Ga naar inhoud

Weer met Joekel naar de DA :(


Janetd

Aanbevolen berichten

Bedankt, we hebben het net weer geprobeerd met het spuitje gewoon om zeker te weten dat hij genoeg binnen krijgt.

Maar hij slikt gewoon niet, het loopt er gewoon uit, ook al doe ik heel weinig tegelijk.

We zetten hem idd op de grond, mijn man houd hem dan een beetje tegen en houd zijn kop vast zodat ik het erin kan spuiten.Geen idee hoeveel er nou werkelijk in gegaan is maar ik vraag me nu echt serieus af hoe dit nou moet.

Als we hem dus nu water proberen te geven dan raakt hij helemaal van slag, je hoord hem dan ook echt adem halen en hij is daarna gelijk in een dipje.

Nu is stress echt iets wat we moeten zien te vermijden voor de E.C maarja ik wil hem helpen maar dat bezorgt hem dus veel stress.

De groenten waren weer binnen en ook heeft hij wel biks gegeten en heb hem vanmiddag zien knabbelen aan het hooi dus dat doet hij gelukkig wel allemaal zelf.

Ik hoop dat hij vanavond gewoon lekker zelf drinkt en dan morgen naar de DA, ben benieuwd wat we nog meer kunnen doen om hem te helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nu als hij al maar een beetje drinkt zal het wel goed zijn denk ik... Je kan hem ook altijd wat meer vochthoudende groenten geven zoals witloof en komkommer enz! Dat deed ik ook bij mijn zieken en ik merk nu ook als ze dat krijgen dat ze automatisch minder drinken (hetgeen ook logisch is ) Misschien kan je aan je DA wat tips vragen om vocht toe te dienen? dan kan die het eens voordoen bijvoorbeeld? Het vraagt best wat oefening maar hier was het maanden dagelijkse routine dus ging het vanzelf! Ik weet niet of een konijn net als een hond/kat slikreflex heeft als je hun strottenhoofd een beetje prikkelt door zachtjes wat te wrijven?

Alvast veel succes bij de DA!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar daar zit dus die wond dus durf hem daar echt niet aan te raken, maar hij eet idd best wel wat groenten als andijvie , komkommer en witlof maar als ik het vergelijk met Babs die drinkt echt veel meer. Als ik ook met het spuitje in de buurt kom trekt hij echt gelijk ook zijn kop weg en knort er dan bij soms

Het stomme is je gaat echt overal op letten en eigenlijk weet ik helemaal niet hoeveel hij dronk toen ze nog buiten zaten.

Ik laat het maar zo voor vandaag voordat ik hem nog meer stress bezorg , morgen maar eens afwachten wat de DA zegt en evt daar tips vragen wat ik kan doen om meer vocht erin te krijgen (als dat al nodig is)

Bedankt voor het meedenken, ben gewoon een beetje bezorgt om mijn lieverd:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend dat hij weer een terugslag heeft!

Maar eet hij momenteel minder/slecht/weinig hooi? Ze hebben hier een week nauwelijks hooi gegeten en daarmee werd er ook nauwelijks water gedronken. Hoe meer hooi ze eten, hoe meer water ik moet aandragen.

Hopelijk is het bij jou ook zoiets onschuldigs?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend dat hij weer een terugslag heeft!

Maar eet hij momenteel minder/slecht/weinig hooi? Ze hebben hier een week nauwelijks hooi gegeten en daarmee werd er ook nauwelijks water gedronken. Hoe meer hooi ze eten, hoe meer water ik moet aandragen.

Hopelijk is het bij jou ook zoiets onschuldigs?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin van de middag moet ik bij de DA zijn.

Joekel heeft vanacht nagenoeg niet gedronken of gegeten(wel groenten) , hij begon wel aan de groenten vanmorgen maar was ook daar heel snel klaar mee :(

Ik ben maar even weggelopen, misschien dat hij het wel opeet als ik er niet bij ben omdat hij de groenten van gisteren avond wel heeft opgegeten.

Hij zit eigenlijk alleen nog maar in de kattenbak waar hij niet meer in plast (heb gelukkig nog wel plas gevonden) als ik eraan kom en hem roep gaat hij wel uit die bak meestal en dan gaat hij wel door het hok en smijt met z'n bak of met een bal.

Maar dit is allemaal van heel korte duur en dan gaat hij maar weer in die bak zitten.

Hoop echt dat ze hem een power shot of iets kunnen geven dat hij weer de goede kant op gaat.

Het is zo moeilijk om die medicijnen erin te krijgen als hij geen groenten aanneemt.

Hopelijk hebben ze daar ook nog tips voor hoe ik het er makkelijk in krijg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou we zijn weer thuis.. arme Joekeltje was door de reis echt totaal de kluts weer kwijt.

Hij begon weer te tollen (deed hij thuis niet) en dat arme koppie, zo naar om te zien dat het zo dwars kan staan.

Maarja eigenlijk blijft het het zelfde probleem..de E.C die gewoon weer terug is nouja het gaat natuurlijk nooit helemaal over maar we zijn weer terug bij af zo ongeveer.

De wond van de operatie ziet er keurig uit is niks aan te zien, verder kan ze ook niks vinden . Hij houd 1 oog stijf dicht omdat hij daar anders mee over de grond sleept maar ook aan het oog is niks te zien.

Dus we gaan er weer tegenaan met 2x daags Panacur en pijnstilling.

Nu even met een spuitje geven , liefst natuurlijk de makkelijke manier door de groenten maar als hij die niet wil dan maar even zo.

We gaan hem proberen in een handdoek te wikkelen en dan met met de kop omhoog zodat hij wel moet gaan slikken.

Ik hoop echt zooooo dat hij gewoon weer gaat eten.

Weet iemand eigenlijk of ik die panacus op kan lossen samen met de pijnstilling (dat is vloeibaar) en dan evt door critical care doen ofzo?

Dan heb ik gelijk 3 dingen in 1x te pakken dat zou beter zijn maar ik weet eigenlijk niet of dit mag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .