, niet ml, milliliter is voor vloeistoffen. Daarnaast is het beter om per voersoort te kijken hoeveel gram PER kilo gewicht een konijn mag hebben. Dan kun je beter uitrekenen wat het voor jou konijn betekent. En daarna kun je op het oog dit nog aanpassen (minder biks/voer als er niet goed wordt hooi gegeten of bdk laten liggen, iets meer als het konijn afvalt bv.).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind dit een beetje een rare redenatie. Elk voer is anders van samenstelling, dus je kunt niet al het voer over één kam scheren en zeggen dat ze zoveel voer per konijn mogen hebben. En trouwens voer gaat per gram, niet ml, milliliter is voor vloeistoffen. Daarnaast is het beter om per voersoort te kijken hoeveel gram PER kilo gewicht een konijn mag hebben. Dan kun je beter uitrekenen wat het voor jou konijn betekent. En daarna kun je op het oog dit nog aanpassen (minder biks/voer als er niet goed wordt hooi gegeten of bdk laten liggen, iets meer als het konijn afvalt bv.).

Ik snap wat je bedoeld en ik bedoel gram!!! Maar het is echt niet veel hoor, ik geef namelijk gewoon basisvoer en dat moet wel zoveel.

Misschien gemend voor wat minder, maar in gemend voor ben ik geen expert!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind dit een beetje een rare redenatie. Elk voer is anders van samenstelling, dus je kunt niet al het voer over één kam scheren en zeggen dat ze zoveel voer per konijn mogen hebben. En trouwens voer gaat per gram, niet ml, milliliter is voor vloeistoffen. Daarnaast is het beter om per voersoort te kijken hoeveel gram PER kilo gewicht een konijn mag hebben. Dan kun je beter uitrekenen wat het voor jou konijn betekent. En daarna kun je op het oog dit nog aanpassen (minder biks/voer als er niet goed wordt hooi gegeten of bdk laten liggen, iets meer als het konijn afvalt bv.).

Daar sluit ik me helemaal bij aan. Hoe minder voedzaam biks is, hoe meer je moet geven. Van betere biks geef je dus in principe minder. Hoeveel je konijnen nodig hebben, kun je alleen zelf bepalen door hun gewicht en gezondheid goed in de gaten te houden.

Doorgaans wordt 20-25gram per kilo volwassenkonijn geadviseerd voor gewone biks.

Hoe beter de biks, hoe minder je in principe geeft. Zo wordt bij Sience Selective 10 tot 15 gram geadviseerd.

Ze moeten hun bdk's goed blijven op eten en ze moeten goed hooi eten. hooi is absoluut het belangrijkste voer en gaat voorop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar sluit ik me helemaal bij aan. Hoe minder voedzaam biks is, hoe meer je moet geven. Van betere biks geef je dus in principe minder. Hoeveel je konijnen nodig hebben, kun je alleen zelf bepalen door hun gewicht en gezondheid goed in de gaten te houden.

Doorgaans wordt 20-25gram per kilo volwassenkonijn geadviseerd voor gewone biks.

Hoe beter de biks, hoe minder je in principe geeft. Zo wordt bij Sience Selective 10 tot 15 gram geadviseerd.

Ze moeten hun bdk's goed blijven op eten en ze moeten goed hooi eten. hooi is absoluut het belangrijkste voer en gaat voorop.

Wat zijn bdk's??? En over hoeveel voer...blijkbaar heb ik wat minder goed voor want ik geef gewoon 1 keer in de 24 uur 40 gram.

P.s. Dit is niet boos bedoeld hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .