Ga naar inhoud

Lilly ziek -> e. cuniculli


Loesah

Aanbevolen berichten

3 weken geleden kon Lilly ineens haar achterpoten niet meer gebruiken. Mijn ouders meteen naar de weekend-dierenarts met haar -> e. cuniculli vastgesteld. helaas had mijn eigen kk-da geen dienst.

Dus meteen behandelen. Na 1,5 week ging het super goed! maar helaas... ineens was ze weer terug bij af. Omdat we toch nieuwe medicijnen moesten halen, zijn we naar de dierenarts gegaan met haar. Gelukkig deze keer onze eigen dierenarts. Daar bleek dat de weekend-arts een dubbele dosis van de medicijnen had voorgeschreven en lilly dus al enige tijd te veel kreeg. Daarnaast had de weekend-arts geadviseerd Haar weg te halen bij haar vriendje! Wat ik erg vreemd vond! Maar mijn ouders, hadden dat advies opgevolgd.

maargoed, nu zijn we dus 3 weken verder en lijkt het herstel stil te staan. 1 Poot gaat redelijk mee, slecht, maar oke. De andere poot lijkt niks te doen, soms een heel klein beetje..

De hoop op herstel is nu dus bijna weg.. en ik weet niet zo goed wat ik kan verwachten.

na de 6 weken behandeling moet ze beter zijn dan dit, anders is het niet konijnwaardig.

Verder heeft mevrouw geen symptomen, geen scheve kop, geen gekke oogjes, gewone eetlust, ze keutelt, plast normaal, maakt zichzelf niet vies met urine ofzo..

Misschien hier nog tips, hoop of iets anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze kan nergens afvallen en heel haar rug is inderdaad nagekeken.

en het zou wel vreemd zijn als ze daar binnen 1,5 week ineens een stuk beter van wordt.

Ze heeft ook geen pijn ofzo. En ze kruipt gewoon rond.. Pootjes bewegen ook wel, zit ook gevoel in.. soms staat ze er ook gewoon op, een paar sec.. en dan valt ze toch weer een soort van om.. ofja, haar pootjes dan.. kan het niet goed uitleggen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar stel dat ze haar rug verdraaid had en er een zenuw beschadigd is .....wordt het met rust ook beter.

Als ik het zo lees heeft ze dus minder kracht in haar achterpootjes .......

EC vind ik ook weer lastig....die van mij had toen verder ook geen symtomen alleen kon hij niet meer hupsen....wel staan en lopen.Is na panacur enzo ook verder geen verbetering meer ingekomen.Ik heb daar toen ook een hele tijd aan getwijfelt of het wel EC geweest is....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het van de dubbele dosering is niet zo gek, vanaf Wilhelminapark raden ze aan de eerste 2 weken dubbele dosering te geven of bij terugval. Is nog zo gek niet.

Vriendje scheiden is inderdaad niet direct nodig.

Misschien is het voor jou nog een idee om er Kruidenelixer van Jan Smit bij te geven? Ik heb er enorm goede resultaten bij, bij EC patienten die al waren opgegeven..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar is dat te krijgen Aniek?

(sorry was het weekend niet thuis, dus kon even niet reageren)

Lilly woont bij mijn ouders, en vandaag heb ik haar weer gezien. Ik vond haar wel iets beter als vrijdag. Ze laat enorm gemakkelijk haar medicijnen toedienen, terwijl het niet eens een knuffelkonijn ofzo is. Dat ze het zonder slag of stoot toe laat is ook wat vreemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .