Ga naar inhoud

Help! Hebben ze honger?? Overgestapt op Science Selective


Suzimoo

Aanbevolen berichten

Hoi!

Ik ben recent overgestapt van Teurlings naar Science Selective. Gijs weegt 3,6 kg (duitse hangoor) en Tinka weegt 3,2 kg (mix NHD/ franse hangoor).

Samen kregen ze 160 gram Teurlings per dag.

Ik geef nu 90 gram SS en ik heb serieus de indruk dat ze honger hebben.

Gijs eet nu mijn hok op en Tinka doet niks anders dan in de hooiruif hangen. Moeten ze gewoon wennen of moet ik meer gaan geven? Nu is het ook nog zo dat ik deze hele week op pad moet voor mn werk en dus niet thuis ben. Mijn vriend zal t dus van me overnemen.

Wat denken jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen zijn ook uitgemergelde, zielige hoopjes konijn.

Althans, zo gedragen ze zich dus. Ze zijn perfect op gewicht en moeten dus niet zeuren. Ik zou meer op het ge wicht, de conditie van je konijnen af gaan dan op het gedrag. Want als ik dat zou doen dan zou ik straks nog kilo's biks geven vrees ik.. Mocht je merken dat ze afvallen terwijl dat niet de bedoeling is, dan natuurlijk wel watm eer geven.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik heb trouwens ook besloten om weer s'morgens minder te geven dan s'avonds. Dan geef ik s'morgens bijvoorbeeld 30 gram en s'avonds de rest. Dat deed ik met Teurlings ook en het kan zijn dat ze dat gewoon gewend zijn.

(gisteren heb ik het namelijk precies in tweeen verdeelt: s'morgens de helft, s'avonds de helft)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ook kan helpen is om je konijnen regelmatig te wegen. Dan heb je een goed beeld of je te veel of te weinig biks geeft. Konijnen zullen namelijk altijd reageren alsof ze uitgehongerd zijn, daar kun je dus niet op afgaan.

De 10-15 gram is een richtlijn en het ene konijn heeft meer nodig dan het andere. Hier kom je alleen achter door je konijnen te wegen en aan de hand daarvan de hoeveelheid aan te passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .