Ga naar inhoud

Merlijn heeft vieze oren


spirit1404

Aanbevolen berichten

Hi, mijn Franse hangoor Merlijn heeft wel vieze oren, er zit veel oorsmeer in. Nu krijg ik er wel wat uit, het ergste is weg. Ik kijk de oren van mijn nijnen altijd na, dus de vorige eigenaar van dit konijn misschien niet. Het was aan beide oren. En hoef er ook niet zo heel veel aan te doen, maar dat zijn ook sta-oren.

Nu jeukte dat behoorlijk toen ik er aan zat bij Merlijn..... Kan je bij de Da de oren laten schoonmaken, of hoe doen jullie dat? Gisteren was ik toevallig met hem voor de "APK"geweest. Dus daar niets over gehoord....Nu is een FH ook even heel wat anders dan mijn andere nijnen.....qua bouw en karakter. DUs ben er niet zo mee bekend,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, ja nou echt hoor, heb helaas heel vaak pech met de konijnen....dat is zowiezo nooit leuk voor niemand, maar met een WAO is het echt lastig....:-( Maar goed ik eet zelf liever droog brood dan dat mijn konijnen weg moeten...ik leef voor ze! Ze zijn mijn grote passie.

De Da denkt toch aan oorontsteking. Mja...lekker dan, dus heb nu zalf meegekregen voor zijn oren. en hij blijkt nu ook te hoesten, ik dacht het mij eerst te verbeelden....maar ja toch echt Huh ik heb nog nooit een konijn horen hoesten, ja Sproetje maar dan drinkt ze te gulzig uit haar bakje met water.........Hoe kan dat he, hij is dinsdag gebracht naar de opvang, en vrijdag bij mij gekomen...ik vind het toch een beetje raar hoor....hij lijkt toch vanalles te mankeren. Maar goed, misschien heeft hij een weerslag omdat hij juist nooit wat gewend is....hij is na 3 jaar bij zijn eigenaren weggegaan, naar de opvang, castratie, en een koppeling....weer naar de dierenarts....Misschien de reden dat er afstand van hem is gedaan, ja ze gingen kleiner wonen.....maar je weet het toch niet hoor!

Maar goed, hij is hier in goede handen, ik ga zijn weerstand even aanpakken, om die weer omhoog te krijgen. Stress is wat dat betreft de killer ervoor. Ik vind het wel sneu, ipv dat ie lekker buiten is moet hij binnenblijven in iedergeval tot zaterdag! Dan ben ik ook de hele dag thuis, en word hij weer herenigd met zijn vriendinnetje!! Kan ik dat ook een beetje in de gaten houden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerst laten vaststellen of er niet iets ernstigers aan de hand is zoals schurft of een ooronsteking. Mijn hangoor heeft ook snel last van overtollig oorsmeer. De eerste keer heb ik het bij de DA laten schoonmaken (uitspuiten) en toen heeft hij laten zien hoe ik het zelf kan doen met een spuitje zonder naald + lauw water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .