Ga naar inhoud

Spuit voor dwangvoeren van Supreme


Suuzi

Aanbevolen berichten

Ik heb altijd ruzie met dwangvoer omdat de spuitjes verstopt raken. Ik ben kennelijk niet de enige, want Supreme heeft nu een speciale spuit voor dwangvoer met een extra grote tuit. Vrijdag was ik bij de dierenarts vanwege een klein dipje van Daffy en kreeg er één mee. De spuit hing aan een keycord met grote letters Recovery etc. Kortom: promotie-materiaal. Ik geloof dat ik de spuit gratis kreeg. Getest heb ik deze niet, want dwangvoeren is niet nodig geweest.

Foto-NMH7BNWC-D.jpg

Foto-F4PMEV6V-D.jpg

Zou dwangvoeren met dit drukbeletterde monster echt makkelijker worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er sowieso nooit moeite mee.. :P maar ik gebruik ook een groter spuitje, 5 of 10 ml.

De inhoud maakt volgens mijn DA niet uit. Op alle spuitjes past eenzelfde opzetstuk van een naald.

Verbazingwekkend dat jij er geen moeite mee hebt. Ik ging een keer woedend terug naar de praktijk om te zeggen dat het onmogelijk was. De ervaren DA-assistente zou een demonstratie geven dat dwangvoeren toch echt héél makkelijk was. Dat ging een beetje mis. Haar kleding zat onder de Recovery. Maar jou lukt het dus wel!

Mij lukt het nog het beste met aangemaakte SS, maar dan moet ik zorgvuldig roeren. Dan nog loopt de boel af en toe vast. Dwangvoeren vind ik sowieso heel zielig voor een konijn, dus als ik dan ook nog eens loop te hannesen en het langer duurt dan nodig....

aangepast door Suuzi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal vast makkelijker zijn. Al knipte ik het smalle uiteinde van het spuitje af, zo heb je ongeveer net zo'n groot gat als de speciale spuit.

Ik knipte ook wel eens een stukje af, maar dan hield ik soms te weinig over. Enfin, ik hoop dat het nog heel lang mag duren voor ik dit promo-materiaal ga inwijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een testje gedaan (niet op Daffy) met opgeloste SS-biks en het is goed bevallen!

De spuit loopt soepel en gecontroleerd door. Ik heb geen last meer van het doorschieten na een klontje waardoor er met grote snelheid dwangvoer in de luchtpijp gelanceerd zou kunnen worden. Ik krijg de luchtbellen er ook makkelijk uit omdat het dwangvoer heen en weer kan bewegen. (Ik vul de spuit aan de bovenkant met een theelepeltje).

Nadeel: er staan geen streepjes op. Je moet de hoeveelheid op gevoel inschatten of zelf streepjes zetten met een viltstift. Iemand zonder ervaring zou in de verleiding kunnen komen om te overdoseren. Immers: de spuit is 15 ml. dus dat kan een konijn in 1 x weg werken? Ik geef niet meer dan 1 a 2 ml. per hapje om het konijn tijd te geven voor het weg slikken en adem halen. In totaal voer ik 6 tot 8 ml. per dwangvoerbeurt aan een konijn van ongeveer 2 kilo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kreeg meteen antwoord maar wel negatief. Nog maar eens een antwoord teruggestuurd, al vind ik het wel rare klantenservice.. je kan wel gratis proefverpakkingen aanvragen, maar niet zo'n spuitje!

Inderdaad een vreemd PR-beleid. Als je dan je merk in koeienletters bekendheid wilt geven, waarom dan niet per post een spuit sturen aan een klant? Als je wilt, vraag ik er één aan mijn DA. Die wil ik dan wel opsturen of aan je geven als ik een keer in Nijmegen kom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik uiteindelijk de makkelijkste manier vond was om eerst een grote spuit met een theelepeltje te vullen en dan met die spuit de kleine 2 ml spuitjes te vullen. Geen geklieder meer om die 2 ml spuitjes te vullen, maar wel het gemak van die kleintjes bij het voeren. En ook geen verstoppingen meer in de 2 ml spuitjes, omdat het al door het tuitje van de grote spuit was geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad een vreemd PR-beleid. Als je dan je merk in koeienletters bekendheid wilt geven, waarom dan niet per post een spuit sturen aan een klant? Als je wilt, vraag ik er één aan mijn DA. Die wil ik dan wel opsturen of aan je geven als ik een keer in Nijmegen kom.

Als je dat wilt doen?

Ik snap ook niks van dat beleid. Ze sturen namelijk wel proefverpakkingen op. Dus daar had ik maar om gevraagd toen het eerste mailtje 'nee' was.. Weet je wat ik als reactie op mijn tweede mail kreeg, waarin ik vroeg of ze er daar niet eentje hadden liggen die ze meteen mee konden sturen?

"We zullen je een proefverpakking Junior toesturen, maar sorry, geen voedingsspuit. Natuurlijk hebben wij ze hier, maar als wij jou er één sturen, dan moeten wij alle consumenten die hier om vragen een spuit toesturen en dat wordt te veel werk. Dierenartsen delen ze vaak gratis uit, ik snap dat dit een gedoe is, maar wij kunnen er echt niet aan beginnen."

Maar proefverpakkingen opsturen is geen probleem. En dat is 'product', terwijl die spuit inderdaad meer PR-materiaal is met die naam er zo groot op! Ik laat het maar los (tenzij de proefverpakking niet komt) maar logisch is anders en klantvriendelijk is het alles behalve.

Ik voer al jaren alleen SS, maar heb vanmiddag een pak Hopefarms gekocht om op over te stappen, want dit vind ik belachelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal is het hoe bekender het merk, hoe minder de klant vriendelijkheid is. Ze verdienen immers genoeg, dus 1 klant minder maakt ook niet uit.. Ik merk dit zo vaak!

Aan de andere kant voelen heel veel mensen de crisis in hun portemonnee en zullen dus overstappen op goedkopere voeding. Het kan ook zijn dat SS hier veel van merkt (ze zijn immers duur) en daarom de spuiten niet gratis weg willen/kunnen geven.

Neemt niet weg, dat ik het ook een rare actie vind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat kan zo'n spuitje nou helemaal kosten? 15 ct? 45 ct? hooguit een euro toch? Waarom dan wel proefpakketjes weggeven maar niet dit? Ik blijf het raar vinden..

Mijn nijntjes zitten nu lekker te smikkelen van een beetje SS met een beetje Hopefarms. Vinden ze blijkbaar net zo lekker!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn een tijd terug al overgestapt van SS naar HFST. Bij het overschakelen lieten ze HFST vaak liggen, totdat er nog maar een heel klein beetje SS in zat, toen vonden ze het heerlijk.. Nu ook.. Als we al met het bakje aan komen lopen, komen ze op ons af rennen :)

Het voordeel van HFST vind ik dat het qua analyse bijna hetzelfde is als SS, maar dat het stukken goedkoper is en dat HFST van natuurlijke ingredienten gemaakt is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .