Ga naar inhoud

Oude angora wordt stijf


moniquexxx0

Aanbevolen berichten

Ik merk de laatste tijd dat mijn angora van 6 jaar moeite krijgt met opstaan. Hij gaat ook steeds moeilijker de plasbak in en uit. Nou wordt hij natuurlijk al een dagje ouder, maar zijn er mensen die dat herkennen? Ik weet dat oude mensen dit ook hebben stramme spieren en die krijgen glucosamine. Kan ik dit ook aan mijn konijn geven? Of heeft iemand anders een betere tip?

Verder geen problemen met hem, alles werkt naar behoren. hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Glucosamine kan idd ook aan konijnen gegeven worden, maar ik zou eerst eens langs de dierenarts gaan. Soms schrijven we dingen te snel af als ouderdom, misschien is het iets dat gewoon behandeld kan worden eb is ie er zo weer van af. Zes is ook nog niet heel oud, al is het nstuurlijk ook niet piepjong meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn rex van 9 heeft dat ook, moeite met opstaan en in en uit de bak springen. Ik ben bij de DA geweest en toen hebben ze foto's gemaakt en bleek dat hij beginnende atrose heeft. Ik kan natuurlijk niet zien of het bij jou konijn ook zo is, artrose heeft niet zozeer met stramme spieren te maken maar eerder met slijtage van de gewrichten. Mijn DA heeft pijnstiller meegegeven voor als hij pijn heeft, maar dat geef ik zo min mogelijk omdat het er niet uitziet dat hij pijn heeft hij loopt alleen wat moeilijk.

Ik heb op internet gezocht naar info over glucosamine, volgens mij is er niet echt wetenschappelijk bewijs dat het helpt. Er zijn wel veel ervaringsverhalen van mensen die zeggen dat het bij hun huisdier echt voor verbetering heeft gezorgd.

Ik ben op zoek gegaan naar een glucosamine in vloeibare vorm (makkelijker toe te dienen) en die geschikt is voor vegetariers. Normaal gesproken zit er in glucosamine tabletten ook chondroitine, dat komt van schaal- en schelpdieren en leek me niet zo geschikt om aan konijnen te geven.

In NL was er weinig te vinden en ik ben uiteindelijk op deze site terechtgekomen via een konijnenforum in de UK:

http://www.healthspan.co.uk/glucosamine-supplements/optiflex-glucosamine-hcl-liquid-1500mg/productdetail-p303-c142.aspx

Dit bevat geen chondroitine en bijkomend voordeel is dat het naar aardbeien smaakt, ik geef mijn konijn 1 ml per dag en hij eet het spuitje er bijna bij op :mdr:. Het is gewoon voor mensen maar ik heb de dosering een beetje omgerekend naar gewicht. Ik geef het nog maar kort dus ik kan niet echt veel over zeggen over de werking. Je kunt het allicht proberen, dat kleine flesje kost 5,95 (pond) en daar kun je een behoorlijke tijd mee vooruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verzendkosten zijn 2 pond ongeacht het aantal producten dat je bestelt. Ik had met zoeken via Google nog een kortingscode gevonden van 2 pond bij een bestelling vanaf 15 pond. Omdat ik ook wat mulivitamines en andere supplementen voor mezelf had kwam ik daar wel aan en waren de verzendkosten eigenlijk gratis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .