Ga naar inhoud

Het voer van onze konijnen


Ehlany

Aanbevolen berichten

Wij kopen altijd konacorn, en toen ik vandaag opnieuw biks ging halen beveelde de verkoopster ss aan. Ik hoor hier van jullie altijd positieve verhalen over, en ben ook benieuwd naar wat er in konacorn zit. Wij hebben altijd konijnenkorrel, gewone biks dus.

Dit staat o.a op de website en verpakking.

Natuurlijk wilt u het beste voor uw dieren. Wie dieren houdt en verzorgt wil graag gezonde, levenslustige dieren. Konacorn stelt al meer dan 40 jaar voeder samen. We doen dat op basis van rijke praktijkervaring, intensieve contacten met de dierenliefhebber en de allernieuwste wetenschappelijke inzichten. Vanzelfsprekend zorgen we voor een intensieve kwaliteitscontrole.

Gezondheid en voeding hebben alles met elkaar te maken, daarom heeft Konacorn het beste uit de natuur geselecteerd voor uw dier. Konacorn diervoeding is met zorg samengesteld uit de beste ingrediënten, zodat uw dier een optimale conditie en uitstraling en een maximale natuurlijke weerstand krijgt en behoudt.

Uw dier zal u laten zien dat u de juiste keuze heeft gemaakt!

Want Konacorn geef je uit pure dierenliefde

Samenstelling:

Luzerne, zonnebloemzaad, tarwegries, rietmelasse, mais, tarweglutenvoer, soja, plantaardige vetzuren, koolzaad, raapzaad, koolzure kalk, natriumcholride, monocalciumfosfaat

Analyse

ruw eiwit 16,85, ruw vet 4, 45% ruwe celstof 18% ruwe as 9,45% vocht 9% fosfor 0,6% methionine 0.3%

Toevoegingen

vit A 10.000 ie, vit D3 1 250 IE, vit E (di-atocoptheroladetaat) 84 mg koper (2) sulfaat (pentahydraat) 20mg/kg

Geproduceerd met genetisch gemodificeerde soja en/of mais

Hoeveel kost ss ongeveer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

in nederland bij bv pets place betaal je 47 euro voor 10 kg! Best veel dus....in Limburg ligt een winkel die verkoopt de ss voor 34,50 voor 10 kilo en ik heb hem afgelopen donderdag besteld in Engeland, gisteren gekregen en heb 48 euro betaald voor 20 kg incl verzendkosten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van jouw biks:

- Eiwit te hoog

- Vet te hoog

- Calcium onbekend

Hope Farm Super Trio vind ik net zo goed als SS. Het is alleen veel goedkoper! 15 kilo is 15 euro. Ik geef er net zo weinig van als dat ze van SS kregen. Ze krijgen 70 gram voor in totaal 5 kilo konijnen per dag.

SS vind ik zelfs een nadeel hebben: het is niet 100% natuurlijk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef ook Hope Farms, is denk ik onder de 10 euro voor 3 kilo, en rond de 15 voor 10 dacht ik? Ben er in ieder geval echt tevreden over, door deze brokjes heb ik het idee dat mijn konijn gezonder is, meer hooi eet en minder vaak last van zijn darmen heeft.

Waar koop jij het dan? Ik koop het voor 5 euro per 3 kilo..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Science Selective heeft een prima samenstelling. Mijn konijnen hebben het er goed op gedaan. Ze hebben ook een tijd KonaCorn (eerst gemengd, later biks) gehad en dat is niet goed afgelopen. Het calciumgehalte was veel te hoog. Was, wel te verstaan. KonaCorn heeft een tijdje geleden de samenstellingen aangepast en inmiddels vind ik het een redelijke voeding. Het calciumgehalte in de biks is 0,75% per kg en dat is beter dan in bijvoorbeeld Hope Farms. De rest van de samenstelling vind ik niet geweldig, maar het totaalplaatje valt me mee. Ik ken slechter.

Wat wel 'grappig' is om te weten.. een tijdje geleden hebben wij konijnen én caviavoeding van Konacorn gekregen in de opvang, beide gemengd. We hebben de samenstellingen, ingredienten en analyses eens vergeleken.. Er zit totaal GEEN verschil in! Alleen het plaatje en de naam op de zak is anders........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij mixen Hope Farms Super Trio en Science Selective met elkaar. Dit omdat ze de eerste gewend zijn van de opvang waar ze vandaan kwamen en we dit zijn blijven geven en de laatste omdat ze die aanraden vanuit de opvang (maar te duur voor hen) en ze die het lekkerst vinden. De SS werd ook geadviseerd door de dierenarts. Doordat we het mixen heb je het voordeel dat je SS minder snel opgaat, dus minder kosten.

Onze konijnen vinden de SS een snoepje en de Hope Farms maar gewoon eten, dus de SS kunnen we ook nog af en toe mee trakteren als ze lief zijn ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .