Ga naar inhoud

Myx....


mijnJohanna

Aanbevolen berichten

Myxomatose. Een ziekte die iedere konijnenliefhebber vreest, een ziekte die jammer genoeg heel vaak voorkomt, waarschijnlijk dus ook bij mij :(

Ik wil het toch nog even samen met jullie bekijken, zodat ik niet voor niks naar de dierenarts sjeez. Reageer alsjeblieft snel!!! Hier zijn een paar foto's, en een paar voorbeelden van de ziekte.

Misschien dat ik me druk maak om niks, ik weet het niet, maar ik denk, toch maar even kijken!

attachment.php?attachmentid=52431&d=1316443695

Dit is Achilles's oog zelf. Hier een paar voorbeelden (WilhelminaPark Utrecht)

myxomatose verdikte oogleden.jpg

Als voorbeeld zou ik eigenlijk ook nog een plaatje moeten hebben van zijn andere oog, maar net toen ik die wou maken, was de batterij leeg. Penthesilea zit er nog steeds bij, maar zij is ingeënt, en Achilles niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij twijfel inderdaad gewoon naar de dierenarts gaan. De oogjes van Fred zagen er twee weken geleden ongeveer net zo uit als het derde konijn van Wilhelminapark (in je post) en uiteindelijk hebben er meerdere dierenartsen naar gekeken en bleek het gelukkig geen myx. Aangezien het zeer plots aan beide oogjes was ontstaan en Fred niet recent gevaccineerd is.. Was ik daar wel bang voor.

De oograndjes van Achilles lijken niet dik en verder lijkt het gewoon een traanoogje. Maar wil je zeker zijn moet je er gewoon even een DA naar laten kijken. Die kan je gelijk zekerheid geven. (Of hij/zij kan eerst nog twee collega's vragen en je nog tien minuten in de zenuwen laten maar dan weet je het wel zeker. :he:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .