Ga naar inhoud

Wat is dit?!


Stampyy

Aanbevolen berichten

Morgen wat leuks op het programma dat Stamper een vriendje krijgt... Nu krijg ik een 'tegenslag' met Starlight..

Ik weet niet wat het is. Het is rond.. er komt wat pus uit.. Geen idee.. Mama zei dat ik het zelf wel uit kon 'knijpen' en ontsmetten kon. Wat lijkt jullie verstandig? De DA heeft om half 7 een inloopspreekuur. Dus dat kan ook. Ik weet he tniet.. het liefst loop ik zelf niet te doktoren.

Dit zijn de foto's :

3.jpg

2.jpg

1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu hadden we geen Betadine in huis, en dat raadde de DA toch aan. Is het handig om na de tijd nog te verbinden? morgen doen we het trouwens. We zijn nu veel te gehaast.. en dat word niets.. ik ben ziek aan het worden.. en verder durft hier niemand in huis Starlight vast te pakken. Dus morgenvroeg gaan we 't uitdrukken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet om rot te doen, maar ik vind het heel vreemd van de da. Mijn da zou het willen zien en je zeker niet zelf aan laten rommelen.

Zeker als er pus uitkomt, aangezien dat voor veel problemen kan zorgen bij een konijn. Konijnen missen namelijk het enzym dat er voor zorgt dat pus afgebroken wordt. Vaak moeten dat soort plekken dan ook open gemaakt worden, elke dag gespoeld worden en moet er antibiotica gegeven worden.

Daarbij zou ik zelf ook willen weten wat het is en hoe mijn konijn eraan gekomen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was toch een ontstoken tepel waarschijnlijk. M'n nicht gaat morgen direct bij de DA het verhaal doen en heeft er een goede foto van gemaakt en daarna hoor ik meer. K krijg AB en anders moeten we even langs komen dat het word opengemaakt, want de ontsteking was ook onder de huid. Maar ze had geen koorts oid. Dus verder was alles goed. Moest het tot morgen in de gaten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwam de pus vanuit de tepel?

Dit kan mss op melkklierproblemen wijzen.

Is Starlight gecastreerd?

Bij Elly is 1 eierstok blijven zitten na haar castratie, waardoor ze nog het risico loopt op melklierproblemen.

Ik moet nu regelmatig haar achterste/onderste tepels checken of deze niet op gaan zwellen.

aangepast door Joseeke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het écht noodzakelijk is mag ik wel naar de DA.

@Joseeke: Ja, het leek eerst totaal geen tepel. Maar dat was het dus wel. En inderdaad, wij denken ook dat het de melkklieren waren geweest. Omdat er iets pus achtigs wit melk spul uit kwam.

En nee, Starlight is niet gecastreerd.. Is dat handig met z'n probleempje zeg maar? Dit is de eerste keer dat ze 't heeft..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jrjsieben: dat is inmiddels wel iets veranderd. Anders zou de openingspost van Diana een beetje vreemd zijn.

Ik blijf ook mijn twijfels houden over deze DA, dat had ik al toen er alleen gezegd was dat het een bultje was, maar nu het ook nog eens om een onstoken tepel blijkt te gaan vind ik het helemaal vreemd dat de dierenarts het niet zelf wil onderzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Emilyrose: dat komt misschien ook wel hoe mama het bracht aan de telefoon, die zei dat ze dacht dat het om een bultje ging. Maar goed.. dan snap ik je standpunt nu wel. Een DA hoort dan te zeggen kom voor de zekerheid maar even langs. Ja, oké. Ik snap het. ;)

Maar de tepel is nu eigenlijk al weer als tepelformaat, zeg maar. Dus het gaat wel goed met de medicijnen. Starlight is er rustig onder, alleen dat oppakken vind ze echt niets. Maar ja.. ze is gewoon een super bang konijntje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit een tepel hoort geen pus te komen...

Aangezien Starlight dus niet gecastreerd is, zou het heel goed om een melkklierprobleem kunnen gaan.

Door de aanwezige eierstok bij Elly, loopt zij helaas ook nog steeds het risico hierop.

Als ik jou was zou ik toch even naar een (konijnkundige) DA gaan, die hier even naar kijkt.

Is het 1 van haar onderste/achterste tepels?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .