Ga naar inhoud

Grotere tepels voedster(8jaar)


Anne

Aanbevolen berichten

:bunny4: Hoi Hoi,

Bij mijn dwergvoedstertje Patty (8jaar) heb ik 3 iets grotere tepels ondekt.

Ik heb haar nu ongeveer 3kwart jaar en gekoppeld met Basje (7jaar).

Ze komt uit het asiel, en ik heb niet erg veel informatie over haar.

Ik weet niet of ze gecastreerd/gestereliseerd is.

Als ik op haar tepeltje druk dan komt er eigelijk bijna niets uit. Een heeeeeel klein

beetje geel-achtig spul. Maar bijna niks. 1 Tepeltje ervan ziet wat rood. Verder lijkt er niet veel aan de hand. Gedrag, eten, drinken.. keutels. Alles is gewoon normaal. Als ik aan dat ene rode tepeltje komt vind ze het niet prettig. Verder voel ik eigelijk niet echt iets wat slecht is. Rond om haar tepel is het ook niet opgezwollen. Of rood.

Ze is natuurlijk best wel op leeftijd.

Ik weet eigelijk niet zo goed wat ik ermee aan moet.

Het is nu ongeveer een weekje en het blijft wel hetzelfde. De tepels worden niet groter of roder. De tepels zijn nu wel allemaal verschillend van grote, dat valt wel erg op. Daar zit best veel verschil in.

Ook heb ik nog even internet nagekeken over baarmoederkanker. Die symptomen komen niet heel erg overeen.

Weet iemand misschien wat dit is? Of kan dit gewoon zo zijn bij oudere voedsters vanwege de leeftijd.

Mocht het maandag nog hetzelfde zijn ga ik er wel even mee naar de DA. Om in iedergeval een antwoord te hebben.

Maar eerst even hier een vragenrondje :$

Groetjes Anne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat dat altijd wel kan.

Gezien haar leeftijd zou ik baarmoederproblemen (of problemen met de melkklieren, maar dat valt volgens mij min of meer onder dezelfde noemer, de oorzaak is in elk geval hetzelfde: hormonen) ook niet zo maar uit willen sluiten.. Ik zou zelf toch even langs de dierenarts gaan. Het klinkt vrij onschuldig, maar stel nu dat het een beginnende ontsteking is ofzo.. Misschien dat je dan nu het met AB kunt bestrijden, terwijl je anders misschien wel op een punt komt waarop een operatie de beste/enige optie is. Wat me ook een lastige lijkt met een voedster van bijna negen jaar.

Ik hoop dat het niks is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tepelkanker komt toch ook voor bij oudere konijnen? Dan zou ze niet gecastreerd zijn waarschijnlijk. Dat heb ik ergens gelezen in

ieder geval. Ik hoop voor je dat dat het niet is! Ik heb zelf een voedster die een beetje onregelmatige tepels heeft, maar dat heeft

ze altijd gehad. Weet je of ze veranderd zijn? Ik zou ermee naar de dierenarts gaan sowieso.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .