Ga naar inhoud

castreren.


joepie

Aanbevolen berichten

Joepie is gecastreerd met bijna 4 maanden en is toen gewoon buiten gebleven in zijn hok aangezien het zomer was.

Nu is het een nader verhaal. Luki is over 2 weken ook 4 maanden en we gaan een afspraak maken voor hem om hem te laten helpen. Het is koud buiten maar mij lijkt het verschil wel erg groot.....van buiten een paar dagen binnen en weer terug naar buiten.

Hebben jullie goede oplossingen hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Dank jullie wel alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou hem in een schuur ofzo zetten waar het ongeveer de buitentemperatuur is, of toch enigszins kouder dan kamertemperatuur!

Zo heb ik het met Fluffy ook gedaan, ik heb hem van mijn warme kamer naar mijn moeder's bureau gezet, daar heeft hij dan een week kouder gezeten en dan laten castreren, weer in de bureau met af en toe de deur wat open naar buiten, nu een 10 dagen later zit hij buiten zonder problemen :)

Oja: Fluffy heeft ook helemaal geen last gehad met zijn temperatuur op peil te houden maar dat moet je zien van konijn tot konijn denk ik...

aangepast door ChloëC
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou hem inderdaad niet in een verwarmde omgeving zetten, maar inderdaad iets van een hok of bijkeuken of een kamer waar de verwarming niet aan hoeft en een raam open kan. In principe zijn de meeste rammetjes na castratie er weer snel bovenop, dus het is waarschijnlijk maar voor een paar dagen. Toen ik Baldr weer ophaalde bij de DA na castratie had ie nergens last van, was meteen weer de oude :P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen kunnen door de narcose slecht hun lichaamsteperatuur op peil houden. Ik merkte dat ook aan Billy toen hij net geholpen was. Toen hij een uurtje thuis was, kreeg hij ineens heel koude oren. Ik heb toen warme kruiken gemaakt voor hem. Hij lag trouwens gewoon binnen. Hij is dan ook een binnenkonijntje. Ik zou hem dus niet meteen naar buiten doen.

Misschien dat je DA tips voor je heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon een paar dagen in de schuur of een koude kamer zetten,gaat vooral om dat die z'n eigen temperatuur op peil houdt en goed bij kan komen.

Als alles goed gaat kan die na 2 a 3 dagen naar buiten weer,je kunt natuurlijk gewon z'n vriedinnetje na de castratie weer bij hem zetten.(dus ook binnen)

Hebben ze lekker steun aan elkaar en zij kan hem ook warm houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een schuur die vol me fietsen staat waar geen licht is behalve de schuurdeur..geen raampjes etc. Lijkt me niet een optie, kan daar ook geen hok ofzo kwijt?!

Binnen is het warm....althans, gewoon binnen temp, dat verschil is dat te groot...

Verder zou ik het niet weten waar ze dan kunnen??

Het buitenhok is helemaal dicht met zeil....behalve 1 stukje voor de frisse lucht...

het binnenhok kan ik met handoeken bedekken en 2 kruiken neer leggen!?

Dan creeer ik voor mijn gevoel een soort schuur idee?

Vinden jullie dat niet kunnen?

Heb nog wel een klein buitenhokje maar dat zal kouder zijn dan het grote hok...!

Desnoods 3 kruiken.....en dekens ofzo!?!?

En dan om de paar uur kijken of de temp nog aangenaam is,...

Heb niet zoveel keuze in huisvesting voor ze!

Maar ja als het echt niet goed is voor hem wil ik natuurlijk wel kijken wat ik dan kan doen!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .