Ga naar inhoud

Weer met Joekel naar de DA :(


Janetd

Aanbevolen berichten

Nou vanmorgen heb ik ze er even samen uitgelaten ,kijken hoe dat ging.

Babs rende meteen naar het hok van Joekel en ging hem gelijk wassen (bij zijn ogen):love:

Zo schattig om te zien , volgens mij heeft ze hem echt gemist ondanks dat ze elkaar wel kunnen zien.

Toen gingen ze samen een rondje wandelen, Babs volgende hem in elke stap en wilde even gaan rijden maar dat heb ik

niet toegelaten en toen stopte ze er ook mee eigenlijk.

Toen ging Joekel naar het hok van Babs (ook zijn "oude " hok) en dat beviel hem beter volgens mij:p

Hij ging gelijk lopen smijten met een wilgentak en er flink aan knagen (heb ik foto's van daar kan je ook de hechtingen zien)

En toen kwam Babsje er weer bij en gingen ze heerlijk bij elkaar liggen.

Heb ze maar even zo laten liggen samen.

Nu zitten ze weer apart voor de zekerheid.

Ik heb vanmorgen de pijnstilling verdeeld over een stukje gedroogd brood en een stukje appel en hij heeft het gewoon opgegeten:bounce:, zo dat scheelde weer een hele strijd.

Tis zo lastig om hem een spuitje in zijn bek te geven aangezien de wond er vlakbij zit en je hem dus niet makkelijk vast kunt pakken bij zijn koppie, iemand hier nog tips voor? mocht het niet meer lukken met mijn stiekeme verstoptrucje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat gaat niet vrees ik, door zijn EC is hij al de kluts kwijt als je hem een klein stukje van de grond af tilt.

Dus optillen doe ik liever zowiezo niet:$

Nouja maar hopen dat hij er in blijft trappen als ik het in zijn eten stop en natuurlijk dat hij het gewoon niet nodig

heeft omdat het goed gaat ;)

Maar bedankt voor de tip

Link naar reactie
Delen op andere sites

goed nieuws allemaal.. en die spuitje met medicijnen geven is inderdaad niet fijn om te geven, ik moest dat ook aan lilly geven omdat ze na dat ze geholpen had niet wilde eten :s en dat vond dame niet leuk dus dat was ook een strijd elke keer.. maar niet op gekomen om het wat jij zegt te doen. goeie tip voor de volgende keer ( die van mij niet hoeft te komen :mdr:).. en fijn zeg dat weer goed gaat samen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik til hem gewoon helemaal niet op, als ik hem moet wegen zet ik de weegschaal naast hem neer dan hoeft hij maar een paar centimeter van de grond en ook het medicijnen geven deden we gewoon op de grond.( 5 kilo konijn dat niet wil is best lastig beethouden)

Alleen moet ik er dan echt voor gaan liggen anders kan ik zijn bekje niet goed zien.

Het rotte is dat hij dus zijn kop wegtrekt zodra dat spuitje in de buurt komt en aangezien de medicijnen op gewicht gaan en hij dus behoorlijk wat binnen moet krijgen ben je wel even bezig want hij wil niet echt slikken.

Nouja gelukkig is het nu dus zo gelukt om het in de groenten te stoppen en dan hoef ik dus niet moeilijk te doen.

Ik zal zo de foto's erop zetten.

Maare heeft jouw konijn die EC gehad heeft geen blijvende dingen eraan overgehouden?

Joekel houd nog steeds zijn koppie wat scheef en is wat wankeler op zijn voorpoten maar verder doet hij het dus goed.

De DA verwachte niet dat het veel beter zou worden dan dit, maarja dat weet niemand natuurlijk zeker.

En zoals de DA ook zei, als hij eet drinkt poept en plast en gewoon lekker vrolijk is dan heeft hij een prima konijn waardig leven ook al staat zijn koppie dan wat scheef

aangepast door Janetd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paar foto's

Het hok is maar tijdelijk ivm de ziekte van Joekel, eerst zaten ze samen in het grootste gedeelte nu zit Babs daar, Joekel zit ernaast.

Het is geen mooi hok maar wel functioneel en daar gaat het nu om, ik hoop dat ze in het voorjaar/zomer weer lekker naar buiten kunnen.

Aan beide kanten zit er een deurtje in zodat ze eruit kunnen.

IMG_5659.jpg

Joekel met een wilgentak

IMG_5661.jpg

Joekel die zijn wond showt

IMG_5667.jpg'

Lekker samen liggen

IMG_5658.jpg

Mijn behang kan ook gelijk vervangen worden als de konijnen daar weer weg zijn :) tis mee een zooitje in die kamer hahaha

aangepast door Janetd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag ging het wat minder goed met Joekel :(

Hij was wat stiller en kwam niet gelijk naar me toe, ook heeft hij maar weinig gegeten.

Dus vanmiddag weer naar de DA voor controle. Ze kon niks vinden ook zijn temperatuur was goed en de wond

zag er ook netjes uit.

Waarom hij zich dan minder happy voelt?? geen idee heb niet het idee dat hij Babs mist trouwens.

Had ze vanmorgen weer even bij elkaar gezet maar Babs wilde alleen maar op hem rijden, dus ik heb ze maar weer snel apart gezet.

Ze heeft hem nog wel even gewassen dat was wel schattig

Misschien dat het toch wat teveel is voor Joekel om los te lopen? wij mensen moeten ook rust houden na een operatie dus misschien beter om hem lekker in zijn hok te laten.

Hopelijk gaat hij weer de goede kant op, hij heeft gelijk de pijnstilling bij de DA gehad dus dat hoef ik niet meer te doen vandaag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat lief dat jullie zo meeleven!

Ja het gaat wel weer goed eigenlijk, vanacht heeft hij een half bakje biks opgegeten en de groenten die hij gisterenavond niet wilde.

Hooi eet hij weinig maar ik denk dat hij deze niet lekker vond dus vandaag maar weer andere gehaald.

Of ik had hem teveel biks gegeven :$ ik dacht doe maar lekker wat in zijn bakje kan me niet schelen wat hij eet als hij maar eet en hij had alles op dus blijkbaar vond ie het lekker:p

De groenten pakt hij met moeite aan, hij kijkt heel enthousiast en denk dan jak er zal wel weer wat inzitten ofzo , weet niet of hij dat denkt maar kan het me wel voorstellen.

Ik ga kijken of ik de pijnstilling op 1x per dag kan houden dan zit er niet steeds iets in verstopt want ik merk dat hij bv broccoli wel gelijk aanpakt (daar zit nooit wat in) en bv andijvie liever niet eet, hij eet het uiteindelijk wel maar het lijkt wel of hij eerst muizehapjes neemt om te proeven ofzo.

Babs is erg nieuwsgierig , gaat steeds op haar achterpoten staan om naar me te kijken, hihi dit heeft ze voorheen nooit gedaan en ik zag haar zelfs een binkie maken in haar hok :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het gaat weer slechter met Joekel :(

Sinds gisteren avond heeft hij zijn kop weer heel erg scheef.

Vanmorgen was het nog niet beter, als hij gaat liggen lijkt het wel of zijn kop verkeerd om staat, echt heel naar om te zien.

Natuurlijk de DA gebeld, en die denkt dat het door de operatie komt, dat Joekel zijn weerstand daardoor natuurlijk lager is en de

E.C daardoor weer opspeeld.

Voor vandaag de dosis Panacur verhoogd, morgen weer langs de DA

Hij eet nog wel steeds en waggeld ook nog steeds rond, groenten eet hij steeds moeilijker, maarja daar zitten vaak de medicijnen in dus snap ik ergens wel. Water drinken doet hij slecht, doop zijn groenten dan ook maar in het water.

We hebben geprobeerd om water met een spuitje te geven maar dat lukt niet echt, hij slikt gewoon niet en dan loopt het er weer uit. En goed vastpakken is lastig met die wond onder zijn kin, heb zijn vacht omhoog getrokken om te kijken naar uitdroging maar dat is geloof ik niet zo , de huid veert gelijk naar beneden. Maargoed hij drinkt wel wat alleen niet veel

Hoop echt dat Joekeltje blijft vechten het ziet er zo hopeloos uit als hij zo met die kop scheef hangt, 1 oog houd hij steeds dicht , anders zou hij daarmee de grond raken dus dat is ook weer logisch.

Weer duimen voor morgen dan maar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ocharme! Zo'n strijd!! Veel medicijnen zijn ook vaak een aanslag op hun spijsvertering en eetlust! Goed in het oog houden dat hij blijft drinken! En anders vocht met een spuitje bijgeven... Ik deed het bij mijn grote konijnen altijd op de grond aangezien ik ze niet alleen kon vasthouden en vocht geven tegelijk.. Tussen mijn knieen, aan het hoofdje langs boven wat vasthouden en dan met je andere hand het spuitje goed opzij naar de keel toe houden! En niet te veel ineens, normaal drinken ze daar wel iéts van! :) Je kan zijn hoofdje ook een klein beetje hoger proberen houden (in hoeverre dat gaat met het scheef staan natuurlijk!)

Ik duim heel erg mee hoor! Kom op Joekel!!! Veel sterkte voor jou Janetd!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .