Ga naar inhoud

Konijntje komt niet van de plakpoep af... wat nu te doen?


fiore

Aanbevolen berichten

Allereerst wil ik zeggen dat we maandag naar de DA gaan (eerder was geen plek helaas...)

Mijn konijntje (nhd - 2,5 jaar - gecastreerd mannetje) heeft al een hele tijd last van plakpoep.

Ik heb inmiddels diverse aanpassingen gedaan, waardoor het dan tijdelijk een weekje goed gaat, maar daarna begint het weer.

Mijn andere nijntje (nhd - 2,5 jaar - gecastreerd vrouwtje) heeft nergens last.

Mijn nijntjes kregen naast hun voer ook verse groente (witlof, bleekselderij, komkommer en wortel).

De wortel heb ik sinds de plakpoep weggelaten. Even een verbetering, maar daarna kwam de plakpoep weer,

Ik gaf ze altijd gemengd voer. Dus ben ik overgestapt op Science Selective.

Dit leek een week beter te gaan, maar daarna begon het weer.

Vervolgens alle groente weggelaten. Ook weer even verbetering, maar voor korte duur.

Ze krijgen nu dus alleen SS voer en hooi... en toch blijft het probleem zich aanhouden.

Maandag gaan we naar de DA, maar misschien dat iemand hier ook nog wel tips heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wormen kunnen inderdaad de oorzaak zijn en die kun je bij konijnen alleen behandelen met Panacur.

Het kan ook inderdaad aan de hoeveelheid voer liggen, die je geeft. Wat sowieso te proberen is, is een paar dagen geen SS, alleen maar hooi. Zo'n hooidieet wil de problemen nog wel eens verhelpen, maar dan nog zul je de oorzaak moeten achterhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .