Ga naar inhoud

Het gaat niet lekker met Broer Konijn


molly

Aanbevolen berichten

Met Broer Konijn gaat het niet goed, waarschijnlijk iets in zijn hersenen. de voorhand wil niet wat hij wil. Ik ging hem vanmorgen uit de hooischuur halen, had hem op mijn arm genomen en zette hem netjes in de schuur weer op de grond, rolde hij gewoon om.

Herstel duurde even en hij huppelde raar(voorhand) weg. Zijn hoofd staat niet scheef maar je ziet wel wat verschil in zijn gezicht zeg maar. Volgens da een herseninfarct of bloeding. Hij eet wel gewoon maar afgelopen week had hij een dip en toen is het waarschijnlijk gebeurd. Heb even terug zitten rekenenen en hij is minimaal 6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik me dan afvraag, hoe weet hij dan dat het geen EC is?

Is zomaar een vraag hoor niet naar bedoeld ;)

Sterkte met Broer

Ik denk omdat hij een kk da is. Hij is echt goed en als hij dat zegt dan geloof ik dat meteen.

Toen ik hem neerzette reageerde zijn voorpootjes te traag vandaar dat hij omrolde, herstelde en huppelde weg. De reflexen zijn er maar reageren niet meteen.

Uiteraard hou ik hem goed in de gaten, hij loopt ook niet meer los in de tuin nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt idd niet als EC. EC is meestal de achterhand en niet de voorhand en het gezicht.

De achterhand verslapt bij EC doordat de EC in de zenuwen van het ruggenmerg zit.

Ik zou denken dat als dit zodanig het geval zou zijn dat de voorhand niet zou willen functioneren, dan zou de achterhand dus ook niet kunnen functioneren omdat de blokkering dan hoger zit en er niets langs die blokkering zou kunnen komen..

EC kenmerken in het gezicht heb ik nog nooit van gehoord.

Heel veel sterkte!

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn wel degelijk kenmerken van e.c in het gezicht,namelijk een soort wolkje in het oog,het snel heen en weer bewegen van de ogen,natuurlijk het tollen van het hoofd zelf...Ik zou hem toch panacuur geven dit middel schaadt verder niet en misschien is het toch E.c dan behandel je hem toch met het juiste medicijn..Als zijn keutels goed zijn en hij eet goed zou ik hem de cisalar niet geven...Op de site van de Wilhelmina park kliniek staat heel veel over deze ziekte misschien herken je wat meer symptonen bij hem...Je kunt hun ook mailen en je verhaal vertellen zij geven vrij snel antwoord en het is gratis...

Sterkte met Broer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn wel degelijk kenmerken van e.c in het gezicht,namelijk een soort wolkje in het oog,het snel heen en weer bewegen van de ogen,natuurlijk het tollen van het hoofd zelf...Ik zou hem toch panacuur geven dit middel schaadt verder niet en misschien is het toch E.c dan behandel je hem toch met het juiste medicijn..Als zijn keutels goed zijn en hij eet goed zou ik hem de cisalar niet geven...Op de site van de Wilhelmina park kliniek staat heel veel over deze ziekte misschien herken je wat meer symptonen bij hem...Je kunt hun ook mailen en je verhaal vertellen zij geven vrij snel antwoord en het is gratis...

Sterkte met Broer...

Dat begrijp ik allemaal niet uit het verhaal van TS. Uit het verhaal van TS versta ik iets van een ongelijkheid in het gezicht, dan denk ik bijvoorbeeld aan een half hangend gelaat/gezicht.

Ogen en een scheve kop, reken ik niet tot het gezicht ;)

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb veel gelezen over ec, heb er al eens mee te maken gehad ook en het is echt heel anders.

Hij krijgt helemaal geen medicijnen op dit moment, heb het in huis mocht het nodig zijn.

Met zijn ogen is niets mis, geen wolkje ook en een scheef hoofdje heeft hij ook niet. Hij heeft idd een half hangend gezicht. 1 kant van de voorhand werkt niet goed mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt. Het ergste vind ik dat ik hem in de ren op heb moeten sluiten. Hij weet niet beter dan dat hij vrij is. Al is het met dit weer al een stuk minder erg maar toch.

Hij zal het zelf moeten klaren, ik kan weinig doen behalve hem reuze veel aandacht geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik me af vroeg is hoe konijnen reageren op soortgenoten met een "afwijking". Stel dat Broer zijn voorhand niet volledig hersteld, hij huppeld dan vreemd, zou een gezond konijn daar wel normaal op reageren of zou ze hem zien als zwak?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt er helemaal vanaf.. Het ene konijn reageert daar heel sterk op (positief of negatief) en het andere maakt het niet zo veel uit.. Ik heb wel het idee dat zo'n konijn in een groep meestal geen/minder kans heeft, terwijl het met één konijn erbij vaak prima gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Broer gaat vooruit:bounce:. Hij kwam vanmorgen heel enthousiast zijn broccoli halen. Heb de schuur af gezet zodat hij meer de ruimte had. Zijn ene kant van zijn gezicht "hangt"nog wel , hij kan goed eten en het huppelen gaat al veel sneller gecontroleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .