Ga naar inhoud

17 dagen oud konijntje oogjes ontstoken.


LoveAngelGizmo

Aanbevolen berichten

Ik ben nieuw op bunnybunch, Dus als mijn discussie hier verkeerd staat, Excuse me ik heb een dringende vraag.

Hallo BunnyBunchers. Ik heb een nestje met 6 jonge konijntjes, 1 hiervan heeft alle 2 de oogjes ontstoken en die oogranden (of hoe je dat noemt ik weet die naam niet meer) zijn wat rood achtig en dus ontstoken, ik heb hier Ophtosan oogzalf liggen, Maar in de bijsluiter staat nergens bij als het ook mag bij een konijntje wat 17 dagen oud is, Zoja als dit mag, Waar ergens moet ik dit opsmeren omdat jonge konijntjes best wel nog gevoelig zijn en moet ik het oogje dan eerst nog even schoonmaken met afgekookt water of kan ik meteen die oogzalf aanbrengen? Ik hoop reactie van u te krijgen op wat ik vraag.

Ik hoef geen reactie's dat ik niet met konijnen moet fokken dat het zielig is enzo, Alle 6 de konijntjes zijn al besproken en hebben al een nieuw baasje en we houden er 2 zelf en de andere 4 weten we waar ze heengaan.

Groeten, Denise.

aangepast door LoveAngelGizmo
Link naar reactie
Delen op andere sites

BB is geen gratis online dierenarts. Als je geen geld wilt besteden aan een dierenarts, heb je ook geen dieren te houden, laat staan fokken.

Dat gezegd hebbende zou ik je wel advies geven als ik zou kunnen, want jouw konijntje hoeft hier niet onder te lijden. Maar helaas heb ik dat niet voor je en er zullen er niet veel mensen hier zijn die ervaring hebben met oogontstekingen bij zulke jonge beestjes. Ik zou in ieder geval niet zomaar medicatie gaan smeren waarvan je niet zeker weet dat het voor konijnen gebruikt kan worden.

Weet je zeker dat het geen Myx is?

Als je niet wilt dat je commentaar hebben op je fokpraktijken dan is de beste oplossing hier niet meer te komen.

Ik zou anders even een fokkerforum zoeken en daar je vragen stellen, dan doet ook niemand moeilijk over het feit dat je fokt (al neem ik wel aan dat je aangesloten bent als fokker bij een kleindierenvereniging, want anders moeten de fokkers ook niet veel van je hebben vrees ik.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste LoveAngelGizmo

Nu je gerichte raad gekregen hebt, wordt dit topic gesloten omdat het in strijd is met de regels van BunnyBunch. Wij staan namelijk niet achter het fokken met dierenwinkelkonijnen of andere rasloze konijnen.

De reden waarom wij hier tegen zijn én over de mogelijke ernstige gevolgen van je keuze om een 'leuk' nestje te willen, kan je hier lezen: http://www.bunnybunch.nl/konijnen/vo...-konijnen.html

Je bent uiteraard wel welkom op dit forum zolang je je aan ons standpunt kunt houden. Voor de volledigheid lees hier even de regels na (link).

Zoek je informatie over de verzorging van een nestje, lees dan eerst goed onze artikelen door (link), daar zal je veel informatie al kunnen vinden.

Mocht je na afloop nog met vragen zitten, kun je de zoekfunctie van het forum gebruiken en als daar ook geen antwoord te vinden is, kun je een nieuw topic starten. Wees in dit nieuwe topic zo volledig mogelijk over de situatie waarover je vraag gaat, dat geeft ons een beter inzicht in de situatie.

Succes,

Het moderator team van BunnyBunch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .