Ga naar inhoud

HELP!? Plas van konijn is raar!!


KoenSilvertant

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb net voor de 1e keer mijn konijnen onder de veranda gehad.

Ze vonden het heel erg leuk, met ''ze'' bedoel ik ;

Lotje, bijna 3 maanden, vrouwtje

Kiki, net bijna 6 maanden, vrouwtje

Ze waren vrolijk aan het rennen, en opeens moest kiki plassen, dat is normaal,

todat ik de plas zag.

Het was doorzichtig met een hele witte vlek erin!?

Ik wil graag een foto plaatsen, maar weet niet hoe dit moet, weet iemand dit?

HELP!?

Mvg. KoenSilvertant

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is dat witte blaasgruis, wat voor brokjes geef je je konijnen precies? Het kan zijn dat er teveel calcium in het voer zit en ze dat uitplast, zoiets kan op lange termijn wel voor blaasstenen zorgen dus ik zou even kritisch naar het voer kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okej, nou ze hebben wel een heeel klein beeetje van stenen geschraapt, ik heb ze gezegd dat dit niet mocht, ik heb voer van onze molen genaamd knaagdiermix, omdat ik eerst ook nog een cavia had, in het voer zit;

Caviakorrel, tarwe, gerst, muisgrutten, johannesbrood, mais, milocorn, haver, zonnepitten, eiwitten, lekkerbekkene rood/groen, onstloten maisvlokken en kardi, erwtenvlokken, gepofte tware en gepofte mais,

Als dit erg is? Wat voor voer moet ik dan koppen? De ene is dwerg de andere njiet, en nog geen 1 jaar... :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is voer, sience selective.

maar je voer is denk ik niet zo goed... het is beter om geen gemengd voer te geven, maar biks. goede merken zijn: SS, HFST (hope farm super trio)en trovet. zelf heb ik HFST. helpt heel goed tegen haakjes bij mijn ram. als je gaat overstappen naar ander voer, langzaam laten wennen. iedere wat meer ''nieuw'' voer bij het ''oude'' voer doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft mijn rammetje ook wel eens. Soms plast die heel donker en dan zit er een beetje wit bij in. Geef ze SS dus denk niet dat dat heel verkeerd is ;)

Supreme Science Selective voer, er staat ook een stukje over SS voer hier op BB http://www.bunnybunch.nl/konijnenvoer-supreme-science-selective.html

Succes ;)

Okej, ik ga het er met mijn ouders over hebben omdat dat voer te kopen, is het dan ook slim om er bodembeddeking en hooi van dat merk te kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sience Selective is wel een slag duurder hoor. Ik zie ook veel mensen van Hope Farms, de variant Supertrio geven. Dat is wat minder duur maar zeker niet slecht voor je konijnen. Je moet maar even kijken wat je zelf liever wil. Niet dat je ouders zich kapot schrikken van de prijs namelijk ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat had ik al gezien,, mijn voer voor 5 of 10 kg is 5,50 maar blijkbaar niet goed,

nu heb ik dus een probleempje, want ik weet niet welke ik dan moet kopen,, je hebt de junior

die loopt tot 20 weken, maar het ene konijn is onder de 20 weken, en de andere zit al aan de 24 bijna 5 weken..

welke zou ik dan moeten kiezen? de normale of de junior? Is het slim om deze te kopen met het Supreme Meadow Hay

+ Supreme Russel Bedding? dan ga ik er zo snel mogelijk een paar pakken bestellen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sience Selective is wel een slag duurder hoor.

Klopt, SS is erg duur, HFST valt wel mee, het hangt er natuurlijk wel vanaf waar je het koopt, de meeste mensen kopen 15 kilo HFST voor 15 euro.

Als ik bij mij in de dierenwinkels kijk naar HFST is 3 kilo 7,15 euro maar op www.konino.nl staat inderdaad 15 kilo voor 15 euro. (Hier verkopen ze overigens ook SS, vergelijk de prijzen maar.) ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bodem bedekking en hooi van dat merk is niet echt nodig om erbij aan te schaffen.. Behalve als je nu een merk gebruikt waar je niet over tevreden bent.

SS voer voor volwassen konijn bevalt mij het beste voor mijn voedster die een verstopping heeft gehad en beginnende haakjes heeft en voor mijn ram goed vanwege de plakpoep waar die niet vanaf kwam!

Er zijn inderdaad goede alternatieven op deze voeding. Care+ is ook goed, alleen qua prijs niet goedkoper.

Als je je ouders niet wil laten schrikken van de extreme prijzen zou ik ook voor HFST gaan. Goed voer voor een mooie prijs. Beter voer kan vooral in de toekomst veel dierenartskosten schelen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, mijn konijnen zijn niet zindelijk, bij ons is bodembedekking wel nodig, ze staan buiten, dus ze zullen zich altijd lekker moeten kunnen indotten met hooi,

Ik krijg mijn konijnen niet zindelijk, ik weet niet wat te doen, de ene WAS zindelijk, maar toen ik een nieuw konijn kreeg was dat helemaal over ....

Tips over zindelijk maken? Ik beschik over een toiletje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .