Ga naar inhoud

Castratieprobleem?


Matthy

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn konijn op 1 augustus laten castreren omtrent 20u. Nu zijn we al 24 uur verder. Het konijn reageert vrij normaal, eet, drinkt, keutelt, ... Geen tekenen van pijn, stress, ergernis,... Wel iets rustiger dan anders, minder rondlopen etc, maar komt misschien door het warme weer.

Swat ik maak me gewoon zorgen om iets. Dus onderaan is er een rode bult zichtbaar, hij glanst een beetje. Als je eraan komt/wrijft hangt er bloed aan, dat terugkomt. Het bloed drupt niet. De bult bevindt zich onderaan dichtbij de staart.

Hier een foto:

img0100uf.jpg

De bult is de grote van een top van de pink. Boven de bult bevindt zich een zwart vlekje, daar zit er duidelijk een draadje in. Net onder de rode bult, zit er een blauwe.

Swat hopelijk maak ik me zorgen om iets en moet ik het tijd geven om te genezen.

Alle info, tips, ervaringen zijn meer dan welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier geen ervaring mee en heb mijn meneer daar niet op kunnen betrappen. Heb ook geen medische kennis ofzoiets.

Maar als je het mij vraagt ziet het er niet zo lekker uit. Zeker omdat het bloed en doet.

Zelf zou ik contact opnemen met de dierenarts die castratie heeft gedaan en de situatie uitleggen, eventueel foto mailen. Al is het maar voor je eigen geruststelling.

Misschien dat andere BB'ers wel ervaring mee hiermee hebben die je wat gerichter kunnen helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja om 13u vandaag een afspraak, dus hopelijk valt alles nog mee. Het was er wel al van in het begin en het bloed is nu aan het stollen, zo lijkt het toch. Wil er natuurlijk nie te veel aankomen enzo. Swat hopelijk geneest het snel en is het goed te behandelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Effe melden dat het probleem niet ernstig is. Het was al goed aan het genezen en het is geen ontsteking. De uitleg van de dierenarts klonk als volgt:

Bij de afbinding van de zaadleider valt die meestal naar binnen, maar hier valt hij naar buiten. Het is geen probleem en zou binnen enkele dagen toch genezen moeten zijn. Het bloeden is ook al goed verminderd en teken dat Niblet zelf er weinig of geen last van heeft is ook al een goed teken. Het zou waarschijnlijk volledig moeten weggaan en mag eventueel verder ontsmet worden.

Dus het is inderdaad een pak van mijn hart en iets te véél zorgen maken over mijn lief beestje majja wa wilt ge met ons eerste huisdier :)!

Alé khoop dat alles snel geneest! Bedankt iedereen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een dikke 1,5 maand geleden is mijn Musti ook gecastreerd. De DA zei dat ik hem int oog moest houden omdat hij altijd eraan likte en knaagde aan die draadjes nzo. Dus eenmaal thuis rustte hij enorm veel , eten en drinken was ook oke. zijn ballen zagen er erg opgezwollen uit. Dus na 2 weken moest Musti Op Controle komen. De DA bekeek hem en die balzakjes , ondanks ik er goed voor oplette, zagen er dus nog altijd opgezwollen uit. Ik zei dat ik hem int oog hield maar ik kan er niet 24/ 24 naar kijken of een camera plaatsen hé. Dus binnen 2 weken terug op controle. Toen was alles normaal. Zijn gedrag is wel veranderd. Voor de castratie was hij SUPER wild en ik kon hem geen 5sec vasthouden of hij stribbelde al tegen. Nu stribbelt hij pas tegen na 10 seconden! Jaja ik ben trots . Haha nene . Eerst kon ik hem lang vasthouden maarja toen was hij een maand oud fzo en nu al een half jaar. Dus Musti is geen oppak konijn . :D

Mijn Conclusie:

Hij likt of knaagt aan zijn draadjes en dan zal dat wat beginnen bloeden . Gewoon int oog houden en straffen door " NEE" te roepen als hij eraan likt . en na 2 weken à een maand zal dat weg zijn ;) Zo niet dan zou ik toch ermee naar de DA gaan . Tenzij je egt super ongerust bent dan zou ik al eerder nr de DA gaan ;) xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .