Ga naar inhoud

Hoeveel groenvoer?


Kimmie_

Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...

Vragen zijn zelden dom! Wat JoBoris76 noemt is i.p. een dagelijkse hoeveelheid. Het is echter geen minimum en ook geen maximum, het wordt door een bekende dierenkliniek aangeraden. Wat jij daar mee doet is aan jou, en ook aan je konijnen natuurlijk, zij moeten er goed op reageren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Timo krijgt 's ochtends een klein schijfje appel en twee blaadjes andijvie.

's avonds wat peterselie, witlof en bleekselderij. Om de dag een stuk wortel.

Heel af en toe wat banaan, peer of druif. Hij vindg alles lekker, dus het is ook leuk om zijn groentjes klaar te maken en te varieren.

En uiteraard krijgt hij dagelijks heel veel hooi en stro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doerak krijgt ´s ochtends wat SS biks (rond 0700)

's Middags krijgt hij zijn groenteschotel (rond 1700) bestaande uit 1/2 winterpeen, 1/2 witlofstronk en 3-4 bladen andijvie.

's Avonds krijgt hij ook nog een kruidenschotel (rond 2230) bestaande uit een beetje selderij, peterselie, munt, basilicum, tijm en koriander. Alles gaat schoon op, en ik vind geen BDK want die eet hij allemaal op. Veel dikker wordt hij ook niet meer. Hij is een beetje aan het stoppen met groeien, mag ook wel...hij is nu 9 maanden oud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi is inderdaad het belangrijkste. Als je te veel groente geeft, zal je konijn minder hooi eten. Dat moet je dus voorkomen.

Mijn konijnen krijgen heel af en toe een wortel met loof, een blaadje witlof of een stukje paprika. Verder krijgen ze lekkere verse en gedroogde kruiden, waar onderandere gedroogde rode bieten in zitten.

Mijn ram kan niet tegen alle groentes. Hij laat dan zijn bdk's liggen. Daarom krijgen ze het maar heel af en toe en maar een klein beetje per keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier geen brokken of biks of zo, enkel hooi en groenten.

Ik heb geen idee hoeveel de groenten wegen, maar voor een dikke 5 kilo konijn krijgt hij dagelijks +/-

- 1/2 stronk brocoli

- 1 bos peterselie

- 2 witloofjes

- 1 wortel

-als er zijn, nog een raapje of iets dergelijks

Dat alles verdeeld over zo'n 2 à 3 maaltijden. Het hooi is er wel altijd, al heb ik ook daarvan geen idee hoeveel hij opeet in gewicht, een deel ervan versleept hij de ganse living door...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .