Ga naar inhoud

Inentingen


Lilabella

Aanbevolen berichten

Deze week ga ik naar de inentingen voor Myxomatose en VHS, maar help! Ik heb geen idee waar ze nog meer voor geént moeten worden! En ik heb ook geen idee hoe e behandeld woren, kan dat onder narcose? Moet ik meteen informatie vragen om te stilliriseren? Als ze geént zijn, kan ik ze dan ook in aanraking laten komen met andere (vrouwtjes) konijnen?

Ik heb geen idee, weet echt niet wat ik moet doen en of at onder narcose kan en alles!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat wil je allemaal van de entingen weten?

In de enting zitten de verzwakte ziekteverwekkers. Die krijgen je konijnen dus ingespoten. Hun imuunsysteem reageert hierop en het konijn zal antistoffen aanmaken zodat als het konijn wel te maken krijgt met de ziekte, het imuunsysteem de ziekte herkent en het konijn er dus minder erg ziek van wordt dan zonder enting.

Omdat er verzwakte ziekteverwekkers ingespoten worden, is het verstandig om dit alleen bij gezonde konijnen te doen. Zieke konijnen hebben een lage weerstand en lopen dan een verhoogde kans op complicaties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De inenting zelf duurt 1 seconde. Maar de dierenarts bekijkt ook even het konijn, de oren, het bekje, de darmen, het hart, het gewicht etc.

Hoe lang de enting werkt, daar zijn de meningen over verdeeld en hangt ook erg van het konijn zelf af.

Wanneer de enting werkt hangt ook van het konijn af, dus als er konijnen zijn die VHS of myx hebben, dan zou ik je konijn daar niet 1 dag na de enting bij zetten.. Maar het lijkt mij zowiezo niet fijn om een gezond konijn bij een konijn met VHS ef myx te zetten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt al heel veel antwoorden gekregen. Alleen nog even antwoord op je laatste vraag.. Je kunt je dames beter niet met andere dames laten spelen. Dan krijgen ze vaak ruzie en dat moet natuurlijk niet.

Ruzie? Oh, bedankt! Dan zal ik dat zeker niet doen. Mijn andere vragen zal ik met de dierenarts bespreken, en min ouders, groetjes Marlotte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .