Ga naar inhoud

zoveel poep


Teddynijnen

Aanbevolen berichten

Ik heb een konijn die poept zoveel... Het is net hondenpoep. Ze zit er ook zelf helemaal onder en het stinkt behoorlijk. Wat moet ik hier aan doen? De andere 3 konijnen hebben geen last.

Ze krijgen 's morgens een halve wortel en een blaadje witlof, onbeperkt hooi en en water en 's avonds biks van russel rabbit tasty bites. Nu heb ik mijn mijn 'zieke konijn' vandaag geen groente gegeven. Maar net weer alles onder de poep. Hoelang duurt het voordat de groente eruit is of kan het ook aan de biks liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een halve waspeen is nog steeds veel ^^ zit behoorlijk wat suiker in. Zijn de normale keutels zacht of zijn het haar blindedarmkeutels die ze laat liggen? Overstappen naar SS is zeker een goed idee. Ik zou even een week geen groente geven, alleen brokjes en hooi en dan kijken hoe het gaat. Hoeveel geef je precies van die Russel Tasty Bites? Sommige konijnen laten hun blindedearmkeutels liggen als ze teveel droogvoer krijgen.

aangepast door Miffy1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die proefzakjes zijn mooi, maar onvoldoende om te kijken of het effect heeft. Je moet het eerst mengen met het oude voer, zeker bij een konijn dat al aan de dunne is..

Maar ik zou toch eerst met het konijn voor een consult gaan. Hoe kan de da door de telefoon zien of je konijn mss uitgedroogd is? Moet er geen ontlasting onderzoek plaats vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tasty bites is inderdaad ook van supreme. Ik geef ze nu ongeveer 2 maanden 40 gram per dag. Het is bij dit voer ook 20-25 gram per kg lichaamsgewicht. Het lijkt erop dat het de blindedarm keutels zijn. De rest van de dag heeft ze wel harde keutels. Ze is verder wel vrolijk, eet hooi, drinkt goed enz. Ik ga ze minder voer geven.... En even geen groente. En anders inderdaad met r naar de da.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tasty bites is inderdaad ook van supreme. Ik geef ze nu ongeveer 2 maanden 40 gram per dag. Het is bij dit voer ook 20-25 gram per kg lichaamsgewicht. Het lijkt erop dat het de blindedarm keutels zijn. De rest van de dag heeft ze wel harde keutels. Ze is verder wel vrolijk, eet hooi, drinkt goed enz. Ik ga ze minder voer geven.... En even geen groente. En anders inderdaad met r naar de da.

Ow, uit je eerdere bericht begreep ik dat het geen bdk's waren ;)

Maar laatst was er volgens mij iemand die ook een konijn had die niet tegen Tasty bites kon, dus dan zou ik idd overstappen.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .