Ga naar inhoud

Dringend! kleintje van 5 weekjes


juudjuhlove

Aanbevolen berichten

Guus wil overal op knagen, maar kussentjes enzo zijn niet om op te eten.

Wat kan ik hem wel geven op deze jonge leeftijd?

Wil hem liever geen wilgentak geven, omdat ik niet weet hoe hij er op reageert.

Wat eet een konijn in de natuur?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 109
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wat een kleintje! Gelukkig heb je hem kunnen vangen, anders was het vast niet goed afgelopen! Is het een idee om bijvoorbeeld je hand eens onder het fleecedekentje te stoppen zodat hij daar lekker tegenaan kan kruipen. Heeft ie toch een beetje het gevoel naast iets levends te liggen, al is het dan geen mama. Zachtjes met je vinger over zijn kopje en oortjes aaien als surrogaattongetje en maar veel lieve dingen zeggen. Lieve kleine Guus!

aangepast door Tup en Nijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle tips enzo zijn al gegeven. Maar ik zou wel oppassen want ik dacht ook dat het goed ging en dat ze het na het zin hadden. En vooral ook omdat het goede eters waren. Maar nu hebben ze nog een groei achterstand. En daarbij zou ik wel oppassen met castreren met 3 maanden. Ik zou tot 6 maanden wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk ben ik een beetje laat met m'n tip, maar bij Zeeman, Wibra en dat soort winkels heb je vaak van die baby dekentjes van fleece te koop voor weinig geld.

Als bodembedekking gebruik ik tegenwoordig tapijtstalen: voor 1 euro per stuk te koop bij een tapijtzaak en ze passen precies in het hok. Als ze vies zijn, gewoon weggooien en hup, de volgende erin... Werkt prima :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Grmpfjfgs!

Wat is er zo leuk aan konijnen?

Ze slopen alles, maken van alles een bende, zijn niet lief wat moet je er mee?

Pff Guus is inmiddels 4 en halve week bij mij en ik moet zeggen dat ik dat beest onderhand meer dan zat ben.

Hij sloopt echt alles wat hij tegen komt!

Hij heeft inmiddels panelenren, maar dat vind meneer niet genoeg, dus rammelt hij heel de tijd aan de ren...

Het wordt tijd dat meneer gecastreerd wordt en zo snel mogelijk naar buiten verdwijnt.

Heerlijk die rust!

Zo, dat was even mijn frustratie, verder is hij wel leuk hoor.

Maar ben blij als hij buiten is!!

Hij houd me 's nachts zo vaak uit mn slaap...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat met Milo ook de tijd tot castratie af te tellen.. hoe langer het duurde, hoe onhandelbaarder hij werd. Herken er veel in! Na castratie ging het even goed, maar toen stak de eenzaamheid de kop op. Het was echt een verademing toen hij een vriendin mocht gaan uitzoeken. Rust! Hij hangt nog wel eens de acrobaat uit, maar is niet meer de hele dag aan het slopen en klieren.

Voor zo'n beestje is zo gefrustreerd zijn ook helemaal niets natuurlijk, pff, wat heb ik met 'm te doen gehad, maar sneller ging gewoon niet ;) (En wat was ik blij dat onze dierenarts wel castreert met drie weken ;) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grmpfjfgs!

Wat is er zo leuk aan konijnen?

Ze slopen alles, maken van alles een bende, zijn niet lief wat moet je er mee?

Pff Guus is inmiddels 4 en halve week bij mij en ik moet zeggen dat ik dat beest onderhand meer dan zat ben.

Hij sloopt echt alles wat hij tegen komt!

Hij heeft inmiddels panelenren, maar dat vind meneer niet genoeg, dus rammelt hij heel de tijd aan de ren...

Het wordt tijd dat meneer gecastreerd wordt en zo snel mogelijk naar buiten verdwijnt.

Heerlijk die rust!

Zo, dat was even mijn frustratie, verder is hij wel leuk hoor.

Maar ben blij als hij buiten is!!

Hij houd me 's nachts zo vaak uit mn slaap...

Hahaha.. Sorry maar ik schater van het lachen hier.. hahaha...

En nu serieus:

Mijn ram rammelt nogsteeds aan de panelen ren en is onderhand al zeker 3 jaar bij mij en heeft een vrouwtje.. Beiden zijn ze 'geholpen'. Het vrouwtje sproeit ook overigens alweer door het hele hok heen (was 1 van de redenen om haar te steriliseren).

En tja.. Ze slopen nogsteeds echt alles en rijden nogsteeds op elkaar.. Maken nogsteeds veel herrie (vooral 's nachts want dan gaan ze leven).. Eten me helemaal kaal.. Zijn nogsteeds niet gemakkelijk te pakken (logisch).. Maar tja.. Ik zou ze voor geen goud willen missen!!

Ik moeten altijd enorm lachen om hun streken.. Daarnet ook.. Een grote bak met verse kruiden uit de tuin.. Peterselie, selderij, munt, oregano, citroenmelisse en zelfs een kleine paprika die nog in m'n tuin groeit.. Ik wilde het in de ren doen, maar kwam er met veel moeite in, zo ongeduldig als ze waren! En dan AANVALLEN!!! Zo snel mogelijk, zo veel mogelijk eten en elkaar niet de kans gunnen om wat te eten.. Het uit elkaar bek pakken, van elkaar weg rennen.. Ow.. wat heerlijk om te zien!

Dus tja.. Je zit er nog zo'n 10 jaar aan vast vrees ik :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ik nog een jaar of 10 aan Guus vast zit, vind ik totaal niet erg.

Maar hij zit nu op mijn kamer.

En dat ben ik zat.

Zodra hij gecastreerd is en naar de dames toe mag, gaat hij ook!

Uit mn kamer!

Mijn 2 voedsters slopen ook alles!

Maar dat vind ik niet zo erg, die zitten buiten, daar heb ik niet zo'n last van ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Van tapijt kunnen ze juist shore hocks ontwikkelen...

Waarschijnlijk ben ik een beetje laat met m'n tip, maar bij Zeeman, Wibra en dat soort winkels heb je vaak van die baby dekentjes van fleece te koop voor weinig geld.

Als bodembedekking gebruik ik tegenwoordig tapijtstalen: voor 1 euro per stuk te koop bij een tapijtzaak en ze passen precies in het hok. Als ze vies zijn, gewoon weggooien en hup, de volgende erin... Werkt prima :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .