Ga naar inhoud

Mijn konijn valt om, wankel (geen ec parasiet even voor duidelijkheid)


stephanie1301

Aanbevolen berichten

Mijn konijn Lizzy heeft problemen met recht opkomen (zelfstandig) en hupsen als een konijn. We hebben alle mogelijke medicijnen al geprobeerd maar waarschijnlijk is het een zenuw probleem. Ze is wankel in de onderrug. Ze kanteld daar mee, en valt dan om. Ze komt niet goed recht omdat ze haar onder poten gestekt houd als ze om valt.

Hoe kan je de rug zenuw herstellen weet iemand dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoeveel jaar is je konijn en heb je al foto's laten maken ik heb een konijntje gehad die was 8 en die had de zelfde problemen en zij had reuma en slijtage op haar heupgewrichten ik heb haar moeten laten inslapen omdat het heel pijnlijk is voor het konijntje dus meid laat je konijntje goed nakijken en sterkte er verder mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn begon hier ook last van te krijgen, hij had al eerder andere problemen en toen is uitgesloten dat er sprake was van bijv. EC. Wij zijn begonnen met fysiotherapie en dat helpt erg goed. Het klinkt hier wat ernstiger dan bij hem, ik ben met name begonnen om erger te voorkomen. Hij kon niet meer op zijn achterpootjes staan, maar bij hem was het dan vooral dat hij het gewoon niet meer deed. Ook niet als je een snoepje voor zijn neus hield ofzo. Op een verhoging springen of er met zijn voorpoten op leunen was pijnlijk, bleek tijdens de intake. Natuurlijk, het is een konijn van acht en nog steeds is hij niet de soepelste, maar hij is er erg op vooruit gegaan. Ik vind het enorm aan te raden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik Lizzy in de normale houding zet, blijft ze zitten. En laats deed ze zich ook uitstrekken en stond ze op alle 4 de pootjes. Er is ook spierspanning in de poten en ze reageren ook op prikkels ze trillen en als ik haar vast hou dan stampen ze zeg maar. Ook gaan de teentjes uit elkaar als ik onder de voetjes kom. Ze houd haar rugje niet recht en 1 pootje naar binnen. Ik vind geen goeie fysio in limburg. En Lizzy is een beetje kaal aan een kant en is van onder wat vies. Ik was het haar want ze komt er zelf niet zo heel goed aan. Verder doet ze zich zelf wassen, en eet en drinkt ze super goed. Ze eet zomaar in 1 keer een witlof op, en hooi als ik heel veel in de kooi leg de dag erna is alles weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .