Ga naar inhoud

Zeer slEchte eter!


Max2

Aanbevolen berichten

Kleine keutels krijg je niet alleen bij een verstopping, maar ook als de darmen wat leeg zijn.

Zeker omdat je aangeeft dat hij al een tijd niet goed eet en dat ze bij de DA niks konden vinden, lijkt het mij logischer dat ze klein zijn vanwege dat laatste.

Misschien moet je die kleine keutels meenemen naar de DA en laten onderzoeken. Zijn ze ook heel hard?

Hier vinden ze wortelloof, paardebloem, gras en andijvie het aantrekkelijkst.

Je kan ook een beetje Critical Care van Oxbow als papje aanmaken en voor hem neerzetten. Dat ruikt lekker en vinden ze hier in elk geval ook lekker. Als je toch een gebitsprobleem vermoed kun je ook wat SS brokjes in heet water weken en voor hem neerzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een toestand. Hoelang is hij nu bij jou? Ik heb dit niet gelezen, of overheen gelezen :whistle2:, maar misschien moet je hem maar even tijd geven om te wennen. Konijnen nemen ook dingen van elkaar over, dus als jij je voedster lekker verwend en de andere kijkt toe, gaat hij ook bedenken: 'misschien moet ik dat ook eens proberen'. Mijn konijn was voorheen ook heel moeilijk met hooi eten en omdat ik er zo opgefocust was, werd het er ook niet beter op. Ik heb toen een tijdverandering gemaakt en geef nu 's avonds pas biks en overdag continue hooi en groente en nu eet hij als een bezetene.

Leg elke dag gewoon een klein beetje neer en let en vervolgens niet op. Als het niet word opgegeten haal je het weer weg en probeer je weer iets anders. Konijnen kunnen erg kieskeurig zijn. Gelukkig heb ik dat met Baileys niet meer :mdr:

Als laatste tip wil je nog meegeven of vragen eigenlijk zit je wel bij een konijnkundige DA?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb volgens zeggen een konijnkundig dierenarts, whilhelminapark in Utrecht. Ik heb hem nu 1,5 week en vanmorgen heb ik hem zien eten! Hij is sinds gisteren ook ineens een stuk actiever, dus ik denk dat hij honger gekregen heeft. Beaphar care + hoefde hij ook niet, mijn voedster is er alleen maar blij mee!

Bedankt iedereen voor de tips, ik heb gezien dat hij eet dus de stress is een beetje gezakt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen hebben geregeld kleinere keutels als ze een dag niet goed hooi hebben gegeten (net zoals veel mensen de afgelopen maanden problemen met hooi eten). Dus het hoeft niet meteen op een verstopping te duiden, maar gewoon dat er minder eten (vezels) door de darmen gaan. Verder heb ik niet veel tips of ideeën die je verder kunnen helpen. Maar als hij wel gewoon actief is en niet afvalt en zijn blindedarmkeutels opeet is dit misschien hoe dit konijn in elkaar zit?

Misschien dan toch proberen vol te houden van alles en nog wat voor te zetten, en toch hopen dat je nieuwe nijn het gedrag van je oude nijn overneemt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over die keutels verzamelen, dat is lastig. Hij zit bij een echte dwerg met dwergkeutels. Ik kan niet zie welke van wie is nu hij ook de rest van zijn nieuwe huis aan et verkennen is. Hij was bij de opvang ook zo, daar heeft hij 1,5 jaar gewoond. Misschien heeft hij meer tijd nodig om te wennen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .