Ga naar inhoud

Wat nou doen?


bounty

Aanbevolen berichten

Ik zit een beetje met een probleempje.

Flappie is een rammetje,(niet gecastreerd, en zit dus alleen)van 11,5 jaar.

Nu werd ik vanmorgen uit bed geroepen, Flappie ging bijna dood. Hij kon niet meer opstaan(dit heeft ie wel vaker, maar niet zo erg). Dan zegt mijn vader; je hebt twee mogelijkheden, 1 je kunt hem laten liggen tot ie dood gaat, hij is toch al oud(en hij krijgt steeds weer kwaaltjes). 2, we gaan naar de DA en hij krijgt een spuitje.

Nu ga ik bij hem kijken, en hij komt idd niet meer overeind. Dan zet ik hem overeind, is het de hele drukke Flappie zoals altijd.

Nu zegt mijn moeder; ik weet niet of je dat wel moet doen, want over een paar dagen moet oma 14dagen op de nijnen passen, en de kans dat hij dan doodgaat is best wel groot. En mijn oma gaat zich daar dan schuldig over voelen.

Tja, wat moet je dan doen? Zover ik weet zit ie nu aan het gras te knabbelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vader heeft zich helaas bedacht:s. Maar als het erger is gaan we nog wel heen, maar zoals het nu lijkt even niet. Het is stom ik weet het, maar mijn vader heeft het woord hier, en ik doe wat ik kan doen.

Echt super jammer, maar Flappie is nu heel vrolijk, en huppelt lekker door de ren heen, dus we gaan nu nog niet naar de DA.

:s.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je konijn omvalt en niet meer zelfstandig overeind kan komen; dan is het in mijn ogen onmenselijk door niets te doen. Wat als het beestje 's nachts omvalt en jullie komen er pas de volgende dag achter? Moet hij dan al die tijd spartelen en niets kunnen eten of drinken? Dat zou een lijdensweg worden voor het beestje; ga maar na als het jouw betrof als je bejaard was.

Alsjeblieft ga naar de dierenarts en vraag of het beestje wat onder de leden heeft of inderdaad van ouderdom omvalt. In het laatste geval denk ik dat je toch het moeilijke besluit zal moeten nemen om hem in te laten slapen. Je moet altijd in je hoofd houden dat het leven van je konijn ook een konijnwaardig bestaan is...en bij een konijn wat niet zelf overeind kan komen, lijkt mij dit niet het geval

Succes met je beslissing en met je Flappie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw, wat een oud konijn! Daar heb je zeker heel goed voor gezorgd dat hij zo oud is geworden. Ik had het eerst niet goed

gelezen en dacht, waarom moet hij nou meteen worden ingeslapen. Maar dat is dus de leeftijd. Ja, als je niet naar de

dierenarts kunt gaan met Flap, is het puur speculatie wat er met hem aan de hand kan zijn.

Je vader klinkt nogal autoritair, vaders wil is wet, ik had er ook zo eentje. Heel dom van hem want dat soort vaders zien

hun kinderen vaak niet meer als ze volwassen zijn. Ik zie mijn vader nu ook al heel lang niet meer, want hij ging gewoon

veel te ver met zijn behoefte aan gezag. Misschien moet je tegen hem zeggen, als jij later een rollator nodig hebt, of

geopereerd moet worden, zeg ik toch ook niet, neeeee zet er maar een spuit in. Hij is toch al oud.

Maar het klinkt wel of je konijn gewoon "versleten" is. Dus dat zijn spieren niet meer goed werken. Of dat hij een vorm

van epilepsie heeft. Zou ook een CVA kunnen zijn geweest, waardoor hij sommige lichaamsdelen niet meer voelt of

niet goed meer. Als het hem niet meer lukt om zelf op te staan als hij valt, lijkt het me dat het leven niet zo leuk

meer voor hem is. Het zou ook EC kunnen zijn, da's helemaal foute boel natuurlijk. Als het EC is, denk ik dat hij

heel snel achteruit zal gaan en zal stoppen met eten.

Maar dat is allemaal speculaas, speculatie dus, alleen de dierenarts kan je vertellen wat er aan de hand is. Eigenlijk

denk ik dat de dierenarts gaat zeggen dat hij erg oud is en wat hij ook mankeert, dat hij op is. Wat je zou kunnen

doen, is een afspraak maken om hem te laten inslapen, en als je dan met hem komt, dat je nog even een gesprekje

hebt met de dierenarts. Dan kan die je wel vertellen of er nog iets aan te doen zou zijn. Stel nou dat de dierenarts

zegt dat het nog meevalt, of dat hij Flap wel beter kan maken, dan laat je hem natuurlijk niet inslapen. Heb je

toch je zin als het gaat om een diagnose.

Maar als je mijn mening vraagt, denk ik dat Flap het niet meer heel lang zal maken, en ik zou dan het lot in eigen

handen nemen. Dus hem laten inslapen. Uiteindelijk is dat voor jullie allebei prettiger. Je kunt het

natuurlijk ook afwachten en kijken wat je vader zegt als jullie weg moeten. Maar ik zou zelf Flap nog een paar

mooie dagen geven en hem dan laten inslapen, zodat hij niet zonder jou hoeft te sterven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .