Ga naar inhoud

ons konijn heeft bloed en slijm (wit) in de urine


nomzel

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal. Ik heb nog nooit eerder een konijn gehad tot ik mijn vriend leerde kennen. Hij heeft een konijn, echt een schatje. Ze is nu 5jaar en is altijd gezond geweest.....tot nu :( zondag indekte ik een beetje bloed aan haar plas gedeelte. Ik ben meteen naar buiten gegaan naar haar plasplek en daar lag ook bloed in het sneew. We zijn meteen naar de dierenarts gegaan met wat bloed. Deze vermoed dat ze een blaasontsteking heeft, en heeft haar antibiotica gegeven. Ze is heel humeurig en knorrig en heel stil.ze eet heel goed en drinkt heel erg veel. Maar ze is niet meer zindelijk en plaat binnen (wat we natuurlijk begrijpen). Maar nu heeft ze ook wit slijm in haar plas :( en zie op de vloer af en toe een heel klein beetje bloed liggen zonder urine :( ik ben heel erg bezorgd en hou haar heel goed in de gaten. Maar weet iemand wat het kan betekenen als er wit slijm in de urine zit. En dat ik af en toe alleen bloed op de vloer zie? hoorde dit allemaal tot een blaasontsteking?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je er een foto van maken

Konijnenplas kan vele kleuren hebben

Van oranje tot wit

Dushet hoeft niet verotrustend te zijn maar bloed wel natuurlijk

Is het konijn ook meegeweest naar de da

Ik zou vannavond nog naar een konijnkundige dierenarts gaan

een blaasontsteking vaststellen zonder urine onderzoek vindt ik raar

Welkom op BB :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal bedankt voor jullie reactie :) sjravel is mee geweest naar de da. En is een paar keer in de nek van de da gesprongen :D dus ze is gelukkig nog fit, maar dat vind ik dan weer raar bij een blaasontsteking. Dat wat er gezegd werd: raar dat ze dit kunnen vaststellen zonder onderzoek, dat vind ik dus ook :$ wat de da ook idd zei was dat het ook baarmoederkanker kon zijn :( en dat zou verschrikkelijk zijn :( normaal ligt ons konijn heel veel. En nu zit ze alleen nog maar. Als ze weer heeft geplast maak ik er een foto van. Wat ik hier wel over kan zeggen was dat ze veel heeft geplast in een keer en er zat veel bloed bij. Dat witte was ook best veel. Het was een flinke massa (een geheel) midden in de plas urine. Het zit ook op haar kussen waar ze altijd op zit. Het lijkt wel witvloed :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft de dierenarts verder nog wat gedaan? Baarmoederproblemen zijn soms wel te voelen door een dierenarts. Mijn konijn had ook baarmoeder problemen en verloor ook bloed, het was een beetje slijmerig wat zij verloor.

Ze is een paar dagen later geopereerd en ze is er nog steeds.

Ik denk dat het wel van belang is dat je goed laat onderzoeken wat er precies mis is. Want als het wel baarmoeder problemen zijn, kan het snel gaan.

Succes in ieder geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb de da net gebeld, en zei dat het idd de baarmoeder kon zijn. (ontstoken). Knap hoor zonder onderzoek :( als het morgen slechter gaat dan ga ik naar mijn dierenarts, daar weet ik zeker van dat die goed is en vertrouw ik volledig. Waar we nu bij zijn , heb ik mijn vraagtekens bij. Ik heb gehoord dat normaal gesproken konijnen met blaasontsteking iets van pijnstillers krijgt. Mijn konijn dus niet :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou in je achterhoofd dat het ook baarmoederkanker kan zijn. Daarbij verliezen ze ook bloed. Dat was dus bij mij het geval. Ik duim voor je dat dat het probleem niet is. En dat je snel de juiste dierenarts treft die je konijntje goed onderzoekt en een goede conclusie trekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga vandaag naar de dierenarts, en zeker naar een andere. Met diesel gaat het iets beter. Ze is wat levendiger en fitter. Maar ik ga wel nog, omdat ik het nog steeds niet vertrouw. Ze heeft de oortjes ook heel anders staan dan normaal. Even een opinie van jullie: volgens de dierenarts mag ons konijn gewoon naar buiten :s maar dat doe ik niet, omdat het nog koud en nat is. hoe denken jullie hier over? Zal jullie laten weten wat de dieren arts heeft gezegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou nog even wachten met haar naar buiten doen. Als ze koorts heeft door een ontsteking heeft ze moeite om haar temperatuur te regelen en kan ze beter binnen zitten. Ook kun je haar binnen beter in de gaten houden. Het is niet per definitie fout om haar naar buiten te doen, maar mijn gevoel zou zeggen blijf nog maar even lekker binnen als je die mogelijkheid hebt. Houd er rekening mee dat als ze langere tijd binnen blijft (een aantal weken) en het blijft 's nachts zo koud, dat je dan moet wachten tot je haar weer naar buiten doet tot het weer warmer wordt (voorjaar)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat doe ik zeker, en heb haar ook binnen. Maar het lijkt wel of ze apathisch is :( ze eet heel veel . Maar heeft een konijn niet koers als het een blaasontsteking heeft? En haar keutels zien er super uit. ze heeft heel veel moeite met binnen plassen. Maar dropjes laten wel. Hoeveel plast een konijn normaal? En als het een blaasontsteking is dan zou ze toch juist heel vaak gaan? En als ze plast is het heel veel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is haar temperatuur opgemeten? Bij een blaasontsteking zou ze inderdaad koorts hebben zou je denken. Dat ze vaak kleine beetjes zou moeten plassen bij een blaasontsteking hoeft niet. Ze kan het ook juist ophouden omdat het zeer doet en het niet lukt om te plassen. Op een gegeven moment is de blaas vol en kan ze niet anders. Hoe laat ga je naar de DA? zet haar anders in een lege helemaal schone kooi tot ze heeft geplast en zuig het plasje op met een spuitje of iets dergelijks. Dan kunnen ze het plasje gelijk nakijken als je er bent. (ze hebben niet heel veel nodig, een paar druppen is vaak genoeg. maar probeer zo veel mogelijk te krijgen. Als er veel witte prut in zit zullen ze wellicht ook op kristallen willen beoordelen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ze heeft het weer :( ze begon zich weer te verstoppen, en jawel hoor...bloed. Maar geen plas of wit, of veel. 0,5mil bloed :( ze gebruikt al bijna 1.5 week antibiotica. En de dierenarts wil afwachten. Foto heeft ze gehad. Help :( ik maak me zorgen om ons nijntje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .