Ga naar inhoud

Archimedes gecastreerd, dol op dwangvoer nog geen brokjes


Nikki De Wals

Aanbevolen berichten

Hallo hallo,

Gisteren heb ik Archimedes laten castreren, het ging volgens de dierenarts erg goed en ze zou spoedig herstellen.

Wel zou ze gisteravond moeten beginnen met eten.. maar dat gaat nog niet helemaal geweldig.

De dierenarts heeft ons een darmstimulant en pijnstiller mee gegeven die we haar netjes op tijd geven.

Nou wees ze gisteravond al het eten af... hooi, brokjes.. behalve het dwangvoer, ze eet de olvarit wortel uit een lepetje dus erg dwingen is het ook niet.

Kan het zijn dat ze een beetje verwend is? Vannochtend heb ik een SS brokje bij haar in de mond geduwd (voorzichtig hoor) en dat heeft ze toen met een hele boze blik opgeknabbeld. Daarna wou ze niks meer van de brokjes weten.

Ze poetst haarzelf, poetst haar maatje.. ze graaft al in het hok en reageert als je haar roept.

Dus erg ziek komt ze niet over.

Iemand tips hoe ik haar aan het hardvoer krijg? En hoelang mag ik haar de Olvarit blijven geven?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

het punt met de olvarit is dat daar zowat geen vezels in zitten. Heb je toevallig ook een zakje met dwangvoer in poedervorm meegekregen van de dierenarts? En anders kan je eventueel, onderin je voerbak zitten van de SS nog een zooi kruimels en stof. Dat kan je misschien door het wortelhapje heen mengen. Hopelijk wil ze dat wel eten. En dan krijgt ze ook wat vezels binnen. Het is in ieder geval wel goed DAT ze eet! Maar wat vezels erbij is beter voor de darmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en anders wat SS fijnstampen, heb je ook kruimels ;)

Ik hoop dat ze het lust!

Vroeger heeft mijn konijntje lizzy zich eens bezeerd en wilde ze ook niks eten. Ze was nog jong en was uit het hok gekropen en gevallen. Toen moest ik haar ook wortelhapje voeren. Maar dat vond ze op den duur zo lekker dat ze niks anders meer wilde. Uiteindelijk kreeg ze gewoon geen wortelhapje meer en moest ze wel aan het gewone voer. Maar zij had geen operatie ofzo gehad.

Kijk eerst maar of de darmen weer goed werken, dat is het belangrijkste ;) Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .