Ga naar inhoud

Wordt Zwartje misschien incontinent?


michaela23

Aanbevolen berichten

Zoals jullie weten, ben ik vorige week maandag en dinsdag naar de DA geweest met Zwartje omdat ze urine liet lopen e.d. De KK DA heeft een urinetest gedaan, en daar kwam niet echt naar voren of ze nou blaasontsteking heeft. Ik heb AB meegekregen en pijnstilling/ontstekingsremmers, en heb die ook elke dag 2 keer gegeven. Het ging goed, ik zag resultaat, het huppen ging weer beter, het eten ging weer beter, en ze werd ook weer droog.

Maar sinds gisteren is ze weer nat bij haar kontje. Ik was haar kontje en knip de natte vacht weg. Vanochtend was de laatste keer dat ik haar AB moest geven, het flesje was op. Nu is mijn vraag, kan het zijn dat ze incontinent wordt? Ze is 6 jaar, dus het zou best kunnen.

Ik bel rond 16.30 uur naar de DA, want dan is er een telefonisch consult, en dan vraag ik wat we gaan doen. Gaan we met een sterkere AB bezig, want de AB sloeg wel aan, of wilt ze toch liever een foto gaan maken.

Ik vind dit zo sneu voor haar, het ging zo goed, en nu wordt ze toch weer nat. Het huppen gaat goed, ze eet ook goed, maar ze gaat/wilt niet meer op haar kontje zitten. En, ze STRIBBELT flink tegen als ik haar oppak. Dus ze heeft nog genoeg pit en leven in zich....:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik haar gisteren oppakte, en ze bij mij op schoot lag, liet ze het lopen, maar ze keutelde ook, dus het kan ook zijn dat ze gewoon moest plassen. Verder liggen er wel plasjes in de keuken, maar ik zie haar dat niet doen. Maar ik denk haast wel dat zij dat doet, want dat deed ze vorige week ook. Ze laat wel geen plasjes meer lopen in de gang, dat deed ze eerst wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kan het wel een terugval zijn, EC blijft altijd actief en komt tot uiting als de weerstand bijv. naar beneden gaat of door een enting of door stress (aantal voorbeelden).

Sluit het zeker niet uit, dat kan zich nu uiten dus in urineproblemen.

Sterkte met haar, ik ben benieuwd wat uit de foto komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, ik ben eindelijk terug. :)

Nou, Zwartje is weer thuis. Er zijn 2 röntgenfoto's gemaakt, en daar zijn geen blaasstenen of gruis te zien. Er zat wel wat verkalking in de urine-wegen en de rechternier is wat groter dan normaal. Maar het hoofdje stond ook ietsje schever dan normaal. Ik dacht dat ik zoiets al had gezien, maar goed, ik maak mij gauw zorgen, dus het kon ook zijn dat ik mij vergiste, en ik zie ze natuurlijk elke dag. Maar goed, de DA denkt idd dat het komt door de EC. Ik had vanochtend aan de assistente doorgegeven om mijn gedachtengang daarover te zeggen tegen de DA. Want ik vertelde dat ze dat heeft gehad, en dat het misschien mogelijk is dat dat weer komt opsteken. Maar dat was ze vergeten, maar de DA dacht gelukkig hetzelfde als ik. Want de symptomen die ze had klinkt idd als EC. Andere kant wel jammer dat er niet meteen iets voor EC is meegegeven. Maar goed, men dacht eerst aan blaasontsteking. Dus ik heb nu 3 medicijnen gekregen, en eentje moet ik 28 dagen geven. Ik heb pijnstilling en ontstekingsremmer gekregen, AB en Ferbendrops. Ik hoop dat dit helpt, en de DA dat als dit niet mocht helpen, ze dan die rechternier gaan onderzoeken. Ze hebben daar een speciale DA zitten die dat doet.

Ze zat de hele dag bij de DA, en ze heeft daar goed gegeten en ook goed gekeuteld. Toen ik haar kwam ophalen, en ik haar naam noemde, draaide ze meteen haar hoofdje om, zo lief. :love: Ze heeft zojuist ook weer lekker groente gegeten en ze nam ook een appelstukje aan. Nu zoekt ze aandacht bij Denzel.

Ik heb ook de röntgenfoto gezien, erg interessant om te zien. De assistente mailt mij morgen de röntgenfoto's, ik zal die dan op BB zetten, voor diegenen die geïnteresseerd zijn. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .