Ga naar inhoud

Weer met Joekel naar de DA :(


Janetd

Aanbevolen berichten

Vanmiddag moet ik met Joekel naar de DA.

Op zich ging het best goed met Joekel (hij heeft E.C ) hij eet goed en poept goed.

Hij is nog steeds erg wankel maar op zijn manier komt ie er wel.

Nu viel het me op dat hij een soort wammetje kreeg, maar dan scheef. En ik had het idee dat zijn gezicht scheef zit ofzo.(hersenbloeding??)

Ook is zijn kin met groenten eten helemaal klets nat. Dit heeft hij niet met biks en hooi eten.

Ik had er gewoon een slecht gevoel bij dus ik besloot vandaag even goed te gaan voelen.

Aan dat soort wammetje voel ik niks, lijkt gewoon huid maar onder zijn kin voelde ik ineens een bult (niet echt onder zijn kin maar wat meer naar beneden)

Ik schrok me te pletter, en wilde nog een keer voelen, toen voelde ik niks.

Maar de 3e keer voelde ik toch weer een soort bult, het is niet echt hard ofzo en het lijkt los te zitten.

Ik ben zooo bang dat het iets erg is:(

Ik doe zo mijn best, heb afgelopen jaar al 2 konijnen in moeten laten slapen , wat ik ook doe het lijkt wel of ik het nooit goed genoeg doe ofzo.

Ik ben zo onderhand kapot van al die zieke konijnen, ik doe zo mijn best voor Joekeltje ,uren heb ik het internet afgestruind naar info onder zijn ziekte.

Heb een hok voor hem gebouwd binnen , dagelijks ben ik er uren mee bezig met verzorgen en het hem zo leuk mogelijk te maken.

En hij heeft het volgens mij nog best naar zijn zin ondanks zijn ziekte.

Waarom lukt het me dan gewoon niet.

Nou misschien valt het mee en heb ik het verkeerd gevoeld, ik hoop het zo!

Duimen jullie mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ja idd soms hoor je dat konijnen 10 jaar lang eenzaam weg zitten te kwijnen in een hokje en die nooit wat hebben.

Maargoed ik ben weer thuis.

Ik baalde een beetje van de DA die ik had, ze is nog erg jong en neemt niet echt duidelijk beslissingen.

Gelukkig ging ze er iemand anders bij halen, een nieuwe DA met veel ervaring.

Nou daar was ik blij mee, die hield van aanpakken, hup we gaan het bekijken en niet treuzelen.

Nou zoals ik al vemoede zit er dus een kleine abcesje, het was nog maar heel klein en zat nog los.

Aangezien ze zo met het blote oog niet kon zien wat het was gingen ze er met een spuit inprikken.

Er kwam een klein beetje pus uit, het was nog iets vloeibaar.

Ze vertelde ook dat het pus bij konijnen veel dikker is als bij andere dieren (wat ik al wist)

Maar aangezien het nog iets vloeibaar was zei ze ook dat ik er heel snel bij was.

Tja en dan het volgende ..wat gaan we eraan doen?

Er is maar 1 optie en dat is opereren, ze zei als het groter was geweest of aan de kaak had vastgezeten dan zou ik het niet doen maar in dit geval. ze zei als het mijn konijn was zou ik het proberen.

Ik had bij deze DA een goed gevoel en had echt het idee dat ze me niet zomaar wat liep te vertellen.

Ze zei nu is het nog heel klein en zit het los dan is het veel makkelijker om weg te halen maar het moet wel zo snel mogelijk gebeuren.(volgende week kan het te laat zijn)

Nouja daar sta je dan , het kan een terug kerend probleem zijn. En eigenlijk weet ik bijna zeker dat het terug gaat komen omdat dit soort dingen vaak bij de tanden/kiezen vandaan komen.

Maarja Joekel heeft al zo hard gevochten .. en hij heeft er nog zo'n lol in. Moet ik dan nu na al die zorgen die ik om hem heb hem in laten slapen?

Dus ik heb hem daar gelaten en morgen ochtend word hij geopereerd.

Als het goed is kijken ze gelijk zijn tanden goed na op evt haken, misschien zelfs een foto (weet ik niet zeker)

Ik heb wel gezegt dat als zijn tanden er dusdanig slecht aan toe zijn dat ze me dan moeten bellen want dan is het iets waar ik volgende maand weer mee zit.

De narcose moet geen probleem zijn, door de E.C is hij neurologisch (zoiets) gezien niet goed maar het heeft geen effect op dit probleem, het staat ook los van elkaar.

Ze verwacht ook niet dat Joekel veel beter gaat worden dan dit, maar ze zegt hij eet en drinkt zelf en heeft er nog zin in dus hij kan gewoon leven als konijn alleen dan wat wiebelig.

Pfff was weer een spannende middag, ben kapot moe.

En nu weer flink duimen dat hij de operatie goed doorstaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hoeft toch niet zeker te zijn dat het terugkomt? Je bent er nu vroeg bij bent en het abces kan waarschijnlijk helemaal verwijderd worden dus dat lijkt me positief. Ik dacht dat abcessen die vanuit een tandenprobleem onstaan meestal aan/bij de kaak zitten of misschien onder de kin, maar je zegt dat het bij Joekel toch wat lager zit. In ieder geval heel veel sterkte morgen en hopelijk is het een eenmalige operatie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel.

Toen ik mijn berichtje plaatste was ik nog helemaal in een dip, dan zie je alleen maar de ergste dingen :$

Het is ook nog maar de vraag of het bij de tanden vandaan komt natuurlijk.

En nee het zat niet aan de kaak, dat zei ze nog van als het kaakbeen aangetast is ben je verder van huis en dat was

als het goed is niet het geval.

We gaan er gewoon voor en ik hoop dat het een simpel dingetje is wat ze zo weg hebben en daarna noooit meer terug komt

Joekeltje verdiend het om gewoon lekker oud te worden samen met zijn Babs.

Ik hoop wel dat ie lekker snel gaat eten daarna, hij was al te mager en dit is natuurlijk weer een extra klap.

Ben blij dat het weekend eraan komt, mijn man is zaterdag vrij en samen zijn we er zondag en maandag en dinsdag ben ik thuis dus voorlopig kunnen we hem heel goed in de gaten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herkenbaar dat je vaak de DA ziet! Mijn EC nijn is er afgelopen jaar al tig keer geweest :-( Het vreet energie, ook bij mij hoor, maar als hij dan weer beter gaat. Ook hij blijft wiebelig en ik zie als hij moe is dat zijn kopje schever gaat, maar afgelopen week toen het zonnetje scheen probeerde hij een binkie te maken, maarja als je ene achterpoot niet helemaal goed staat is dat geen succes. Hij kwam ook niet echt van de grond maar hij was heel vrolijk. Nu zijn we weer aan het sukkelen met wat geirriteerde huidje op zijn achterste. Door de urine, gelukkig op tijd erbij. Maar je hebt er je handen vol aan. Gelukkig is mijn andere nijn er ook nog waar we beiden wat aan hebben :-) zij is altijd happy!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Joekel is ergens rond de middag geopereerd.

Ik heb even vanaf m'n werk gebeld en het is goed gegaan.

Ze hebben het bultje in z'n geheel weg kunnen halen.

Aan zijn tanden kon ze niet echt iets zien , er zat een klein haakje of iets maar daar kon hij absoluut nog geen

last van hebben zei ze , ze heeft het wel gelijk weg gehaald.Er is nog een foto gemaakt maar daar kon ze niet echt iets bijzonders op zien. Ze kon nog een aanvullende foto maken om het beter te bekijken maarja ze zei je schiet er eigenlijk niet zoveel mee op als ik dat doe.

Het bultje is dus weg, de hechtingen lossen van zelf op en als het goed is moet het zo goed genezen, hij heeft een AB spuit gehad voor 2 weken (?)en pijnstilling maar als het goed is hoeven we geen medicijnen te geven verder.

Wel de panancur natuurlijk.

Mijn man haalt hem straks op , ik ben nog aan het werk tot 8 uur, babs en joekel moeten even apart voor de zekerheid.

Vind het jammer dat ik hem niet zelf op kan halen, wil hem zo graag zien.

Ben wel blij dat het goed is gegaan hoor, je moet er toch de hele dag aan denken.

En dan ook nog werken met mensen die je absoluut niet begrijpen, dat je je konijn laat opereren.

Kost weer alles zeggen ze dan , of jeetje jij geeft ook een hoop geld uit aan zo'n beest.

Pff word ik zooo moedeloos van , zeg dan gewoon niks weet je, dat soort dingen zeg je toch ook niet als iemand z'n kind ziek is.

had zelfs een collega die twijfelde of dieren wel evenveel pijn voelen als wij. echt ik dacht die ga ik meppen maar heb me ingehouden en maar niks gezegt, heeft totaal geen nut om deze mensen iets uit te leggen over liefde voor dieren.

Maar verdrietig word ik er wel van aangezien je zelf niet lekker in je vel zit en wel zou willen huilen om je beestje maar bij niemand terecht kunt.

Goed nog 2 uur en dan kan ik naar joekeltje joepieeee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat het goed is gegaan en nu er van uitgaan dat het een herstel uit een boekje wordt :yes:.

Ik weet wat je bedoelt met reacties van mensen over het kostenplaatje, dat is erg jammer maar zo zijn veel mensen. Op mijn werk heb ik gelukkig een collega die ook helemaal weg is van haar huisdier; we kunnen heerlijk praten (even tussen de bedrijven door) over onze huisdiertjes :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben weer thuis en ben even op ziekenbezoek geweest:p

Daniel heeft het hok een stukje uitgebreid met gaas zodat de nijnen elkaar wel kunnen zien maar niet bij elkaar kunnen komen.

Babs was het hier niet mee eens en was over de eerste afzetting zo heen, ze wilde naar haar mannetje:love:

Dus nu een heel hoog stuk gaas ertussen gezet.

Joekel heeft een enorme ritssluiting zeg, poeh ik heb het niet gezien maar mijn man heeft het wel gezien bij de DA.

We moeten hem dit weekend WEL pijnstilling geven naast de panacure voor de E.C

Joekel begon gelijk te eten toen hij thuis was en hij heeft ook al gedronken.

Ik heb hem net wat groenten gegeven en dat heeft hij heerlijk naar binnen zitten werken, net of er niks aan de hand is.

Mijn stoere knappe mannetje:love:

Ik hoop dat hij lekker opknapt en gewoon weer lekker konijn mag zijn en dat het straks lekker vroeg voorjaar is dan kunnen ze lekker de tuin in en op het gras hobbelen.

Kan niet wachten

Edit : zo dat was 4x het woord lekker in 1 zin:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

fijn dat hij weer lekker thuis is bij jullie

ga hem maar lekker knuffelen in het weekend.

en die reactie,s krijg ik inderdaad ook dat ze niet snappen dat we zoveel geld uit geven voor een behandeling.

krijg ook vaak te horen van mensen dat we maar moeten stoppen met zoveel dieren.

dan denk ik ook dat bepaal ik toch zelf als heb ik hier een hele dierentuin binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn te lezen dat het goed gegaan is met Joekel! Hoop dat Babs weer lekker snel bij hem kan, want 2 konijntjes samen dan zijn ze toch het gelukkigst.

Wat betreft geld uit geven voor de dieren, gisteren zei iemand tegen mij 'je moet je huis gewoon openstellen voor bv kinderfeestjes, het is hier toch net een kinderboerderij. Kunnen ze lekker konijntjes aaien, katten knuffelen, hondje borstelen enz. Als je dan ook nog entree vraagt dan kun je dat weer besteden aan je dieren'. Vond het wel een leuk idee ..... maar denk dat ik er toch maar vanaf zie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Whahaah ja entree geld vragen is misschien best een leuk idee, dan zet ik er een voer bakje naast dan kunnen ze groenten en voer kopen om de dieren eten te geven:mdr:

Hihihi vrees dat de katten dan alleen niet te zien zijn , die houden niet van kinderen

Het is even niet anders dan ze apart houden helaas, de DA is veel te bang dat Babs aan de hechtingen gaat zitten rommelen.

En ik vind dat ook doodeng dus het is niet anders, ze kunnen elkaar tenminste zien en ruiken enzo , en als ze beide tegen het gaas aan gaan liggen is het bijna alsof ze naast elkaar liggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een korte update.

Joekel doet het nog steeds goed, meneer eet en drinkt en keuteld en plast:party:

De pijnstilling vind ik wel lastig om te geven, is vloeibaar en moet dus met een spuitje dit vind hij niet leuk maarja

het moet even.

Verder hadden we vanochtend blijkbaar het hok niet goed dichtgedaan, meneer heeft aan de keutels en plas te zien het er

lekker van genomen:mdr:

Tja verder blijft hij dol op groenten dus ik merk nog weinig aan hem gelukkig.

Wat is ie toch sterk he mijn lieve Joekeltje:love:

Zal morgen wat foto's proberen te maken van hun nieuwe hok situatie en hoe hij eruit ziet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .