Ga naar inhoud

drinken, drinken, drinken


ShinLi

Aanbevolen berichten

vanavond kwam ik even over 9 thuis. Meteen de flessen gecontroleerd en natuurlijk waren ze alweer half bevroren. Ik had de twee flessen even op.de.grond gezet omdat ik nog wat hooi in het nachthok moest doen. Gwyn en freya begonnen meteen aan de flessen te snuffelen. Dus ik.hield ze.even voor en ze begonnen meteen te lurken. Echt niet normaal, ze hadden erg dorst ondanks dat ik ff na 6en nog nieuw water had opgehangen. Ook jopelien kwam ff later erbij. Dus ik heb even een bak water neergezet wqar ze alle vier uit begonnen te drinken.

Dus ik heb al door dat ze niet genoeg kunnen drinken doordat het water nu sneller begint t e bevriezen. Maar kan het ook zijn dat de nijnen dat hele koude water wat op het punt staat om te bevriezen gewoon niet willen drinken? Het water in de fles was nog niet compleet bevroren.

Heeft iemand daarnaast ook iets van een bouwtekening of foto voor het ophangen van een fles doormiddel van een pvc buis in het nachthok zelf? Dus hoe je dit zelf kunt maken? Lijkt me dat het water minder snel bevriest in het nachthok zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan a.s. zaterdag misschien wel een foto maken voor je, maar heb voor nu nog een andere suggestie:

d851806106.jpg

Gereedschapsklemmen (maat 38mm) waar je de 320ml Classic flesjes met rode dop tussen kunt klemmen. (Voor andere flessen is er wellicht ook wat te vinden.)

Of deze:

fles.jpg

(Foto van Caviastal Jewelz)

Die zijn volgens mij voor PVCbuizen.

Heb zelf geen ervaring met beide opties, maar het lijkt me makkelijker dan een PVC buis ombouwen tot flessenhouder!

Ik had zelf altijd de ene fles in het hok (wel vlakbij het gaas, hooguit 10cm er vanaf) hangen en de andere aan het gaas, gewoon buiten. Zelfs dan merkte je al verschil.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk met dit koude weer dat ze , als ik er nieuw water inzet, het bakje meteen leegdrinken. Ik houd het overdag wel goed bij, als ik zie dat het weer bevriest vervang ik het. De flessen vallen mee, die doe ik 2x per dag m,aar staan altijd bakjes tot hun beschiking. Blijkbaar weten ze dat ze moeten drinken anders bevriest het weer :whistle2:, ze plassen nog goed dus krijgen nog genoeg binnen.

Lijkt mij normaal gedrag wat jij beschrijft

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lokale Welkoop had hier niks te koop waarmee ik de flessen in het hok kan ophangen. :/

Maar jah ik check nu elke paar uur even en verwissel dan de flessen. En bied aan het viertal zo nu en dan een bak met water aan. De flessen zijn op dit moment al binnen een uur half bevroren XD. En het wordt alleen maar kouder in de loop van de dagen. Hebben we wat te doen nou :P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .