Ga naar inhoud

Soms zit het echt niet mee..


Kiekeboow

Aanbevolen berichten

In mijn vorige topic 'Pluto is ziek' heb ik geschreven over Pluto's verslikking en zijn bezoekje aan de dierenarts. De DA heeft hem dus een roesje gegeven om goed in zijn keel en neus te kunnen kijken. Pluto heeft vaak last van vieze achterpoten met klitjes en omdat ik dat zelf best eng vind om weg te knippen heb ik meteen gevraagd of hij dat ook wilde doen.

Toen we Pluto gingen halen had hij aan een van zijn achterpoten een verbandje. De DA heeft zijn pootjes geknipt en ontdekte toen een klein wondje. Hij heeft deze schoongemaakt en er even een verbandje om gedaan ivm met infecties/maden enz.

Vandaag zag ik ineens dat Pluto zijn achterpoot (waar het verbandje om zat) niet gebruikt. Ik heb het verbandje er meteen afgehaald. Hij heeft duidelijk pijn aan die achterpoot want hij probeert er zo weinig mogelijk op te steunen.

Hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn? Zou het nog komen door dat wondje? Het lijkt mij sterk want ik heb het net nog bekeken en het stelt eigenlijk weinig voor. Het is maar een heel klein plekje en er zit ook al een korstje op. Zou het verbandje misschien te strak hebben gezeten? Maar ook dat leekme niet het geval. Heeft hij het verzikt? Gebroken?

Ik heb hier al wat rond gelezen maar ik lees allemaal enge verhalen over gebroken pootjes, amputaties enz. Ik begin me alleen maar meer zorgen te maken..

Pff ik pieker me suf wat er gebeurd kan zijn. Als het morgen nog zo is bel ik de DA..

Groetjes Inge

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou best kunnen dat het met scheren is gebeurd. Het ziet er verder niet ontstoken uit (voor zover ik er verstand van heb). Toen ik gisteren uit mijn werk kwam zag ik dat hij nog steeds zijn pootje niet wil gebruiken dus heb toen maar gelijk de DA gebeld. Hij gaf aan dat hij in een van de pootjes een kleine hechting had gezet omdat het heel makkelijk bloedde. Ik mag zo langskomen zodat hij even kan kijken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou we zijn weer thuis. Hij heeft gelukkig geen breukje of andere enge dingen kunnen ontdekken. Hij heeft een prikje gehad tegen de pijn en ik heb Enrofloxoral druppels meegekregen. Waarschijnlijk is het plekje toch een beetje gaan ontsteken en heeft hij daar last van. Ben toch wel opgelucht. Nou maar hopen dat hij gauw weer rondhuppelt op alle 4 zijn pootjes:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht eerst dat het misschien een wondje was van de klitten, maar dan zou je konijn er voor het scheren al last van gehad moeten hebben. Ik heb dus ook een vermoeden dat er bij de da wat mis is gegaan..

Even uit nieuwsgierigheid: moest je het 2e consult betalen?

Sterkte met je Nijn, hopelijk komt het snel weer goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je:) Hij loopt nu al een stuk beter, maar dat zal vast door de pijnstiller komen. Ik hoop dat die druppels snel aanslaan.

Omdat mijn ouders thuis een halve dierentuin hebben (4 katten, 4 konijnen, hamster, vissen) profiteer ik, al woon ik al 2 jaar niet meer thuis, nog een beetje mee van hun groepskorting (zoals ze dat daar noemen). Ze brengen eigenlijk altijd maar een halve consult in rekening. En zelfs toen ik vorige week op een zaterdag onverwachts moest komen hoefde ik bijna niks aan consult te betalen.

Er kan natuurlijk best iets misgegaan zijn met scheren.. Maar ik heb wel de volste vertrouwen in die dierenarts want hij jaagt je nooit op onnodige kosten en helpt echt waar hij kan. Hij vraagt ook altijd om de dag erna nog even te bellen hoe het gaat.. dat soort dingen. Heb nooit slechte ervaringen gehad bij hem, dat was bij mn vorige DA wel anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh.. zo lief trouwens:) Mijn vriend was s'middags tussen zijn werk door even thuis gekomen om mij en Pluto naar de DA te brengen. Daarna moest hij weer terug. Had een klant van hun bedrijf een hele zak met petercelie meegegeven omdat ze had gehoord dat mn konijn ziek was. Ik vond het toch zo lief van dat vrouwtje. Ze zitten er nu heerlijk van te smullen;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat echt stukken beter. Hij komt (normaal gesproken) altijd graag op schoot, hij springt er dan zelf op als ik in de ren zit op een krat. Maar sinds hij zo'n last van zijn pootje heeft deed hij dat niet meer. Sinds vandaag springt hij zelf weer op mijn schoot en hij huppelt ook alweer wat meer rond. Het gaat dus weer de goede kant op:) De medicatie toedienen viel wel een beetje tegen. Hij moest echt niks van dat spul hebben en ik ben de eerste keer 20 minuten bezig geweest om het in zijn bekkie te krijgen. Pluto in de stress, ik in de stress.. Maar ik heb het vandaag gewoon door zijn brokjes gedaan en hij heeft alles braaf opgegeten;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lief dat je ernaar vraagt:yes: Hij krijgt morgen zijn laatste druppels. Hij gebruikt zijn pootje weer maar ik merk nog wel dat het gevoelig is. Hij loopt nog wat voorzichtig.. Maar hij ziet er echt al een stuk beter uit. Als ik de foto's terug kijk die ik rond die tijd heb gemaakt en als ik naar de foto's van vandaag kijk dan zie ik zo duidelijk dat hij nu weer lekker in zijn velletje zit:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .