Ga naar inhoud

Billy verwondt zichzelf...


Loesss

Aanbevolen berichten

Ik heb ongeveer twee weken terug ook een topic gestart over de wondjes van Billy.

Toen had hij een heel klein wondje hoog in zijn hals. Daar heb ik van de DA zalf met antibiotica voor gekregen. Dat wondje is toen mooi genezen.

Alleen ontstaat er telkens een nieuwe wond in zijn hals, steeds iets lager dan de oude wond.

Ik heb het vermoeden dat hij er zo vaak aan likt, dat het telkens open gaat. Hij gedraagt zich wel gewoon erg actief en eet goed ( zeg maar gerust ontzettend veel :P)

Billy is nu ongeveer 13 weken oud. Als hij oud genoeg is laat ik hem helpen en zal hij een vriendinnetje krijgen.

Mijn DA castreert pas bij 6 maanden en ik kan nu ook zien dat zijn 'mannelijkheid' nog niet is ingedaald.

Zou het vervelend vinden om nog drie maanden met een gewond konijntje te moeten aanklooien.

Hebben jullie hier ervaring mee en eventueel tips om het tegen te gaan?

Morgenvroeg ga ik in ieder geval meteen de DA bellen voor een afspraak!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, net weer naar de DA geweest. Ik heb nu een soort klei meegekregen. Dit moet ik op de wond doen en dat vormt dan een hard korstje. Zo kan Billy er niet meer aan zitten. Hopelijk gaat dit helpen. Het was gelukkig niet ontstoken.

Ben wel een beetje blij geworden van mijn dierenarts. Hoefde maar 6,50 af te rekenen voor het consult en de klei!

En iedereen uit de praktijk kwam even aan Billy zijn zachte vachtje voelen. Is ook een heerlijk donsje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb de klei meegekregen. Elke dag mag ik hem weer insmeren.

Heb meteen aan de DA gevraagd of het geen kwaad kon als Billy het opeet. Maar dat was geen probleem.

Vind het wel jammer dat hij telkens van die stressdingen meemaakt nu. Ik heb hem pas een paar weken en hij is nog heel jong. Hoop echt dat hij hierdoor niet bang wordt. Ik moet hem namelijk optillen om het op te smeren. En dat vindt hij echt vreselijk.

Hoe kun je dat aangenamer maken voor een konijntje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .