Ga naar inhoud

Languit liggen


Jeannine

Aanbevolen berichten

Sinds Pluis en Kruimel bij elkaar zitten zijn ze beide magerder geworden. Ze zijn ook altijd zo druk met elkaar aan het hupsen door de ren, veel meer dan toen ze alleen zaten. Sinds gisteravond valt het me op dat Pluis rustiger is dan anders en dat hij veel languit ligt, op zijn buik met de poten achteruit.

Als ik binnenkom komt hij wel naar me toe, maar even later ligt hij weer languit.

Hij eet, drinkt en keutelt wel gewoon.

Is hij gewoon heel ontspannen of is languit liggen ook een symptoom ergens van?

Volgens mijn man maak ik me zorgen om niets, maar ik wil het toch wel even horen van konijnenkenners.

En ja, hij heeft gelijk, sinds ik op BB ben maak ik me veel sneller zorgen om mijn konijnen.

I.v.m. het magerder worden wil ik een zak SS junior halen en die als snoepjes gaan gebruiken. Goed idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je konijnen zomaar magerder worden, moet je eigenlijk eerst eens kijken of er niks aan de hand is. Wormen o.i.d. bijvoorbeeld.

Ook als iemand aangeeft dat de konijnen effectief meer zijn gaan bewegen sinds ze samenzitten? Bewegen = verbranden; dus mogelijk ook de oorzaak van het afvallen, de konijnen gebruiken meer energie.

Jeannine, je kunt ook nog altijd overwegen om eerst eens de gewone biks wat meer te gaan geven als ze zo actief blijven; hetgeen wat geadviseerd word is nog altijd een richtlijn en niet ieder konijn heeft daar genoeg aan. Een paar snoepjes zorgen er immers niet voor dat een konijn zal aankomen, je zult dan wat in de dagelijkse routine moeten aanpassen.

Hier liggen de konijnen ook regelmatig languit in de meest vreemde houdingen, het is inderdaad een teken van lekker ontspannen zijn. Doen ze hier ook altijd na een dolle 10 minuten ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik met mijn groepskoppeling begon ,vielen mijn konijnen ook wel af.

Kom door het vele bewegen in 1x...is toch anders dan als je alleen in z'n ren en kooi zit..dan zitten ze veel meer stil.

En dat die zo gaat liggen...dan is die gewoon lekker relaxt:)

Zoals Lianne ook zegt je kunt ook gewoon de normale Biks iets opvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie hier ook regelmatig mijn konijnen met hun achterpoten naar achteren liggen .

dit is een teken dat ze ontspannen zijn het kan ook een teken van pijn zijn maar dan

gaan ze steeds anders leggen,onrustig zeg maar.

ik denk dat ze bij jou gewoon ontspannen zijn want ze eten en keutelen goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze krijgen hier 2x per dag een handje vol SS per konijn.

Vanaf half december heb ik dat gemengd met HFST, omdat ik van plan was over te stappen.

De dames en heren hier zijn het daar niet mee eens en daarom heb ik van de week besloten ze toch maar weer helemaal op SS te zetten. Misschien komen ze nu ook wel weer aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kruimel is 9 maanden en weegt 1,5 kg.

Pluis is 2 jaar en weegt bijna 2 kg

Afhankelijk van de grootte van je hand dan, en de "richtlijn" erbij geef ik mijn duo wel wat meer dan de 2 handjes per dag en die hebben samen ongeveer hetzelfde gewicht. Ik zou ze bij beide porties eens wat meer geven, zodat ze weer wat aan zullen komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .