Ga naar inhoud

Arme Buzz


Han

Aanbevolen berichten

Mijn arme lieve Buzz... Vorige maand is zijn poot geamputeerd, al zijn 3e zware operatie sinds september. Zijn herstel ging beter als gedacht en zo huppelt hij weer vrolijk in het rond en zelfs springt hij alweer vanaf de grond op de bank, en dat met maar 1 achterpoot! Dus ik dacht dat de ellende eindelijk voorbij was en dat Buzz een vrolijk en lekker leven bij ons tegemoet ging, maar helaas... Gisteren bleek dat hij weer een ontsteking had in de buurt van zijn wond. Vandaag naar Utrecht geweest en daar bleek dat het abces al vrij groot was. In eerste instantie dacht de DA aan weghalen van het abces, waarbij een open wond zou achterblijven wat gespoeld en gezalfd zou moeten worden. Voor de zekerheid hebben we eerst een echo laten maken om de grootte van het abces te bepalen. Daarna slecht nieuws: het abces is niet ingekapseld zoals meestal het geval is, en ook is zijn heupbot al aangetast. De DA denkt niet dat het nog te opereren is. Morgenochtend komt er nog een professor kijken, en hij zal beslissen of het alsnog te proberen is. Als hij denkt van wel gaan ze het proberen. Als tijdens de operatie blijkt dat het toch niet meer goed kan komen laten ze Buzz niet meer wakker worden. Dat zou betekenen dat ik hem nu voor het laatst gezien heb.. ik vind het zo erg.. Zelfs als hij door de operatie heen komt is het maar de vraag of hij er nog van kan herstellen. Als ze denken dat het zowiezo niet te opereren is, kan ik Buzz mee naar huis nemen. Hij heeft nu nog geen last van het abces, dus de DA zei dat we het konden afwachten en op het moment dat hij last krijgt gelijk in laten slapen. Dit is slechts een kwestie van tijd aangezien de ontsteking zich verder zal verspreiden en hij dan bloedvergiftiging of aangetaste organen krijgt. Het lijkt er dus op dat alle hoop voor mijn lieve Buzz is vervlogen. Van het voorjaar zou Buzz weer naar buiten gaan in een grote nieuwe ren, en zouden we een vriendinnetje voor hem zoeken. Ik kan alleen nog maar huilen.. ik weet niet wat ik moet hopen.. dat ze zeggen dat het wel geopereerd kan worden, met het risico dat ik hem niet meer terug zie, of dat ik hem gewoon nog even thuis kan houden en rustig afscheid van hem kan nemen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk hebben we ons besluit al genomen.. Zelfs ALS de operatie slaagt is het de vraag of ie ooit nog beter wordt. Als een bacterie al in z'n bot zit, dan is de kans op genezing minimaal. We hebben hem keer op keer een kans gegeven om te leven, maar nu redt hij het gewoon niet. Ik hoop dat we hem morgen op kunnen halen en nog even mee naar huis kunnen nemen. Ik zou zijn leven alleen willen rekken voor mezelf, omdat ik het afscheid zo moeilijk vind. Voor Buzz is het denk ik beter om hem in te laten slapen. Wachten tot hij echt last krijgt is eigenlijk ook geen optie, dan lijdt hij al en is het al te laat. Dat wil ik hem besparen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, wat vreselijk! Denk je, dat Buzz eindelijk overal vanaf is en het goede leven tegemoet kan gaan en dan krijg je zulk nieuws te horen. Wat is het leven toch oneerlijk. Het ene konijn leeft jaren lang zonder problemen onder de slechtste omstandigheden en een konijn met zo'n lief en zorgzaam vrouwtje krijgt de ene ellende na de andere over zich heen.

Ik denk, dat ik zo'n operatie alleen zou overwegen, als ik zeker zou weten, dat zijn kansen heel goed liggen. Maar die zekerheid kun je bijna niet krijgen waarschijnlijk. En dan nog de vraag, of hij wel helemaal zal kunnen herstellen. Je hebt wel gelijk, dat het eigenlijk ook wel moeilijk is om Buzz nog mee naar huis te nemen en het af te wachten. We weten allemaal, dat konijnen pas heel laat laten merken, dat er iets mis is. Dus als het moment dan daar is om hem in te laten slapen, dan is het eigenlijk misschien al te laat, omdat hij dan toch heeft moeten lijden. Maar een vrolijk konijn in laten slapen, dat is ook moeilijk.

Ik ben ervan overtuigd, dat je uiteindelijk zult doen, wat voor Buzz het beste is. Heel veel sterkte morgen met het onderzoek door de professor en heel veel sterkte met het nemen van je beslissing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemachtig, wat een ellende. Arme jij, arme Buzz. Ik hoop en duim heel hard dat er toch goede berichten van de professor in Utrecht komen, want ik gun het jullie zo dat Buzz tevreden oud mag worden bij de mensen die hem zo lief zijn.

Houd ons op BB vooral op de hoogte, want er wordt enorm met je meegeleefd. Sterkte met de hele toestand!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanochtend ben ik gebeld door Utrecht. De professor had er naar gekeken, en er was wel een mogelijkheid tot operatie, maar niet met goede vooruitzichten. Met een rontgenfoto zouden ze kunnen zien hoe ver het bot aangetast was, en dan zouden ze dat weg moeten halen. Er was maar een kleine kans dat Buzz dan weer volledig zou herstellen, maar hij kon ook incontinent raken of nog meer ontstekingen krijgen. Doordat de kans zeer klein was dat het nog goed zou komen hebben we besloten om het niet te doen. We kunnen Buzz de ellende beter besparen. Ik heb hem net opgehaald dus hij is weer lekker thuis. Nog even van hem genieten. Hij heeft al pijn aan de ontsteking dus we hebben besloten hem vandaag nog in te laten slapen. Vanavond om 7 uur staat de afspraak. Ik zie er zo tegenop maar het is het beste voor Buzz. Er is geen kans op genezing en ik vind het erg om hem te zien lijden. Hij is en blijft mijn kleine grote held, mijn kanjer! Hij is nog zo jong en al zoveel meegemaakt. Ik hoop maar dat hij weet dat we zielsveel van hem houden en dat hij voor altijd in ons hart blijft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat erg voor jullie om deze uitkomst te krijgen. Ik had het jullie erg gegund dat Buzz langer bij jullie zou blijven. Uit jullie beslissing blijkt hoe zeer jullie het beste voor hebben met Buzz.

Wat ik nog wil noemen: soms zijn dierenartsen bereid om een huisdier thuis in laten slapen. Zelf heb ik daar voor gekozen vorig jaar. Het leek me minder belastend voor mijn zieke konijn. Ik moest extra betalen, maar ik vond het het waard. Ik zeg het nu even omdat jullie DA dit misschien niet uit zichzelf aan biedt, maar wellicht wel bereid is om op huisbezoek te komen voor het inslapen.

Heel veel sterkte vanavond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stiekem had ik toch nog gehoopt, dat je goed nieuws over Buzz zou krijgen en dan lees ik dit. Vreselijk!

Eén ding is in ieder geval zeker: jullie hebben een beslissing genomen, die gemaakt is uit liefde voor Buzz. Zijn welzijn staat voorop!

Ik heb dit jaar ook een konijn in moeten laten slapen en ik weet, hoe vreselijk zwaar de uren zijn, die voorafgaan aan die allerlaatste afspraak. Zenuwen, ongeloof, verdriet, boosheid, het willen afzeggen van de afspraak om je nijn maar niet te hoeven verliezen.

Ik wil jou en iedereen, die van Buzz houdt, heel veel sterkte toewensen voor vanavond en voor de komende tijd. Buzz zal een enorme leegte achterlaten, maar vergeet nooit, dat dit voor hem het beste is. Hij zal altijd in je hart blijven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verdorie! Wat heb ik vandaag lopen duimen voor een goede uitkomst, en dan nu dit bericht. Wat erg!

De liefde voor Buzz was uit alle topics die je over hem hebt gemaakt af te lezen en ook het besluit wat nu genomen is geeft deze liefde weer... Heel veel sterkte vanavond, in gedachten zullen er veel BB-ers bij jullie zijn. Dikke knuffel voor Buzz!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie lieve reacties en steun.

Buzz is gisteravond heel rustig ingeslapen. 's Middags hebben we nog lekker samen gespeeld en hij huppelde nog vrolijk in het rond. Hij heeft nog lekker wat worteltjes en een wilgentak gegeten. Zo lief. 's Avonds hebben we hem begraven in onze tuin-in-aanbouw, op de plek waar hij anders van de zomer op het gras had kunnen spelen. Ik hoop dat hij in de konijnenhemel een mooi en lief vriendinnetje vindt. Het doet veel pijn dat we uiteindelijk alsnog deze beslissing hebben moeten nemen, hij was nog zo jong en ook al zat de infectie ook al diep, hij liet het niet merken, m'n taaie sterke jongen. Ik mis hem echt verschrikkelijk en ook al zijn we heel verdrietig dat hij er niet meer is, het geeft rust dat we weten dat we hem meer pijn en ellende hebben kunnen besparen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .