Ga naar inhoud

Castratie na 8 jaar?


Blue

Aanbevolen berichten

Is het mogelijk om een konijn na zijn 7e nog te kunnen castreren?

Ik heb namelijk een konijn dat 8 is, hij is nog helemaal fit en alles, ik wil hem alleen wel casteren zodat hij gekoppeld kan worden.. :s

Wou even jullie mening weten voor ik naar dierenarts ga.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het wel doen denk ik. De kans dat hij aan de ingreep zelf overlijdt lijkt me niet gigantisch. Narcose is altijd een (klein) risico, bij deze leeftijd misschien nog wat meer.. het enige wat je wel hebt is dat hij over een half jaar misschien overlijdt. Naar verhouding een dure castratie dus. Maar gelijk met een konijnenvriendinnetje is héél veel waard.

Ik heb Fred twee jaar geleden laten helpen en daar heb ik geen spijt van. Hij was toen waarschijnlijk zes jaar. Of ik het nu nog zou doen is een beetje lastig, maar hij is niet, zoals jouw konijn, nog gezond en fit. En als hij nu haakjes ofzoiets had, dan zou hij ook onder narcose gaan. Is niet helemaal hetzelfde maar toch.

Vraag het in elk geval aan je dierenarts. Misschien is het een optie om hem onder lokale verdoving te laten castreren, dit maakt het risico veeel kleiner omdat je geen narcose hebt. En kies anders in elk geval voor een goede DA die een goede narcose gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .