Ga naar inhoud

Lilly aan de zware kant.


brenniiej

Aanbevolen berichten

Ik heb even op je profiel gekeken en zo te zien zijn het Teddy's. Ik zou me dan om het gewicht alleen niet druk maken. Ik heb inmiddels heel wat Teddy's gezien en de één zit op 800 gram, de ander op 2 kg zonder te dik te zijn. Teddy Dwergen zijn geen erkend ras en er is dus ook geen standaard voor. Dat betekend dat er ook geen vast gewicht voor de Teddy is en dat is te zien. Wat mij opvalt is dat voedsters vaak groter zijn dan de rammen. (Niet altijd, maar vaak wel.) Sowieso geldt voor elk ras: Het ene konijn is het andere niet en soms zijn ze zwaarder dan de rasstandaard zegt, dat wil nog niet zeggen dat ze té zwaar zijn.

Als je zelf ook vindt dat ze te dik is dan zou ik eerst eens langs een goede dierenarts gaan om te kijken wat die er van vindt. Somsi s het lastig in te schatten of een konijn goed op gewicht is of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze weegt 2285 gr en ze moet rond de 1600 gr wegen .. Ze is een teddy dwerg .. Ik vind haar zelf niet dik ze is groter dan de ram dat wel maar dat schijnt normaal te zijn en hij weegt 1102 gr dat is goed.

Van wie moet ze rond de 1600 gram wegen? (Zie ook vorige bericht.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Muesli zou ik sowieso weglaten, dat is een dikmaker en bevat maar heel weinig voedingsstoffen.

Bij een konijn moet je de ribben en rug kunnen voelen, als je dat niet meer kunt is je konijn te dik.

Welke niks geef je? En hoeveel gram is een handje biks?

Krijgen ze verder nog extra's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .